Śpiące dziecko

Jak uśpić noworodka?

AniaAnia - specjalista Tipy.pl
Właśnie położyłaś dziecko spać i szykujesz się do drzemki, a tu paluszek znów płacze? Możesz pozwolić mu płakać, albo spróbować poniższych porad.
1
Kołysz malucha. Jeżeli masz możliwość zafunduj mu kołyskę. Większość dzieci lubi kołysanie (będąc w Twoim brzuchu ciągle było kołysane w rytm Twoich ruchów), a także przytulanie przed położeniem się spać.
2
Dzieci karmione piersią uwielbiają usypiać przy piersi. Wprawdzie często trudno im doczekać końca posiłku, a już zmorzy je sen. Pobudzaj maluszka do ssania, a gdy już uśnie twardo, delikatnie wyjmij pierś z ust dziecka (możesz spróbować podać smoczek) i ostrożnie odłóż do łóżeczka.
3
Huśtaj noworodka. Mechaniczne huśtawki lub kołyski często uspokajają noworodka i sprawiają, że łatwo odpływa w spokojny sen.
4
Noworodki lubią być mocno opatulone. Daje im to poczucie bezpieczeństwa, ale są też takie, które lubią mieć „wolne” rączki i nóżki.
5
Tańcz z dzieckiem. Dobra kołysanka lub spokojny jazz w zaciemnionym pokoju i spokojny płynny taniec, często pozwalają usnąć naszemu noworodkowi.
6
Ciepła relaksująca kąpiel około 1 godziny przed snem powinna pomóc łatwo usnąć Twojemu maleństwu.
7
W ciągu dnia zamiast walczyć z niemogącym usnąć dzieckiem, wybierz się na spacer. Świeże powietrze i kołyszący, rytmiczny ruch wózka zapewne uśpią naszego noworodka. Wiele maluchów bardzo chętnie śpi na spacerach w wózku.
8
Czytaj, opowiadaj albo śpiewaj dziecku. Nawet, jeśli niewiele rozumie, będzie słuchać Twojego głosu, który tak doskonale zna. Spokojny, rytmiczny to głosu powinien pomóc maleństwu usnąć.
9
Włącz wiatrak, suszarkę, lub inne urządzenie, które wydaje spokojny szumiący odgłos. Takie dźwięki towarzyszyły noworodkowi, gdy był w Twoim brzuchu i powinny sprawić, że skupiając uwagę na nich spokojnie zaśnie.
10
Nastaw pranie, odgłosy pralki również często pozwalają naszemu noworodkowi usnąć. Niektórzy zdesperowani rodzice stawiają nosidełko z maleństwem na pralce, aby jej wibracje pomogły mu zasnąć. Możesz też spróbować kupić leżaczek, który ma wbudowaną wibrację o różnym nasileniu, a także może grać różne kołysanki.
11
Wykonuj czynności przy noworodku zawsze w tej samej kolejności. Zawsze ten sam czas jedzenia, kąpieli, zabawy, pieszczot itd. Noworodki lubią rutynę, to pozwala im czuć się bezpiecznie wiedząc ze np. po kąpieli będą jadły, a potem mama będzie śpiewać, a potem będę spać.
?

Wskazówki
* Niektóre noworodki są jak sowy i nie chcą spać w nocy. Jeżeli twoje dziecko jest właśnie takie, nie ma najmniejszego sensu na siłę usypiać je o 18, bo i tak uśnie w swoim własnym rytmie, czyli np. o 22. Ale gdy uśnie później, może rano pospać dłużej, tym samym pozwalając i Tobie rano pospać dłużej, albo będziesz miała czas na domowe obowiązki, zanim pociecha się obudzi.
* Spróbuj zamontować rolety nieprzepuszczające światła w pokoju niemowlaka, szczególnie, jeśli jego okno jest od strony wschodu słońca. Ciemny pokój może zapobiec budzeniu się dziecka jak tylko słońce wstanie.
* Pamiętaj, że najbezpieczniejszą pozycją dla niemowlaka jest pozycja leżąca, jeżeli wkładasz go do huśtawki, nie zostawiaj go tam zbyt długo, siedząca pozycja może uszkodzić kręgosłup.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Śpiące dziecko
śpiące dziecko
Usypianie dziecka

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

KarolaK
14.09.2012
Chcesz mieć płaczące dziecko? Aby zasypiało godzinami? Aby dziecko nie potrafiło spać we własnym łóżeczku? Tak, zastosuj powyższe porady...
Paranoja. kto pisze te artykuły?
Dziecko od małego powinno sie uczyć spać i zasypiać we własnym łóżeczku - bez bujania, huśtania, kołysania i innych głupot.
Mam 2 pół rocznych dzieci, sa nauczeni zasypiać bez tych pierdół. Każde usypianie trwa niecałe 5 min.
Monika
11.01.2012
Ja polecam usypianie dźwiękami, np suszarki, lub odkurzacza (czyli krok 9:)). Jeżeli ktoś chce zaoszczędzić czas na prądzie to podaję stronę z dźwiękami specjalnie do usypiania dzieci: www.easysleep.info

Pozdrawiam i życzę owocnego usypiania!