Jak zrobić domowy dezodorant?

olaa - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Jeszcze kilka lat temu, gdy nie byliśmy świadkami mody na naturalne kosmetyki, nikt nawet by nie pomyślał o przygotowaniu dezodorantu opierającego się na oleju kokosowym, maśle shea, sodzie oczyszczonej oraz idealnie dobranych olejkach eterycznych, które nadają twojej skórze piękny zapach. Ten genialny i zarazem prosty przepis dedykujemy i zalecamy przede wszystkim osobom, które od lat borykają się z problemami alergii oraz wszystkim tym, którzy zdecydowali się być bliżej natury i chcą czerpać z niej garściami.
1
Olej kokosowy

Bazą domowego dezodorantu jest stosowany przede wszystkim w kuchni olej kokosowy. Składa się on głównie z średnio oraz krótkołańcuchowych kwasów tłuszczowych i ma wiele drogocennych właściwości, które zostały docenione przez miliony osób na całym świecie. Między innymi odpowiednio nawilża nawet mocno przesuszoną skórę, wspomaga gojenie się naskórka, łagodzi stany zapalne oraz podrażnienia, a oprócz tego wzmacnia naturalną barierę ochronną skóry.

Masło shea

Słynące z antybakteryjnych i przeciwzapalnych właściwości masło shea ma wiele zastosowań w kosmetyce i jest doskonałą, a co najważniejsze naturalną alternatywą dla pochodnej ropy naftowej, którą często można znaleźć w produktach przeznaczonych do pielęgnacji ciała. Stanowi też źródło witamin A oraz E, dzięki czemu doskonale nawilża skórę.

2
Soda oczyszczona

Każdy z nas ma w swojej kuchni sodę oczyszczoną, która genialnie sprawdza się w wielu kłopotliwych sytuacjach. Od dawien dawna stosuje się ją w przypadkach ugryzień owadów, czy w celu łagodzenia skutków egzemy, której towarzyszą podrażnienia i zaczerwienienia naskórka. Oprócz tego soda oczyszczona świetnie radzi sobie podczas gojenia drobnych ranek powstałych na skórze.

Olejki eteryczne

Pochodzące z roślin oraz uzyskiwane metodą destylacji, wyciskania lub chemicznej ekstrakcji olejki eteryczne mają za zadanie nadać aksamitny i zmysłowy zapach wielu kosmetykom. Niestety niewielu producentów użytkuje je zgodnie z przeznaczeniem. Poza wspaniałym aromatem olejki eteryczne wykazują silne działanie bakteriobójcze, przeciwwirusowe, a dodatkowo stanowią źródło witamin.
3
Składniki potrzebne do przygotowania domowego dezodorantu:

- 2 i ½ łyżki oleju kokosowego
- 2 i ½ łyżki masła shea
- ¼ filiżanki mąki
- 2 łyżki sody oczyszczonej
- 6 kropli olejku z lawendy
- 6 kropli olejku z grejpfruta
- 2 krople olejku z drzewa herbacianego (opcjonalnie)

Sposób przygotowania:

W niewielkim garnuszku umieść olej kokosowy oraz masło shea i dodaj niewielką ilość wody - tak, aby nie przypalić składników. Miksturę doprowadź do wrzenia, cały czas ją mieszając. Następnie dodaj mąkę, sodę oczyszczoną oraz olejki eteryczne. Wszystkie składniki dokładnie połącz, a następnie rozdziel i przełóż mieszankę do trzech osobnych pojemników i wstaw do lodówki.

Sposób aplikacji:

Gotowy dezodorant nakładaj na lekko mokre pachy (pomaga to w aplikacji) za pomocą łyżeczki i rozcieraj palcami. Kosmetyk wystarczy aplikować rano, najlepiej tuż po prysznicu. Jeśli jednak czujemy potrzebę, czynność możemy śmiało powtórzyć w ciągu dnia.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Golenie twarzy
pielęgnacja dłoni
opalanie się na słońcu

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane