sprzedaż samochodu online

Jak sprzedać samochód na Allegro?
BiznesBiznes - specjalista Tipy.pl

Każdego dnia w serwisie Allegro sprzedaje się wiele samochodów. Można tam znaleźć samochody praktycznie wszystkich dostępnych na rynku marek, młodsze i starsze. Jest to, więc doskonałe miejsce by bezpiecznie sprzedać swój stary samochód. Sprzedaż samochodu w serwisie takim jak Allegro, który odwiedza codziennie setki a nawet tysiące ludzi może być bardzo szybka, czasami nawet trwa około 7 dni. Jeżeli zdecydujesz się na sprzedaż samochodu przez serwis Allegro poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które ułatwią ci to przedsięwzięcie.
1
Badanie rynku.

Dowiedz się ile jest wart twój samochód. Przejrzyj na Allegro ile mniej więcej kosztują samochody takie jak twój. Weź pod uwagę markę, rocznik oraz przebieg.

2
Zdjęcia.

Zrób dużo zdjęć.

• Jeżeli myślisz, że masz już wystarczającą ilość zdjęć to zrób jeszcze kilka.
• Upewnij się że na zdjęciach samochód jest dokładnie ujęty z każdej ze stron.
• Zrób też zdjęcia wnętrza samochodu tak by było widać jak wyglądają przednie i tylne siedzenia, przyrządy pomiarowe i sprzęt audio.
• Pamiętaj by zrobić także wyraźne zdjęcia licznika.
• Zrób zdjęcia zarówno z otwartymi jak i zamkniętymi drzwiami.
• Otwórz maskę i zrób kilka zdjęć komory silnika.
• Jeżeli masz ładne felgi im też zrób zdjęcie.
• Jeżeli samochód ma jakieś rysy lub wgniecenia im także zrób zdjęcie, dzięki temu kupujący będzie wiedział, że chcesz być w porządku i od razu ujawniasz wszystkie niedoskonałości pojazdu.

3
Dokumentacja.

Przed wystawieniem samochodu na sprzedaż musisz zebrać jego dokumentację. Podstawą jest oczywiście karta pojazdu (dowód rejestracji), polisa ubezpieczeniowa i akt własności samochodu.

4
Opis samochodu.

Tak jak sprzedawca w salonie musisz przedstawić opis swojego samochodu tylko w słowie pisanym. Dobry opis samochodu powinien zawierać takie elementy jak:

  • Historia pojazdu. Napisz kilka krótkich punktów, opisujących to, co wiesz o historii samochodu, tzn. czy jesteś jego pierwszym właścicielem, czy samochód jest bezwypadkowy, jeżeli samochód był serwisowany w salonie - warto o tym również wspomnieć, napisz również, kiedy zmieniłeś jakieś części, np. opony czy rozrusznik. Jeżeli zaś jesteś drugim właścicielem samochodu napisz, w którym roku i w jakim stanie odkupiłeś go od poprzedniego właściciela.

  • Wady. Kupujący muszą wiedzieć o wszystkich ewentualnych wadach, które nie są widoczne na zdjęciach. Musisz ujawnić wszystkie ukryte usterki, aby kupujący wiedział dokładnie, co kupuje. 

  • Warunki sprzedaży. Musisz poinformować kupującego, jakie akceptujesz formy płatności oraz jaki jest termin płatności.

5

Aby sprzedać samochód na allegro musisz się najpierw zalogować. Jeżeli nie wiesz jak to zrobić przeczytaj „Jak założyć konto na Allegro”. Po załogowaniu się kliknij na opcję „sprzedaj” i postępuj zgodnie z kolejnymi wskazówkami.

?

Wskazówki
* Pamiętaj, że serwis Allegro pobiera prowizję od sprzedaży.
* Najbardziej optymalna długość aukcji wynosi siedem dni.
* W tytule zamieść najistotniejsze informacje.
* Ustal możliwie jak najniższą cenę, by maksymalnie zwiększyć szansę na sprzedanie samochodu.

Strona 1 z 2

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane