kaszel

Domowe sposoby na kaszel

ZnachorZnachor - specjalista Tipy.pl
kaszel
1 z 11
Jeśli męczy cię kaszel, który jest rezultatem zwykłego przeziębienia i chcesz się go pozbyć bez pomocy środków farmakologicznych, przeczytaj poniższe porady. Opisane tutaj sposoby pomogą ci wyleczyć się z kaszlu naturalnymi, domowymi sposobami.
1
sposoby na kaszel - krok 1
Przebywaj w cieple. Niskie temperatury i wiatr mogą nasilić kaszel. Jeśli już musisz wyjść na zewnątrz w zimowy, chłodny dzień, koniecznie ubierz ciepłą kurtkę, a usta i nos owiń szalikiem. Ogrzejesz w ten sposób otaczające cię powietrze, którym oddychasz.
2
sposoby na kaszel - krok 2
Weź gorący prysznic. Jeśli masz mokry kaszel, para z prysznica udrożni twoje oskrzela i oczyści drogi oddechowe. Jeśli kaszel jest suchy, para nawilży nos, gardło i oskrzela.
3
sposoby na kaszel - krok 3
Pij ciepłe napoje. Ciepło złagodzi podrażnienia i osłabi kaszel. Najlepiej pić gorącą herbatkę miętową. Udrożni ona górne i dolne drogi oddechowe i sprawi, że będzie ci łatwiej oddychać.
4
sposoby na kaszel - krok 4
Szałwia i tymianek osłabią ataki kaszlu. Można pić je w formie napoju, wdychać podczas inhalacji lub po prostu dodać odrobinę tymianku do rosołu.
5
sposoby na kaszel - krok 5
Jedz cukierki anyżowe. Nawilżą one gardło i złagodzą podrażnienia wywołane atakami kaszlu.
6
sposoby na kaszel - krok 6
Na kaszel dobra jest również czekolada. Zawiera ona składnik zwany teobrominą, który działa korzystnie w walce z kaszlem. Ze względu na wyższą zawartość teobrominy, korzystniejsze działanie ma czekolada gorzka.
7
sposoby na kaszel - krok 7
Pij sok winogronowy. Pomaga on zmniejszyć napady kaszlu i ma działanie przeciwzapalne. Niektórzy sugerują, że picie jednej szklanki soku winogronowego dziennie nie tylko wyleczy cię z kaszlu, ale również zapobiegnie jego nawrotom.
8
sposoby na kaszel - krok 8
Na silny kaszel pomoże herbatka z ziela macierzanki. Można też przyjmować olejek pichtowy, który pozwoli pozbyć się z organizmu bakterii i wirusów odpowiedzialnych za występowanie kaszlu. Oba te preparaty kupisz w internetowych sklepach zielarskich (porównaj ceny na Ceneo).
9
sposoby na kaszel - krok 9
Zmieszaj jedną łyżkę stołową naturalnego miodu, łyżkę octu jabłkowego i ząbek rozgniecionego czosnku. Raz na kilka godzin powoli sącz łyżkę tej mieszanki. Miód złagodzi podrażnione gardło, a ocet jabłkowy zwalczy flegmę. Wszystkie trzy składniki mają działanie antybakteryjne i przyspieszą walkę z chorobą.
10
sposoby na kaszel - krok 10
Podłóż pod plecy dodatkową poduszkę i staraj się spać w pozycji półsiedzącej. Zapobiegnie to odkładaniu się flegmy w płucach i nocnym atakom kaszlu.
!

Uwaga!
* Jeśli objawy nie ustąpią lub twój stan się pogorszy, koniecznie udaj się do lekarza rodzinnego.

Strona 1 z 11

Powiązane porady

ból gardła
zapalenie ucha, zapalenie ucha środkowego, zapalenie ucha leczenie
grypa żołądkowa (jelitowa)

Podobne porady

Komentarze (16)

* Pola wymagane

jelinka
26.01.2017
Zdarzało mi się stosować domowe sposoby na przeziębienie czy kaszel, ale jednak parę razy skończyło się powikłaniami i dlatego teraz jak mnie dopada kaszel, to od razu sięgam po przeciwzapalny fosidal, żeby jak najszybciej chorobę zahamować
syrenka1993
08.11.2016
U mnie te domowe sposoby i syropy nie działają. Może to ten smak i zapach mnie odpychają. Ja osobiście uważam, że jest dużo lekarstw i syropów które składem przypominają domowe syropy, a smakują o wiele lepiej i co najważniejsze pomagają. U mnie w rodzinie najlepiej sprawdza się dicotuss. Działa na każdy rodzaj syropu
taranga
10.05.2016
Bardzo skuteczny syrop - dziecku go przy niedawnej infekcji podawałam i muszę stwierdzić, że bardzo szybko udało nam się pozbyć kaszlu i po kilku dniach mały był zdrów jak rybka
najka
12.02.2016
Czasami stosuję syrop z cebuli, ale muszę powiedzieć, że jak kaszel jest naprawdę męczący, to sięgam po fosidal, który jest przeciwzapalny i dzięki temu mam pewność, że choroba się nie rozwinie, że szybko się pozbędę kaszlu
munia
10.08.2015
Jak kaszel jest bardzo męczący, to domowe sposoby raczej nie mają szansy, że zadziałać i trzeba jakichś skutecznych leków.
Maria
02.02.2015
zero mleka i nabiału w diecie mleko się nie trawi i odkłada w gardle w postaci śluzu - kaszel i astma aż płuca chce wyrwać...
ak
02.02.2015
kaszel moze byc spowodowany czyms innym niz przeziebieniem mozna kaszlec gdy ma sie robaki to czesty objaw własnie
Oleńka
25.06.2014
Dobre sposoby musze wypróbować
Agata001
01.02.2013
jak byłam mała mama zawsze robiła mi syrop z cebuli, generalnie zawsze działał, teraz przerzuciłam się na oregar i też działa także polecam :)
karoolkaa96
16.11.2012
Pomaga syrop własnej roboty z mniszka lekarskiego, czyli naszego pospolitego mlecza. Ohydne strasznie, ale działa :)