Domowe sposoby na podrażnienia po goleniu

monika_w - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Depilacja, dzięki której nasza skóra jest aksamitna i gładka, często powoduje też bolesne podrażnienia i zaczerwienia. Podpowiemy ci, jak wykorzystując olejek z drzewa herbacianego, żel z aloesu, domowy peeling i niezastąpione w domu sól oraz aspirynę pozbyć się dyskomfortu i cieszyć się pięknymi, gładkimi nogami.

1. Olejek z drzewa herbacianego

Olejek z drzewa herbacianego nawilża, oczyszcza oraz odżywia skórę i jednocześnie jest naturalnym środkiem antyseptycznym oraz antybiotykiem. Właściwości lecznicze czynią go idealnym środkiem łagodzącym podrażnienia i przyspieszającym gojenie wrastających włosków. Jak go użyć? Wystarczy nanieść niewielką ilość na podrażnioną po goleniu skórę. Korzystne efekty zaobserwujemy już po kilkudziesięciu minutach.
1
2. Gorący okład

Przygotowanie skóry do depilacji jest tak samo ważne jak jej gojenie po zabiegach pielęgnacyjnych. Aby uniknąć podrażnień, przyłóż gorący, wilgotny ręcznik na obszar skóry, który chcesz ogolić i pozostaw na niej na 5 do 10 minut. Spowoduje to otwarcie porów i ułatwi sam proces depilacji.
Jeśli twoja skóra jest podrażniona, dzięki gorącemu kompresowi możesz zmniejszyć obrzęk i zabić bakterie, które często zalegają na ostrzu maszynki.

3. Aloes

Aloes jest dobrze znany ze swoich przeciwbakteryjnych i przeciwzapalnych właściwości. Nałóż niewielką ilość sporządzonego na jego bazie żelu na podrażnioną skórę i delikatnie wymasuj. Powtarzaj czynność dwa razy dziennie aż podrażnienia ustąpią.

2
4. Sól

Sól zyskała uznanie dzięki swoim dobroczynnym właściwościom. Doskonale pobudza krążenie, zmniejsza obrzęki i podrażnienia skóry. Dodaj 2 łyżki soli do kubka z gorącą wodą i mieszaj aż się rozpuści. Zanurz wacik w sporządzonej mieszance i delikatnie przetrzyj nim podrażnioną skórę. Pozostaw do wyschnięcia. Powtarzaj ten proces codziennie - aż do zniknięcia podrażnienia.

5. Aspiryna

Aspiryna ma właściwości przeciwzapalne, które mogą pomóc złagodzić zaczerwienienia i podrażnienia związane z goleniem nóg. Jak jej użyć? Rozgnieć 2 do 3 tabletek aspiryny i wymieszaj z 1 łyżeczką wody, aby uzyskać gęstą pastę. Rozsmaruj ją na podrażnionej skórze i pozwól całkowicie wyschnąć, a następnie spłucz. Powtarzaj czynność dwa razy dziennie.

6. Peeling

Wrastające włosy uwięzione tuż pod skórą powodują podrażnienia. Delikatny peeling może usunąć martwe komórki naskórka i dzięki temu złagodzić ból. Jak go przygotować? Wystarczy wymieszać ½ szklanki cukru, ¼ szklanki oliwy z oliwek i 10 kropli olejku z drzewa herbacianego. Mieszankę nanieś na skórę i delikatnie wmasuj okrężnymi ruchami, a następnie dokładnie spłucz i natrzyj ją olejkiem kokosowym lub oliwą z oliwek, aby dogłębnie nawilżyć podrażnioną skórę.

3
7. Nawilżający krem do golenia

Nawilżający krem do golenia pomoże zmiękczyć włosy i odżywić skórę, dzięki czemu golenie nie będzie powodowało podrażnień. Aby przygotować odżywczy krem do golenia, wykorzystaj olejek kokosowy, miód, aloes i olej z drzewa herbacianego. Wszystkie wymienione mają działanie antybakteryjne i mogą pomóc złagodzić zaczerwienienia i podrażnienia powstałe na skórze.

Potrzebne składniki:

- Pół szklanki olejku kokosowego
- ¼ szklanki surowego miodu
- Szklanka mydła kastylijskiego
- 2 łyżki żelu z aloesu
- 10 kropli olejku lawendowego
- 10 kropli olejku z drzewa herbacianego

W małej misce rozmieszaj olej kokosowy aż będzie puszysty i gładki. Dodaj pozostałe składniki i dokładnie wymieszaj. Krem najlepiej przechowywać w plastikowym pojemniku.

8. Cytryna

Sok z cytryny nie tylko zmniejsza zaczerwienienia związane z goleniem, ale jednocześnie zapobiega infekcjom powstałym po użyciu starego ostrza. Przetnij świeże cytryny na pół i wyciśnij z nich sok do małej miski. Przyłóż go na podrażnione miejsce, używając w tym celu czystego wacika bawełnianego. Pozostaw do wyschnięcia, a następnie przemyj zimną wodą.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

pielęgnacja dłoni
jędrny biust
Jak zwalczyć rozstępy?

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane