zapalenie zatok

Domowe sposoby na zatoki

ZnachorZnachor - specjalista Tipy.pl
zapalenie zatok
1 z 11
Zapalenie zatok powstaje na skutek infekcji błony śluzowej zatok. Objawami tej choroby są: ból i ucisk w okolicy zatok, ból głowy, katar, kłopoty z zasypianiem, a nawet ból ucha lub zębów. Zapalenie zatok może być pochodzenia wirusowego lub bakteryjnego. Infekcje wirusowe leczone są przy pomocy leków zmniejszających przekrwienie śluzówki nosa i wymagają dużo odpoczynku oraz spożywania znacznej ilości płynów, a czasem także środków przeciwbólowych. Infekcje bakteryjne zazwyczaj leczone są antybiotykami. Istnieją jednak domowe sposoby, które mogą złagodzić dolegliwości związane z zapaleniem zatok:
1
sposoby na zatoki - 1
Inhalacje parą wodną są dobrym sposobem na udrożnienie zatok. Ciepły prysznic lub inhalacja nad garnkiem z gorącą wodą udrożni zatoki i pozwoli ci łatwiej oddychać.
2
sposoby na zatoki - 2
Na zapalenie zatok korzystne jest również spożywanie soku ze świeżych warzyw. Zmieszaj ze sobą 300 ml soku z marchwi, 100 ml soku z ogórków, 100 ml soku z buraków i 200 ml soku ze szpinaku i pij raz dziennie.
3
sposoby na zatoki - 3
Zatoki udrożnisz również jedząc owoce bogate w witaminę A. Jednym z najlepszych naturalnych źródeł witaminy A jest mango, więc jeśli cierpisz na zapalenie zatok, powinieneś spożywać dużo tych owoców. Inne produkty bogate w witaminę A to: dynie, liściaste warzywa, żółtka jaj, pomidory, papaje, marchewki, twaróg i pełne mleko.
4
sposoby na zatoki - 4
Upraż 100g nasion kminku i zmieszaj je z 200g klarowanego masła (ghee). Spożywaj codziennie. Jest to jedno z najskuteczniejszych remediów na zapalenie zatok.
5
sposoby na zatoki - 5
Jedną łyżkę ziaren czarnego kminku zawiń w cienką szmatkę. Przyłóż woreczek do nosa i wdychaj zapach kminku. Inhalacja udrożni zatoki.
6
sposoby na zatoki - 6
Wdychanie zapachu takich warzyw jak cebula, czy czosnek również pomaga w leczeniu zapalenia zatok.
7
sposoby na zatoki - 7
Bardzo korzystne na zatoki jest płukanie gardła letnią wodą z dodatkiem soli. Do szklanki wody wsyp szczyptę soli, wymieszaj i płucz nią gardło. Skuteczne są również inhalacje tzw. mgiełką solankową.
8
sposoby na zatoki - 8
Działanie nie tylko udrażniające, ale i lecznicze wykazuje srebro koloidalne. To naturalny antybiotyk wspomagający walkę z infekcjami górnych dróg oddechowych. Pokona zapalenie zatok i zapobiegnie jego nawrotom w przyszłości.
9
sposoby na zatoki - 9
Pij ciepłą herbatkę imbirową lub cynamonową. Ma działanie rozgrzewające i udrażniające górne drogi oddechowe.
10
sposoby na zatoki - 10
Unikaj zimnego lub tłustego jedzenia. Zaostrza ono objawy chorób górnych dróg oddechowych.
Strona 1 z 11

Powiązane porady

syrop z buraka
Angina
grypa żołądkowa

Podobne porady

Komentarze (7)

* Pola wymagane

agness
23.09.2017
domowe sposoby na leczenie zatok moim zdaniem są nieskuteczne, tu trzeba jednak sięgnąc po leki z prawdziwego zdarzenia. Mam kłopoty z zatokami od dziecka.
tojo
10.05.2013
Pracowałem w górnictwie pod ziemią,na skutek przeciągów i różnic temperatur często bolały mnie zatoki.Miałem dwie punkcje,pierwszą nawet nie odczułem,ale po drugiej po godzinie dostałem taki potężny ból głowy,że myślałem,że już po mnie.Przypuszczam,że do zatok dostało się powietrze i dlatego ten ból.A teraz moja rada na ból zatok czołowych,a dała mi ten prosty przepis moja teściowa; do woreczka zrobionego z materiału wsypać kuchennej soli,zagrzać na suchej patelni i taką ciepłą poduszeczką ogrzewać czoło.Pomaga.
justyna2iwowkql,
19.12.2012
listek kapusty rozbic tłuczkien do kotleta, owinac w gaze i trzymac 15 min na nosie z odchyylona glowa. zobaczycie efekty
anczer
02.11.2012
Ja osobiscie polecam plukanie nosa roztworem fizjologicznym soli. Sluza do tego specjalne konewki, u nas niestety slabo dostepne (choc bywaja na allegro). Wlewa sie taki roztwor do jednej dziurki, a wypuszcza druga. Brzmi strasznie ;) ale przy uzyciu konewki nie jest wcale trudne ani nieprzyjemne. A naprawde warto!
annqq
25.01.2012
Ja jak miałam zapalenie zatok to smarowałam sobie czoło amolem i robiłam inhalacje. Tak poza tym z zatokami nie ma żartów! więc nie ma co zostawiać tego bez wizyty u ekarza, kiedyś doprowadziłam do takiego stanu, że nic tylko szpital pozostał i nieprzyjemne zabiegi, zastrzyki i takie tam... także lepiej od razu zacząć działać!
annqq
25.01.2012
Ja często borykam się z zapaleniem zatok. Jeśli tak się dzieje to smaruje sobie czoło amolem i robię inhalacje z ziół. Pamiętajcie, że nie można zaniedbywać tego, bo z zatokami nie ma żartów! Kiedyś właśnie tak nie dopilnowałam i wylądowałam w szpitalu, a tam nieprzyjemne zabiegi, zastrzyki i takie tam, ogólnie nic przyjemnego. Także lepiej jak najszybciej zabrać się za leczenie, niż później za przeproszeniem pluć sobie w brodę!
ola
19.01.2012
świetny sposób- rozgrzewamy na suchej patelni sól najlepiej jodowaną, może być i zwykła wsypujemy w ściereczkę przykładamy do czoła robimy okłady- uwaga gorące. Świetnie uśmierza ból i pomaga