Osiem prostych świątecznych ozdób DIY

_paula_ - specjalista Tipy.pl
1 z 5
Święta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami. Najbliższy czas wielu osób niewątpliwie pochłoną przygotowania świąteczne, a w tym robienie zakupów, wybór prezentów, a także dekorowanie mieszkań i domów. Nietrudno zauważyć, że coraz więcej osób przywiązuje dużą wagę właśnie do dekoracji świątecznych, a wiele z nich chętnie wykonuje je samodzielnie. Nie ma się czemu dziwić - ozdoby DIY są bardzo oryginalne, zazwyczaj tanie, a ich przygotowanie to sama przyjemność. Dlatego zachęcamy do samodzielnego dekorowania wnętrz na święta i podpowiadamy osiem oryginalnych i prostych w wykonaniu ozdób DIY.
1
Łańcuch ozdobny z szyszek
To bardzo oryginalna i minimalistyczna ozdoba, która najlepiej sprawdzi się w nowoczesnych wnętrzach. Jej przygotowanie jest wręcz banalnie proste. Wystarczy przygotować sznurek i za pomocą gorącego kleju w pistolecie przymocować do niego szyszki. Jeśli masz ochotę, możesz uprzednio pomalować szyszki lub spryskać brokatem. Końcowy efekt będzie spektakularny!

Świąteczny ekoświecznik
To wyjątkowo urocza i zarazem ekologiczna ozdoba. Do jej wykonania potrzebujesz jedynie niewielkiego słoiczka, kawałka cienkiej kory drzewnej (potrzebna do obklejenia słoiczka), ozdobnej gałązki (może być z krzewu iglastego), cienkiej wstążki lub sznurka, a także kleju.

Sposób wykonania:
1. Dokładnie umyj i osusz słoiczek.
2. Następnie obklej słoiczek korą.
3. Przymocuj gałązkę do słoiczka i obwiąż go sznurkiem.

Ekoświecznik jest gotowy. Możesz umieścić w nim świeczkę. Do tego typu ozdób można wykorzystać również inne ekologiczne materiały, na przykład liście.

Ozdoby z suszonej jarzębiny
Ozdoby z suszonej jarzębiny pasują do tradycyjnych, jak i nowoczesnych wnętrz. Możesz zawiesić je na drzwiach, choince, ścianie, a także położyć na stole świątecznym. Co będzie potrzebne do ich przygotowania? Bardzo niewiele – suszona jarzębina, nożyczki i drut.

Sposób wykonania
Na początku musisz wymyślić kształt swojej ozdoby. Bardzo okazale prezentują się serca, gwiazdki i choinki. Gdy mamy już wybrany kształt, odmierzamy potrzebną do wykonania ozdoby ilość drutu, który później będziemy wyginać w celu uformowania odpowiedniego kształtu. Na drucik nawlekamy suszone owoce jarzębiny, jeden po drugim. Gdy zapełnią prawie całą jego długość, możemy zacząć formować go w zamierzony kształt. Pamiętaj, by robić to delikatnie i nie uszkodzić owoców.
2
Suszone plastry pomarańczy
To ostatnimi czasy bardzo popularna ozdoba świąteczna. Suszone pomarańcze prezentują się bardzo naturalnie i oryginalnie, a w dodatku aromatycznie pachną. Wystarczy zasuszyć plastry pomarańczy, a następnie przymocować do nich ozdobne sznureczki. Owoc będzie prezentował się jeszcze piękniej, gdy powbijamy do niego goździki. Zawieś suszone pomarańcze na choince, oknie lub na ścianie.

Wieniec z iglaków
Wieńce to bardzo okazałe ozdoby świąteczne. Najbardziej efektownie prezentują się na drzwiach i ścianach. Do ich wykonania potrzebne będą:

• gęste gałęzie z krzaków iglastych (najlepiej z tui lub cyprysa);
• drucik;
• nożyczki;
• ozdoby.

Sposób wykonania:
1. Zacznij od łączenia gałęzi w okrąg. Wiąż je ze sobą za pomocą drucika. Staraj się, by łączenie wyglądało estetycznie, a drucik był jak najmniej widoczny.
2. Gdy powstanie już wieniec, przytnij odstające igiełki.
3. Na koniec udekoruj wieniec według swojego gustu.
3
Świąteczne liściki do prezentów
Ręcznie wykonane karteczki do prezentów sprawią, że każdy upominek będzie wyglądał bardzo oryginalnie. Do ich przygotowania potrzebujesz:

• złotej tekturki lub bristolu;
• nożyczek;
• dziurkacza;
• cienkiej ozdobnej tasiemki lub ozdobnego sznurka;
• kilka małych gałązek z drzewka iglastego.

Sposób wykonania:
1. Wytnij z tekturki kształty kojarzące się ze świętami.
2. Następnie w każdej z nich zrób dziurkę.
3. Przeciągnij kawałek wstążki lub sznurka przez dziurkę i umocuj gałązkę.
4. Na koniec zawiąż małą kokardę.

Jeśli masz ochotę, możesz udekorować karteczki brokatem lub farbkami.
4
art/2017/29255_GlJGDG.jpg
Skarpeta świąteczna
Skarpeta świąteczna idealnie sprawdzi się jako ozdoba świąteczna do pokoju dzieci. Możesz wykonać ją z różnych materiałów i udekorować według swojego gustu. Wystarczy, że wytniesz z materiału dwa kawałki w kształcie skarpety i zszyjesz je ze sobą. Jeśli chcesz naszyć ozdoby na skarpetę, zrób to przed połączeniem dwóch części. Świąteczne skarpety prezentują się najbardziej okazale, gdy zawiesimy kilka z nich obok siebie i powkładamy do nich prezenty.

Girlanda z suszonych owoców
Girlanda z suszonych owoców idealnie sprawdzi się w kuchni. Pięknie pachnie i prezentuje się zjawiskowo! Wystarczy zasuszyć plasterki owoców, które kojarzą się ze świętami (na przykład pomarańczy, mandarynek, jabłek lub cytryny), a następnie gustownie przymocować je do ozdobnego sznurka. Owoce można udekorować również kokardkami.

Świątecznego klimatu wnętrzom nadadzą również donice na kwiaty z elementami świątecznymi, poszewki na poduszki, bieżniki, a także różnego rodzaju stroiki. Zrób je samodzielnie – satysfakcja i radość będą jeszcze większe!
Strona 1 z 5

Powiązane porady

Kalendarz adwentowy
Paznokcie wzór świąteczny

Komentarze (0)

* Pola wymagane