domowe jedzenie dla psa

Jak zrobić domowe jedzenie dla psa?
DiabloDiablo - specjalista Tipy.pl

Czasami karmy dla psów dostępne w sklepach nie są wcale bezpieczne dla naszego zwierzaka. Jeśli chcesz by twój pies dobrze się odżywiał to powinieneś przygotowywać psie jedzenie w domu. To wcale nie wymaga wielkiego wysiłku, wystarczy prosta mieszanka mięsa, warzyw i skrobi. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak przygotować dobre domowe jedzenie dla psa.
P

* miska dla psa
* mięso
* warzywa
* jaja
* młynek do mięsa
* skrobia

1
Zanim zaczniesz karmić psa domowym jedzeniem skonsultuj się z weterynarzem.
2
Dobrze zbilansowana psia dieta powinna składać się z 40% mięsa, 30% warzyw i 30% skrobi. Trzymaj się tej formuły a będziesz miał pewność, ze twój pies jest dobrze odżywiony i dostarczasz mu wszystkie składniki, których potrzebuje.
3
Weź pod uwagę, ze karma dostępna w sklepach jest w praktyce niezdrowa dla psa. Może nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale często karmę dla zwierząt produkuje się z produktów, odrzuconych jako niezdatne do spożycia przez ludzi.
4
Przygotuj dla psa jedzenie z mielonego indyka, ryżu i marchewki. Innym popularnym zestawem jest mielona wołowina z brązowym ryżem, marchewką i drożdżami piwnymi.
5
Wprowadź rotację różnych dań, aby dieta twojego psa była urozmaicona.
6
Do posiłków w ramach 30% skrobi dodawaj płatków owsianych, makaronu, ryżu lub ziemniaków.
7
Przygotowane jedzenie dla psa trzymaj w lodówce nie dłużej niż trzy dni.
?

Wskazówki
* Podczas przejścia na domowe jedzenie dodawaj odrobinę gotowej karmy do domowego jedzenia, by pies łagodnie przeszedł na nowe dania.
* Nie karm psa czekoladą.
* Dodawaj do jedzenia tylko niewielkie ilości czosnku i sprawdź czy jest dobrze ugotowany. Surowy czosnek podawany w zbyt dużych ilościach może okazać się trujący dla twojego psa.
* Nie pozwól by pies pił alkohol, kawę lub inne napoje zawierające kofeinę.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

marcinhaha
02.11.2015
A może mi ktoś wytłumaczyć po co psu gotowac??? Czy przodkowie psa czyli wilk gotował sobie jedzenie? Nie zjadał surowe i to jest właśnie zdrowa i zbilansowana dieta, która powinna składać się z 80% produktów pochodzenia zwierzęcego i 20% warzyw w tym owoce i ziola. Wtedy pies będzie prawidłowo odrzywiony zdrowy fizycznie i psychicznie. Jak czytam że ktoś daje np kaszę to świadczy tylko o barku podstawowej wiedzy na temat rzywienia psów. To tak jak by człowiek miał jeść przez całe swoje życie siano!!! Ludzie poczytajcie trochę o BARF to nie boli a wasze zwierzaki odwdzieczą Wam się zdrowiem i długim zyciem.
coodwasch
11.12.2013
Nowoczesne innowacyjne karmy mało znanej firmy (Husse); w swojej ofercie załączyła właśnie karmę na bazie kurczaka i ... ziemniaków. Podobno odpowiednio zbilansowana jest pożywna i zdrowa dla psa. Sprawdziłem pies je, czuje się dobrze, wygląda na zdrowego i zadowolonego, odnoszę wrażenie, że po prostu mu smakuje. Ja jednak wolę "starą", sprawdzoną dietę czyli ryż 40%, kurczak 40%, oliwa z oliwek 2-3łyżki, w końcowej fazie gotowania warzywa tarte na grubej tarce (marchew, rzodkiew, szatkowana rzodkiewka, rzepa, tak aby pozostały dość twarde, nierozgotowane ) ok 20% całości. Na samym końcu przed podaniem (nie zawsze) kropię kefirem 1,5% tł lub dokładam łyżkę białego sera 4-6% tłuszczu. Raz na 3-4 tyg. pies dostaje kość wołową z giczy cielęcej dla utrzymania higieny jamy ustnej.
kamila
22.11.2013
nie wolno psu dawać ziemniaków !!!! m,a inne jelita niż człowiek
maggy80
07.12.2011
Ja też gotuje mojemu labusiowi,bo nie wirze w te wszystkie karmy
portek
09.12.2010
Mój pies je wszystko co mu dam
kosa
16.11.2010
Mój pies je kasze jeczmienna i nie narzeka