Jak zrobić świąteczny wieniec?

jolanda - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Wieniec świąteczny to okazała i ostatnimi czasy bardzo popularna ozdoba świąteczna. Do Europy przywędrowała z Ameryki i bardzo szybko zyskała liczne grono fanów. Ta piękna dekoracja świąteczna wcale nie jest tak trudna w przygotowaniu, jakby się mogło wydawać. Wystarczy tylko trochę sprytu, gałęzi iglastych, gustownych ozdób i odpowiednich narzędzi, by w naszym domu zapanował świąteczny, magiczny nastrój. Podpowiadamy, jak zrobić wieniec świąteczny krok po kroku.
1
Do przygotowania wieńca potrzebne będą:

• gęste gałęzie iglaste (mogą być z jednego drzewka lub różnych, nie powinny być zbyt długie);
• nożyczki;
• drucik (najlepiej brązowy lub miedziany);
• ozdoby (małe bombki, kokardki, wstążka, suszone pomarańcze, szyszki, etc.);
• nitka;
• gorący klej w pistolecie.
2
Sposób wykonania:

1. Rozpocznij od łączenia gałęzi za pomocą drucika. Jeśli są to gałęzie z miękkiego iglaka, na przykład z cyprysa lub tui, możesz połączyć je w długi ogon, a następnie związać jego końce tak, by powstał okrąg. Jeżeli użyłeś twardszych i bardziej kłujących gałęzi, przed ich połączeniem musisz ułożyć je w okrąg. Gałęzie wiąż dokładnie za pomocą drucika. Staraj się, by był on niewidoczny. Jeśli odstają z niego nieestetyczne igiełki (co często zdarza się w przypadku cyprysa lub tui) utnij je.
2. Gdy baza wieńca jest już gotowa, czas na ozdabianie - dla wielu najciekawszą czynność. Przymocuj dekoracje na wieńcu za pomocą drucika, nitki i kleju w pistolecie. Rozmieść je według swoich upodobań. Wieniec pięknie prezentuje się z dużą kokardą umieszczoną w jego górnej części.
3. Na koniec przywiąż do górnej części wieńca nitkę i zrób z niej pętelkę. Teraz można powiesić wieniec na ścianie lub drzwiach wejściowych.

Przed powieszeniem wieńca warto spryskać go lakierem do włosów. Dzięki temu nasza ozdoba szybko nie zrzuci igieł.
3
Inne, ciekawe pomysły na świąteczne wieńce
Nie tylko klasyczny wieniec z żywych gałęzi nada domom i mieszkaniom świątecznego klimatu. W nowoczesnych wnętrzach lub pokojach dziecięcych świetnie sprawdzą się oryginalne wieńce wykonane na przykład z szyszek, cukierków, owoców czy bombek. Wystarczy trochę kreatywności i chęci, by w naszych domach zagościł świąteczny, a zarazem niebanalny klimat.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

światełka choinkowe
Paznokcie wzór świąteczny

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane