Środki do prania domowej roboty - cztery przepisy

_paula_ - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Pierzesz tkaniny w popularnych środkach do prania? Oczywiście robi to większość z nas, ale tylko niektórzy mają świadomość tego, jak detergenty zakupione w sklepie wpływają na jakość ubrań, a także na naszą skórę. Niestety większość preparatów przeznaczonych do prania zawiera sporo chemicznych substancji, które szybko niszczą tkaniny (szczególnie ich kolor), a także negatywnie wpływają na skórę często powodując uczulenia i podrażnienia. Okazuje się, że można tego łatwo uniknąć. Jak? Używając proszku i płynu do prania domowej roboty. Ich przygotowanie zajmie ci kilka chwil, a ty zaoszczędzisz sporo pieniędzy. Oto cztery sprawdzone przepisy.
1
Naturalny proszek do prania delikatnych tkanin
Z podanych składników przygotujesz proszek do prania firanek, bielizny oraz różnego rodzaju delikatnych materiałów:

• 250 gramów naturalnych płatków mydlanych;
• 250 gramów sody oczyszczonej;
• 150 gramów boraksu;
• kilkanaście kropelek ulubionego olejku eterycznego.

Sposób przygotowania:
Wszystkie składniki dokładnie ze sobą wymieszaj. Proszek przechowuj w słoiku lub plastikowym pudełku. Do pralki wystarczy wsypać trzy łyżki specyfiku, natomiast do prania ręcznego jedną łyżkę. Dzięki powyższym składnikom proszek doskonale wywabi plamy nie uszkadzając tkanin.
2
Naturalny proszek do białego prania
Z kolei z tych składników przygotujesz proszek wyłącznie do białego prania:

• 250 gramów sody kalcynowanej;
• 250 gramów nadwęglanu sodu;
• 150 gramów boraksu.

Sposób wykonania:
Składniki dokładnie ze sobą wymieszaj. Całość przechowuj w słoiku lub w szczelnym opakowaniu. Do prania w pralce dodawaj cztery łyżki proszku, natomiast do ręcznego od jednej do dwóch.

Po zastosowaniu tego preparatu jasne tkaniny będą odświeżone i czyste. Można używać go także do wybielania tkanin.

Proszek domowej roboty do mocno zabrudzonego prania
Używając tego preparatu skutecznie i szybko pozbędziesz się trudnych plam z tkanin. Zalecamy go stosować do prania odzieży roboczej, mocno zabrudzonych ubrań dzieci, a także zasłon, dywanów, grubych koców i narzut.

Składniki potrzebne do przygotowania proszku:
• około 100 gramów pokruszonego szarego mydła;
• 250 gramów sody oczyszczonej;
• 200 gramów boraksu;
• 100 gramów kwasku cytrynowego;

Sposób przygotowania:
Wszystkie składniki dokładnie ze sobą wymieszaj. Proszek przechowuj w zamkniętym pojemniku. Do prania w pralce dodawaj od trzech do pięciu łyżek specyfiku. Do prania ręcznego wystarczą dwie łyżki proszku.
3
Płyn do płukania tkanin domowej roboty
Skoro proszek, to może jeszcze płyn do płukania? Dlaczego nie! Jego przygotowanie jest równie proste.

Potrzebne składniki:
• 250 mililitrów ciepłej wody;
• dwie łyżki kwasku cytrynowego;

Sposób przygotowania i stosowania specyfiku:
Wszystkie składniki dokładnie ze sobą wymieszaj. Płyn najlepiej przechowuj w butelce i stosuj jak każdy podobny specyfik.

Stosując naturalne preparaty do prania zapobiegasz alergiom skórnym, nie niszczysz tkanin, a także dbasz o pralkę. Warto zastąpić nimi popularne środki do prania.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Odżywcze wartości skórki pomarańczy
Plamy z wody na drewnie

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane