szczeniak gryzie

Jak oduczyć szczeniaka gryzienia?
MarcintoMarcinto - specjalista Tipy.pl

Zanim szczeniak wyrośnie na dużego, silnego psa, powinien oduczyć się szarpania, drapania i łapania zębami, bo wtedy jego ugryzienie może być bardzo niebezpieczne. Poniżej znajdziesz instrukcję, jak postępować, by oduczyć psa gryzienia.
P

* smycz
* zabawki na sznurku
* gumowe zabawki do gryzienia
* zabawki z materiału
* gryzaczki dla szczeniaków
* frisbee

1
Jeżeli to możliwe, rozpocznij szkolenie stosunkowo wcześnie, najlepiej, gdy szczeniak ma około sześć tygodni.
2
Naucz szczeniaka, że gryzienie boli. Kiedy gryzie, krzycz "nie" lub "ała" lub - jeżeli to nie pomaga - postaraj się skomleć tak, jak robi to pies, gdy dzieje mu się krzywda, np. gdy ugryzie go inny pies. Uczy go to, że ugryzł zbyt mocno i będzie delikatniejszy.
3
Powoli zabierz rękę, nie wyszarpuj jej na siłę i nie rób gwałtownych ruchów. Daj szczeniakowi zabawkę, którą może spokojnie gryźć.
4
Jeżeli pies ignoruje twoje reakcje, powtórz swoje "ała" lub skomlenie i wyjdź z pokoju, pozostawiając psa na chwilę samego. Szczeniak musi wiedzieć, że gdy cię ugryzie, skończy się zabawa. To dokładnie taka sama reakcja, jak jeden pies pogryzie drugiego.
5
Bądź wytrwały w treningu. Nawet, jeżeli szczeniak ugryzie cię delikatniej niż zwykle, powiedz "ała", by zrozumiał, że wszystkie ugryzienia są dla ciebie bolesne i nie do przyjęcia.
6
Chwal dobre zachowanie szczeniaka. Ilekroć się bawicie i pies liże cię po ręce, ale nie złapie zębami, pochwal go lub daj mu nagrodę.
7
Trenuj komendę "nie ruszaj", gdy pies przestanie cię łapać za ręce. Weź garść karmy i powiedz psu "nie ruszaj". Jeżeli nie chwyci cię za rękę, pozwól mu zjeść to, co masz w ręce. Tak nauczysz psa znaczenia komendy.
8
Zawsze, gdy szczeniak niespodziewanie złapie cię zębami, krzycz "ała". Gdy widzisz, że gryzie kogoś innego, powiedz "nie ruszaj".
?

Wskazówki
* Uważaj, by szczeniak zawsze miał zabawki do gryzienia, jest to u niego odruch instynktowny.
* Zapewnij szczeniakowi dużo ruchu. Spacery i nauka różnych sztuczek może odwrócić jego uwagę od gryzienia.
* Staraj się ustalić jednolity harmonogram zabaw, tak by twój pies mógł nauczyć się, kiedy jest pora na zabawy. Kiedy pies będzie wiedział, że codziennie się z nim bawisz o konkretnej porze, nie będzie szukał twojej uwagi w innym czasie.
* Naucz wszystkich domowników, także dzieci, by tak samo reagowali na ugryzienia.
* Jeżeli szkolenie nie przynosi rezultatów, a pies staje się agresywny, skonsultuj się z weterynarzem, może zaproponuje jakąś inną formę szkolenia.
* Takie zabawy jak przeciąganie liny i szarpanie się mogą potęgować agresywne zachowanie psa.
* Jeżeli masz dzieci, nie zostawiaj ich samych z psem do czasu, gdy nie nauczy się, że nie wolno gryźć.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (9)

* Pola wymagane

Seba
29.07.2019
Dziękuję za fajny poradnik. Zastanawiam się właśnie, jak oduczyć psa gryzienia po rękach, czy meblach. Niestety nasz szczeniak wszystko gryzie. Zniszczył już nam 5 par butów i masę zabawek.
Pati
21.10.2018
witam co zrobić gdy jestem z psem na podwórku, a on ma coś w pysku, chce mu to wyją, a on atakuje i gryzie?
Tysia
29.06.2016
Witam. Mam szczeniaka 8 tygodni ma. Nie powiem bo po przeczytaniu waszych wpisów nie wiem czy nie przesadzam. Moja suzi to mieszaniec labrador z huskym i jak jestem sama z nią w domu to nie ma psa, ale jak tylko widzi więcej osób np mojego syna, męża to szaleje a najbardziej cierpi właśnie moje dziecko nie wiem czy ona w ten sposób chce się z nim bawić? Czy ona wzrośnie z tego?
Śmigło
01.01.2016
hej mam 4/5 miesięcznego psa chłopaka i ciągle sika w to samo miejsce,ale kupe to już masakra robi ją gdzie popadnie!proszę pomuszcie mi!?
pika
04.02.2012
mam maly problem mam psa ma okolo 6-7 miesiecy i nie moge go oduczyc gryzienia co do tego to masakra gryzie wszytko co popadnie poczawszy od zabawek konczy na luzku kture pogryzla ze masakra to oczywisce suczka a gryzie w tedy gdy nkogo nie ma w domu co mam z tym zrobic
garfidek
26.04.2011
Posłuchaj.Powiedz wszystkim domownikom że n psa niemorzna krzyczeć bo wtedy bardziej pogłębia się jego agresje.Gdy pies gryzie ludzi najlepiej zastosować zasady które napisał martin i powiedzieć wszystkim domownikom by jednakowo postępowali.Gdy pies gryzie rzeczy kupuj mu kości i świńskie ucha oraz zabawki w sklepach zoologicznych.Gdy to nic nieda jak pogryzi w domu lub w innym miescu jakąś rzecz wejź smycz i przypnij go na początek na jakieś 10 minut do np. stołu i tak zakażdym pamiętaj żeby wtedy nic do niego niemówić i go niegłaskać nwet jak szleje zostaw go samemu sobie po jakimś czsie powinien sie uspokoic.AJeżeli nic z tąd niepodziała zastanów się czy ten pies jest psem domowym znam wiele takich przypadków że pisek zachowuje sie tak bo niejest on nauczony bycia w domu wtedy trzeba go albo oddać albo pomyśleć o umieszczeniu na dworze w kojcu i budzie nie na łańcuchu.Myśle że pomogłam
martin
24.02.2011
Pies chce mieć nad wami przewage i dlatego go gryzie . Jak ugrzyzie czy skoczy trezeba go położyć na ziemi i powiedzieć niewolno a jak to nie poskutkuje to jak cie ugryzie muw ała albo piszcz jak pies a jak kogoś gryzie to wypowiedz komende nierusz. na mojego psiaka poskutkowały 2 metody urzyłem ich pokoleji . pozdrawiam marcin
Mimki33
18.02.2011
moja rodzina ma od niedawna psa,psiak ma ok 4 miesiecy,ktos podrzucił go w reklamówce pod smietnikim,tak sie u nich znalazl.niestety to,co teraz dzieje sie w tym domu mozna nazwac horrorem.Pies gryzie wszystko i wszystkich,jak popadnie,niemiłosiernie szczeka i nie ma chwili odpoczynku od niego.Kazdy na niego krzyczy,karze go po swojemu,jeden dom wariatow.co zrobic,aby wreszcie przestal wszystko i wszystkich gryzc.skacze i gryzie nawet po łydkach,jak siegnie po udach.
martin
28.01.2011
sprawdze i napisze czy działa