karmienie chomika

Jak karmić chomika?
KahlanKahlan - specjalista Tipy.pl

Chomiki jedzą nasiona, zboża, warzywa, owoce jak również nawet owady. Zwierzątka te żyją średnio 2-3 lata, jednak niektóre dożywają nawet 5. Prawidłowe karmienie chomika z pewnością sprawi, że będzie on miał ładne futerko, będzie zdrowy oraz długo pożyje. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak i czym karmić swojego ulubieńca.
1
Chomik musi mieć w swojej klatce poidełko wraz z często wymienianą, świeżą wodą. Poidełko to musi być w zasięgu chomika, jednak niezbyt nisko, aby nie zamakały wióra.
2
Jedzenie dla chomika
Głównym pokarmem powinna być pasza dla chomika. Posiada ona mieszankę potrzebnych mu mikroelementów i witamin.
3
Raz dziennie uzupełniaj dietę chomika łyżeczką posiekanych, świeżych warzyw. Warzywa które możesz podać to marchew, kapusta (zwykła i pekińska), sałata jak również groszek, brokuły, szpinak i seler. Pamiętaj jednak, aby podawać ich maksymalnie łyżeczkę aby zapobiec biegunce.
4
chomik je winogrono
Dwa razy w tygodniu podawaj chomikowi do jedzenia łyżeczkę posiekanych, świeżych owoców. Owoce umyj, obierz i posiekaj. Do najbardziej wskazanych owoców należą jabłka, banany, melony, arbuzy, winogrona jak również owoce suszone np. rodzynki.
5
Pamiętaj, aby chomik miał stały dostęp do twardych przekąsek np. chrupki owocowe. Dzięki nim zęby chomika będą czyste i zdrowe.
6
Raz - dwa razy w tygodniu możemy podać chomikowi kawałeczek gotowanego kurczaka. Białka nie należy podawać dużo dlatego wystarczy maleńki plasterek. Zamiast gotowanego kurczaka możemy podać plasterek jajka.
7
Od czasu do czasu w celu uzupełnienia białka możemy podać chomikowi żywe świerszcze lub mączniki zakupione w sklepie zoologicznym.
?

Wskazówki
* Chomiki są zwierzętami aktywnymi w nocy dlatego dobrze jest je karmić późnym wieczorem.
* Codziennie wymieniaj chomikowi wodę.
* Niedojedzone białko (kurczak, jajko itp) czy owoce i warzywa usuwaj z klatki po 4 godzinach od czasu podania. Nieświeży pokarm może zaszkodzić chomikowi.
* Pamiętaj, że każdy chomik jest inny zatem każdy będzie miał swoje ulubione dania. Eksperymentuj z ziarnami, warzywami, owocami i robakami. Z czasem będziesz wiedzieć za czym twój chomik przepada a czego nie lubi.
*

!

Uwaga!
* Chomik nigdy nie powinien być karmiony takimi produktami jak: cebula, czosnek, czekolada i inne słodycze, chrupki ludzkie, surowa fasola, surowe ziemniaki.
* Chomik nie powinien jeść zbyt dużo ziaren słonecznika i orzeszków ziemnych ponieważ szybko doprowadzi to do jego otyłości (która ma wpływ na długość życia chomika).

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (17)

* Pola wymagane

Lily
30.06.2018
Podstawowe źródło białka powinny stanowić robaczki. W diecie chomika winno być dużo zbóż. Nie należy podawać też owoców cytrusowych.
Lily
30.06.2018
Pasza nie musi być podstawowym składnikiem chomiczej diety, mogą być to również mieszanki ziół owoców i warzyw
Kapusta wzdyma, sałata jak gąbka wchłania metale ciężkie i niektóre zanieczyszczenia na dłuższą metę mogą być szkodliwe dla gryzonia
Nie radzę podawać żywych robaków tylko suszone.
Lily
30.06.2018
Nie do końca się zgadzam . Ja mam dwa chomiki roborowskiego (2 samiczki ) i trzymam je razem , bo za sobą nie walczą (roborki to najmniejsze jak i najprzyjaźniejsze z chomikowatych) i wiem o nich naprawdę dużo.

MAŁGOSIA
07.11.2017
SUPER PORADNIK
Olivia685niko
30.09.2017
1.Świerszcze, serio?
2.Nie może jeść płatków kukurydzianych?
Tala
10.09.2017
Wika nie istnieje chomik miniatura. To są oddzielne gatunki :)
Roborowski, dżyngarski, syryjski.
Tala
10.09.2017
Sałaty i kapusty bym nie dawala. Salata wciaga metale ciezkie a kapusta wzdyma, jest wiele innych bezpieczniejszych warzyw i owocow. Chomiki potrzebują tez ziól a mieso gotujemy bez przypraw.
Seba nie podajemy ludzkiego jedzenia (przyprawy, konserwanty, itp) dobrze zbilansowana dieta wystarczy
Tala
10.09.2017
Krzysztof chomiki to samotniki i nie mozba ich łączyc z innymi zwierzętami a tym bardziej przeciwnej płci (zaczną się rozmnażać bez kontroli, a samica zaraz po porodzie dostaje kolejnej rui i znowu moze byc w ciazy, moze dojsc do chowu wsobnego co moze doprowadzic do bardzo przykrych konsekwencji)
Zay
30.01.2017
Gówno prawda chomiki nie mogom sałaty a po słonecznika nie umrzom jagby co mój jadł bardzo często słonecznika i przeżył 5 lat a futerko miał normalne
Krzysztof
30.12.2016
Miałem samca chomika dżungalskiego ponad rok a w tym roku w listopadzie ddokupiłem z synem samiczkę dżungalską. Niestety w grudniu samiczka wygryzła mu oczy i podgryzła go. Mam w związku z tym pytanie. Czy samiczki tak postępują? Czy jest tego inna przyczyna. Pierwszy raz z takim przypadkiem się spotkałem. Pozdrawiam.