Wnętrze samochodu

Jak usunąć nieprzyjemny zapach w samochodzie?
MarcinosMarcinos - specjalista Tipy.pl

Możesz usunąć nawet największy smród auta, musisz mieć tylko odpowiedni środek. Im częściej odświeżasz wnętrze samochodu, tym łatwiej jest usunąć tworzący się w nim nieprzyjemny zapach.
P

* Środek enzymatyczny, bakteriobójczy
* Środek do czyszczenia tapicerki
* Gąbka lub szmatka
* Kadzidełko
* Ręcznik papierowy

1
Znajdź przyczynę przykrego zapachu. Jeżeli jest to ciało stałe, usuń je z samochodu.
2
Użyj ręcznika papierowego, jeśli jest to plama z jakiegoś płynnego środka, wsiąknie w ręcznik.
3
Do zabrudzeń na tapicerce, gdy już przetrzesz ręcznikiem papierowym, należy czyścić środkiem do czyszczenia tapicerki. W sklepach są dostępne głównie dwa rodzaje: do podłóg, wycieraczek i do siedzeń tapicerki.
4
Gąbką lub szmatką, nanieś środek enzymatyczny na miejsce, w którym jest nieznośna plama (źródło nieprzyjemnego zapachu). Ten produkt zabija bakterie, tym samym unicestwiając odór. Możesz kupić taki środek enzymatyczny w sklepie specjalistycznym.
5
Otwórz okna w aucie, aby miejsce, które czyściliśmy dobrze wyschło. Gdy pozamykamy, okna nie będzie dostępu świeżego powietrza, które wysuszy tapicerkę po naszych zabiegach.
6
Możesz zapalić kadzidełko, którego zapach przeniknie delikatnie do tapicerki, albo kupić dobry odświeżacz powietrza, który zostawisz w samochodzie.
7
Jeżeli powyższe zabiegi nie pomogły i nieprzyjemny zapach nadal pozostaje w samochodzie, będziesz zmuszony umówić się na profesjonalne czyszczenie w myjni samochodowej.
?

Wskazówki
* Pamiętaj, aby nie napadało ci do auta podczas deszczu. Wilgoć jest dobrą pożywką dla bakterii i tworzy się w takim zawilgoconym miejscu nieprzyjemny, stęchły zapach.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

oranje
24.01.2012
Jeżeli brzydki zapach pochodzi z klimatyzacji - trzeba ją odgrzybiać, przynajmniej raz na rok. Jeżeli zapach pochodzi z tapicerki to polecam Refresher - usuwa brzydkie i nieprzyjemne zapachy:)
krokodyl
06.10.2011
No dokładnie tak- z klimatyzacją nie ma żartów. Wiem, bo przerabiałam:( To proste- masz klimę to musisz ją regularnie czyścić! Inna sprawa,że często w samochodzie unoszą się różne zapachy:( Te wszelkiego rodzaju zawieszki zapachowe to nie jest głupi pomysł, tym bardziej,że tearz można kupić coś więcej niż nieśmiertelne "choinki" ( których zapach wcale nie był fajny). żurawina, cytrusy, trawa cytrynowa itp to są teraz zapachy na topie , yankee canle ma dość spory wybór ( można kupić na zapachdomu.pl)
lugruk
01.09.2011
Trzeba odgrzybiać klime co jakiś czas...
Green
14.07.2011
Ozonowanie i po problemie 100%
Bez powrotu smrodu...
Mat
15.07.2010
Czasami wymiana filtru nie pomoże, zwłaszcza jak jest grzyb. Wtedy trzeba odgrzybić sam parownik (trzeba wypełnić komorę parownika preparatem grzybobójczym w piance).
Barnaba
15.07.2010
Brzydki zapach może się wydobywać z wentylacji czy klimatyzacji. W takim wypadku należy wymienić filtr przeciwpyłkowy.