łupież

Domowe sposoby na łupież

ZnachorZnachor - specjalista Tipy.pl
łupież
1 z 6
Łupież pojawia się, gdy skóra głowy jest przesuszona i się łuszczy. Białe drobinki na włosach, czy ubraniu nie wyglądają zbyt zachęcająco i często powodują, że tracimy pewność siebie. Na szczęście istnieje kilka prostych, domowych sposobów walki z łupieżem. Oto niektóre z nich:
1
oliwa z oliwek
Doskonałym sposobem na zredukowanie łupieżu jest masowanie skóry głowy podgrzaną oliwą z oliwek. Podgrzej 1/4 szklanki czystej oliwy z oliwek (ma być ciepła, nie gorąca!). Jeśli zrobisz to w mikrofalówce, zajmie ci to około 30 sekund. Następnie wmasuj ciepłą oliwę w skórę głowy i pozostaw na 20 minut. Energicznie rozczesz włosy szczotką z naturalnego włosia (żeby usunąć z włosów łupież). Zmyj oliwę dobrej jakości szamponem. Powtarzaj zabieg dwa razy w tygodniu.
2
tymianek
Zmniejszyć łupież pomoże również prosta mikstura na bazie tymianku. Zalej dwie kopiaste łyżeczki suszonego tymianku dwiema szklankami ciepłej wody i parz przez 10 minut. Przecedź napar i poczekaj, aż ostygnie do temperatury pokojowej. Umyj włosy szamponem, spłucz i nałóż na wilgotne włosy połowę wywaru z tymianku. Wmasuj wywar w skórę głowy. Nie spłukuj go. Pozostałą część wywaru schowaj do lodówki do następnego użycia. Powtarzaj procedurę dwa razy w tygodniu.
3
olej kokosowy
Olej kokosowy przez wiele lat był używany przez mieszkańców południowej Azji jako naturalna odżywka zapobiegająca powstawaniu łupieżu. Wmasuj olej kokosowy w skórę głowy i włosy, pozostaw na 30 minut i spłucz.
4
olejek z drzewa herbacianego
Skuteczne w walce z łupieżem są szampony z 5% zawartością olejku z drzewa herbacianego. Zamiast szukać takiego szamponu, możesz zrobić go samodzielnie. Zmieszaj olejek z drzewa herbacianego z szamponem, którego używasz na co dzień (1 kropla olejku na każde 30 ml szamponu). Myj nim włosy codziennie lub co dwa dni.
5
olejek z drzewa sandałowego
Kolejnym domowym sposobem na łupież jest zmieszanie olejku z drzewa sandałowego z sokiem z cytryny w stosunku 1:3 i nałożenie tak sporządzonej mieszanki na skórę głowy.
Strona 1 z 6

Powiązane porady

Cytryna jako kosmetyk
zdrowe włosy
awokado

Podobne porady

Komentarze (20)

* Pola wymagane

El.Marycha
12.12.2016
Szampony ekstra i zwykłe, wywary z ziół, płyny, itp. nie pomagały. A łupież miałem jak opad śniegu. Zainspirował mnie artykuł o leczeniu chorób skóry kąpielami w Morzu Martwym. Woda w nim jest mocno nasycona chlorkiem magnezu, który ma m.in. silne działanie dezynfekujące. Kupiłem w sklepie zielarskim i spróbowałem. Włosy po umyciu wieczorem zwykłym mydłem zwilżyłem roztworem 1:2. Roztwór jest "oleisty", ale tłuszczem nie jest. Rano włosy spłukałem i umyłem szamponem. Stały się miękkie, ale sprężyste. Łupież, który pojawiał się już po 1-2 godzinach, zniknął bez śladu. Na granicy skóry owłosionej miałem jeszcze zaczerwienienia, które nasilały się po kąpieli. Spróbowałem ponownie, tym razem używając roztworu 1:1. Płyn wcierałem w skórę głowy, szczególnie na granicy owłosienia. I jak poprzednio, rano umyłem włosy, tym razem szamponem dźegciowym. Mija 3 tydzień i ani śladu łupieżu. Zaczerwienie skóry, charakterystyczne dla atopowego zapalnie skóry, całkowicie zniknęło.
lusia90
17.10.2016
Na łupież najlepsze jest piwo albo fusy z kawy.
jakow432r
17.08.2016
ja przez pare lat mialam lupiez i zadne szampony mi nie pomagaly, ostatnio znalazlam domowy sposob ktory odrazu mi pomogl :)
tutaj mozecie go zobaczyc https://antylupiez.wordpress.com
tips&tricks
29.03.2015
Na łupież najlepszy jest koncert jakieś grupy punckowej, albo metalowej. Potrzepiesz wszarzem ze dwie, trzy godziny i zapominasz że miałe(a)ś łupież. Mózg też.
majhen
29.03.2015
Te wszystkie sposoby są zbyt skomplikowane. Ja przed wielu laty zabrawszy się za mycie głowy stwierdziłem że nie ma już szamponu. Głowa była mokra. Wziąłem więc płyn do mycia naczyń LUDWIK. Uważałem że nie może zaszkodzić,bo to przecież ma kontakt z naczyniami na których jemy posiłki. Proszę mi wierzyć że od tamtego czasu (około 40 lat)nigdy więcej nie powrócił łupież.
majhen
29.03.2015
annaswroc
29.03.2015
A moja babcia miała taki sposób: Do filiżanki wsypywała sól, dolewała trochę ciepłej wody, tak by powstała papka i to nakładała na skórę głowy. Zawijała ręcznikiem i trzymała jakiś czas (do pół godz, chyba że zacznie szczypać, to krócej). Sól ma właściwości antyseptyczne, złuszcza stary naskórek i jakoś odżywia mikroelementami w niej zawartymi. I jeszcze jedna wskazówka, należy bardzo dobrze spłukiwać umyte włosy. A szampony polecam dziecięce- mniej są naszpikowane niezdrową chemią. Ja często też szukam polskich szaponów: pokrzywowy, tataro- chmielowy, brzozowy. Pozdrawiam :-))))
szyszulka
24.07.2013
u mnie niestety nic z domowych sposobów się nie sprawdziło - drogeryjne szampony też pomagały na krótką metę i łupież szybko wracał. Teraz od jakichś 3 tygodni używam szamponu Pirolam - widze po nim sporą poprawę, nie tylko na skórze głowy (zagoiły mi się stany zapalne, łupież zaczyna znikać, nie mam krostek), ale też włosy wyglądają jakoś tak zdrowiej - pewnie to przez witaminy i proteiny pszenicy zawarte w tym szamponie, bo czytałam gdzieś, że pszenica dobrze działa na skórę.
badziaa
24.07.2013
anuszka
03.04.2013
Mi na łupież oraz na podrażnienia wywołane częstym drapaniem pomaga nakładanie przed myciem żelu lnianego (zalewamy łyżkę nasion lnu szklanką wody i gotujemy 10 min, odcedzamy żel od ziaren) oraz mycie delikatnym szamponem.