Jak zrobić wodę różaną? Przepisy

lucy - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Woda różana korzystnie wpłynie na wygląd i kondycję twojej skóry. Nie tylko złagodzi podrażnienia, oczyści zatkane pory i zmniejszy stany zapalne, obrzęki i oparzenia słoneczne, ale też idealnie sprawdzi się w roli preparatu, który rozcieńczy kosmetyki. Wykazuje też działanie przeciwtrądzikowe. Możesz ją swobodnie przyrządzić w domowym zaciszu. Poniżej znajdziesz wszystkie potrzebne wskazówki.
1
Woda różana ze świeżych płatków róży

Potrzebne składniki:

- Płatki róż (około półtora kilograma)
- szklany słoik
- wrząca woda
- sitko
- gumka recepturka

Sposób przygotowania:

Zbierz, najlepiej we wczesnych godzinach porannych, płatki róż. Umieść je na sitku i spłucz mocnym strumieniem zimnej wody. Następnie umieść je na bawełnianej szmatce i zwiąż w "sakiewkę". Tę ostatnią umieść w dużej, szklanej misie i zalej odrobiną wrzącej wody. Misę nakryj z wierzchu folią śniadaniową, zabezpiecz gumką recepturką lub wstążką i pozostaw na noc, żeby wywar dobrze nasiąknął. Rano przelej wodę do szklanego słoika. Wyciśnij resztki wody z sakiewki do słoika.
Gotową wodę różaną przechowuj w lodówce. Możesz ją też umieścić w zamrażalniku. Będzie nadawała się do użycia przez sześć miesięcy.
2
Przepis na wodę różaną z suchych płatków róży:

Potrzebne składniki:

- Suche płatki róży
- 2 szklane słoiki
- sitko
- gorąca woda

Sposób przygotowania:

Włóż suche płatki róży do jednego ze słoików. Zalej je gorącą wodą destylowaną. Zakręć słoik i odstaw na 20 minut. Następnie odcedź płatki różane. Wodę różaną przelej do drugiego słoika.
3
Przepis na wodę różaną:

Potrzebne składniki:

- 12 kropli olejku różanego
- 250 ml. (szklanka) wody destylowanej
- kilka łyżeczek wódki
- szklane naczynie

Sposób przygotowania:

Napełnij słoik wodą destylowaną; dodaj do niej wódki, a następnie różanego olejku eterycznego. Pamiętaj, że nie możesz go zastąpić zwykłym zapachowym olejkiem. Zakręć słoik i solidnie nim potrząśnij, tak aby składniki mieszanki mogły się swobodnie połączyć. Przelej zawartość słoik do buteleczki z atomizerem. Możesz spryskać nią twarz albo odświeżyć pokój.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

Cytryna jako kosmetyk
cera tłusta
skóra podrażniona przy goleniu

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane