zaparcie

Domowe sposoby na zaparcia

ZnachorZnachor - specjalista Tipy.pl
zaparcie
1 z 10
Zaparcia są skutkiem niewłaściwych nawyków żywieniowych, częstego spożywania fast foodów, smażonego jedzenia, niedostatecznej ilości warzyw w diecie, picia zbyt małej ilości wody, czyli wszystkiego, co prowadzi do problemów z trawieniem i wydalaniem. Zaparciom można zapobiegać stosując naturalne, domowe sposoby. Oto niektóre z nich:
1
sposoby na zaparcia - krok 1
Zapobieganie zaparciom zapewniają jabłka. Jedz dwa jabłka każdego ranka. Lepsze działanie będą miały jedzone w całości, niż obierane i krojone na kawałeczki.
2
sposoby na zaparcia - krok 2
Zmieszaj sok z jednej cytryny ze szklanką wody i dodaj szczyptę soli. Taka mikstura wyleczy każde męczące cię zaparcie.
3
sposoby na zaparcia - krok 3
Korzystnie na układ trawienny wpływają również winogrona. Gdy pora roku nie pozwala na spożywanie świeżych winogron, ich rolę mogą pełnić rodzynki. Namocz rodzynki w naczyniu z wodą przez noc, a rano zjedz rodzynki na czczo.
4
sposoby na zaparcia - krok 4
Zaparciom zapobiega codzienne jedzenie papai (na czczo). Korzystne działanie ma również sałatka z papai i guawy.
5
sposoby na zaparcia - krok 5
Kolejnym popularnym remedium na zaparcia jest siemię lniane. Wsyp łyżkę siemienia do szklanki z wodą i pozostaw na 2-3 godziny. Przed snem wypij miksturę, a rano o problemach trawiennych nie będziesz nawet pamiętać.
6
sposoby na zaparcia - krok 6
Utrzyj po 2-3 ziarna słonecznika, migdałów, sezamu i siemienia lnianego. Łyżkę tak powstałego proszku dodaj do soku owocowego i pij codziennie przez tydzień.
7
sposoby na zaparcia - krok 7
Zaparciom możesz również zapobiec jedząc pomarańcze lub pijąc codziennie sok pomarańczowy.
8
sposoby na zaparcia - krok 8
Problemy trawienne rozwiąże szpinak (surowy lub gotowany). Sok ze szpinaku wyleczy nawet przewlekłe zaparcia.
9
sposoby na zaparcia - krok 9
Użytecznym domowym sposobem walki z zaparciami są też figi. Mocz suszone figi w naczyniu z wodą przez noc, a rano zjedz na czczo.
Strona 1 z 10

Powiązane porady

grypa żołądkowa
refluks żołądka
ból brzucha

Podobne porady

Komentarze (10)

* Pola wymagane

iza
18.10.2017
ja to lubię pić wodę z kapusty kiszonej, ale nie wiem czy ktoś też lubi ;)
KasiaSzulik
02.09.2015
Naturalne sposoby są zawsze najlepsze, mała wada że nie działają natychmiast, zanim stracisz cierpliwość i się poddasz stosuj łagodny środek, może to być dicopeg, zmiana odżywiania się daje widoczną poprawę już po tygodniu.
bluem
15.07.2015
Wiecie co jest dobre na zaparcia?? Ksylitol, słodzisz 2 łyżeczki i nie wychodzisz z wc pół dnia, obiecali "znawcy" że się przyzwyczaję, nic z tego . Zawahałam się czy dać synowi jak miał problem, ale bałam się, wybrałam dicopeg junior kupiony w aptece.
Samanta
13.07.2015
Polecam na zaparcia mój błonnik W******, to dzięki niemu wreszcie nie męczę się w toalecie. Rewelka.
Zocha
24.09.2014
Śliwki świeże lub suszone (namoczone na noc).
władek
21.07.2014
Na zaparcia skutecznie pomagają zioła szwedzkie np z apteki klasztornej. Zawsze gdy mam problem sięgam po te zioła, wypijam szklankę herbaty z łyżeczką ziół i zaparcia ustępują . Jest to naprawdę skuteczny sposób.
janka
12.05.2014
bardzo mi pomogły i przyniosły ulgę czopki eva/qu, w przeciwieństwie do glicerynowych nie muszą być przechowywane w lodówce, więc zawsze mam je w pogotowiu pod ręką
elwirka27
04.03.2014
Polecam różnego rodzaju kefiry, płatki owsiane, ogórki kiszone, a co więcej - wodę z ogórków kiszonych. Poza tym myślę, że jeśli chcemy się pozbyć zaparć na dłużej, musimy się regularnie ruszać i jeść o stałych porach.
doktor
03.05.2012
od lat cierpie na zaparcia.mysle ze te sposoby mi pomoga
max123
28.04.2012
pomagaja również masaże, zwłaszcza takie z dodatkiem olejków eterycznych. Dr Beta sa wysoce skuteczne, naturalne, to wysoka jakość. polecam spróbować masazy z olejkiem różanym, albo kolendrowym.