spuchnięte oko

Jak zmniejszyć opuchliznę oka?

MatronacieniaMatronacienia - specjalista Tipy.pl
spuchnięte oko
1 z 6
Spuchnięte powieki mogą być skutkiem płaczu, alergii, zakażenia czy podrażnienia oczu spowodowanego soczewkami kontaktowymi. Obrzękowi powiek może towarzyszyć ból, łzawienie czy swędzenie.

W ciężkich przypadkach, obrzęk powiek może upośledzać widzenie. Jeśli twoje powieki są opuchnięte, może również wystąpić światłowstręt. Poniżej przedstawiam kroki, które możesz podjąć, aby zmniejszyć opuchliznę powiek.
1
sposoby na opuchliznę oka - krok 1
Jeśli opuchlizna oczu jest spowodowana infekcją bakteryjną wówczas musisz zgłosić się do lekarza. Może on ci przepisać antybiotyki doustne lub do smarowania w maści. Należy pamiętać, że infekcje wirusowe, nie mogą być leczone antybiotykami. Jeśli cierpisz na zapalenie spojówek wówczas może być konieczne podanie antybiotyku w kroplach lub doustnie nawet przez 14 dni.
2
sposoby na opuchliznę oka - krok 2
Lekarz może przepisać krople do oczu lub maści, które odciążą opuchnięte powieki. Zazwyczaj są to leki zawierające sterydy, które są skuteczne w łagodzeniu stanów zapalnych.
3
sposoby na opuchliznę oka - krok 3
Jeśli opuchlizna nie jest spowodowana zakażeniem bakteryjnym lub wirusowym, wówczas w takim przypadku dobrze jest stosować zimne okłady na oczy. Dobrze jest przykładać na oczy również ochłodzone torebki po herbacie. Teina zawarta w herbacie pomoże zmniejszyć obrzęk i uspokoić oczy.
4
sposoby na opuchliznę oka - krok 4
W łagodzeniu stanu zapalnego i obrzęku bardzo skuteczny jest lód. Kostki lodu należy jednak wcześniej owinąć w czystą ściereczkę i delikatnie przykładać do powiek. Nigdy nie należy stosować lodu bezpośrednio na powieki, ponieważ może on spowodować uszkodzenie tkanki.
5
sposoby na opuchliznę oka - krok 5
Jeśli opuchlizna oczu jest związana z zatrzymywaniem wody w organizmie wówczas powinny pomóc środki moczopędne.
Strona 1 z 6

Powiązane porady

jęczmień na oku
zapalenie spojówek
zakrapianie oczu

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

Nefla
09.04.2015
Własciwie szukam porad jak zmniejszyć opuchliznę oka po wypadku. Upadłam tak nieszczęśliwie, że od dwóch dni nie mogę otworzyć jednego oka. Ale może się przydadzą porady. Na razie stosuje lód i wysiłek fizyczny na lepsze krążenie.
pol
06.02.2015
nie grzebac w oczach
a-z
06.02.2015
Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Oczy i Wzrok > Jak zmniejszyć opuchliznę oka?
Jak zmniejszyć opuchliznę oka?
Stopień trudności: umiarkowane
Matrona Cienia, specjalista Tipy.pl
3/5 (256 ocen)

2.9531/5
1
2
3
4
5

Oceń
Ulubione Skomentuj
1 z 6
"Spuchnięte powieki mogą być przyczyną płaczu, alergii, zakażenia czy podrażnienia oczu spowodowanego soczewkami kontaktowymi." Przyczyną? Chyba skutkiem, pismaku...
aZjA
06.02.2015
"Spuchnięte powieki mogą być przyczyną płaczu, alergii, zakażenia..." Przyczyną? Przyczyną? Przyczyną? Kto redaguje te teksty?!
agnieszkaf
03.04.2010
Przy mocnej opuchlizmie powiek, wizyta u okulisty jest jak najbardziej potrzebna, bo nawet jesli nie jest to stan chorobowy zwiazany bezposrednio z okiem, to lekarz pomoze wychwycic przyczyne. Warto zrobic podstawowe badania. Nalezy tez zaobserwowac kiedy wystepuje obrzek- czy nie jest to aby tylko przed miesiaczka? Wtedy skuteczne moga sie okazac preparaty bez recepty. W innym wypadku, lekarz powinien po zbadaniu przepisac leki.