Cynamonowe kosmetyki domowej roboty

monika_w - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Cynamon to nie tylko sprawdzony dodatek do ciast i deserów. Ta aromatyczna przyprawa ma również wiele innych zastosowań oraz cennych właściwości. Jedną z nich jest jej dobroczynny wpływ na urodę. Po pierwsze cynamon świetnie działa na skórę – ujędrnia ją, oczyszcza oraz eliminuje różnego rodzaju niedoskonałości. Po drugie przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej pomagając utrzymać zgrabną sylwetkę. Po trzecie wzmacnia i odżywia włosy oraz paznokcie. Tego wszystkiego można doświadczyć stosując domowej roboty kosmetyki przygotowane na bazie cynamonu. Efekty są zaskakujące! Oto kilka sprawdzonych propozycji.

1
Cynamonowy peeling do ciała
Cynamonowy peeling dokładnie oczyści skórę, ujędrni ją, a także nada jej delikatny, brązowy odcień. Regularnie stosowany wyraźnie zmniejszy cellulit i zabezpieczy skórę przed jego powstawaniem. Co będzie potrzebne do jego przygotowania?

- połowa szklanki brązowego cukru;
- cztery łyżeczki cynamonu;
- dwie łyżki oliwy z oliwek.

Wszystkie składniki należy ze sobą dokładnie wymieszać, a następnie wmasować peeling dokładnie w całe ciało.
2
Ujędrniający balsam do ciała z cynamonem
Kolejna propozycja to balsam do ciała z cynamonem, który działa podobnie jak peeling. Regularnie stosowany odżywi, ujędrni i wygładzi skórę, a także przyspieszy jej regenerację. Idealnie sprawdzi się w okresie jesienno-zimowym. Oto składniki potrzebne do jego przygotowania:

- cztery łyżki nierafinowanego masła shea;
- dwie łyżki oliwy z oliwek;
- trzy łyżki cynamonu w proszku;
- kilka kropel ulubionego olejku eterycznego.

Wszystkie składniki należy wymieszać w kąpieli wodnej aż do całkowitego rozpuszczenia, a następnie odstawić całość do wystudzenia. Balsam najlepiej przechowywać w lodówce.

Cynamonowa płukanka do włosów
Cynamonowa płukanka wzmocni włosy i przyspieszy ich regenerację. Wystarczy wymieszać litr wody z pięcioma łyżkami cynamonu, a następnie wymoczyć w otrzymanej miksturze włosy. Zabieg powinien trwać około 10 minut.
3
Oczyszczająca maseczka cynamonowa na twarz
Maseczka cynamonowa doskonale sprawdzi się w przypadku cery trądzikowej lub mieszanej. Usunie bakterie i nadmierną ilość sebum, przyspieszy gojenie się wyprysków, wygładzi skórę, a także rozjaśni przebarwienia. Co będzie potrzebne do jej przygotowania? Zaledwie trzy składniki:

- trzy łyżeczki cynamonu;
- dwie łyżeczki miodu;
- odrobina wody.

Składniki należy dokładnie ze sobą wymieszać, otrzymaną papkę nałożyć na twarz na około 10 minut, a następnie spłukać ciepłą wodą.

Cynamon warto również dodawać do kąpieli. Po takim zabiegu skóra będzie gładsza i odżywiona.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Maseczka
wosk pszczeli
peeling do ciała

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane