depresja w ciąży

Jak leczyć depresję w ciąży?

DoktorekDoktorek - specjalista Tipy.pl
Jesteś w ciąży i masz depresję? Jeśli tak, to nie jesteś sama. Depresja jest okropnym stanem a wywołać ją może wiele czynników. Jeśli nie planowałaś ciąży i musiałaś przez nią zrezygnować z pracy, lub byłaś w depresji zanim dowiedziałaś się, że będziesz mamą to z pewnością twój stan nie przedstawia się najlepiej. Prawdopodobnie już wiesz, jak bardzo depresja wyniszcza twoje ciało jak również twoje dziecko, zatem jeśli szukasz pomocy przeczytaj poniższe rady, jak się od niej uwolnić.
1
Porozmawiaj ze swoim lekarzem.

Pierwsze co musisz zrobić to zgłosić swojemu lekarzowi swój stan. Może przepisze ci jakieś lekarstwa na depresję, które można brać będąc w ciąży. Jeśli nie, z pewnością powie ci co masz robić lub zaleci ci wykonywanie konkretnych ćwiczeń, które pomogą ci zwalczyć stres.

2
Przyjaciele i rodzina.

Nie ma nic lepszego niż rozmowa z przyjaciółmi i rodziną. Depresja dotyka milionów ludzi, więc nie czuj się tak, jakbyś nie mogła o niej mówić bo przecież "tylko ty to czujesz" i "tylko ty jesteś w takim stanie emocjonalnym". Idź i posłuchaj co ci poradzą. Jeśli nic nie poradzą, zawsze się wygadasz, przez co może poczujesz się lepiej.

3
Co sprawia, że jesteś szczęśliwa?

Jeśli czujesz się zdołowana zacznij robić to, co sprawia ci przyjemność. Idź do kina na interesujący film, idź na spacer, posiedź na słońcu, przeczytaj książkę itp. Spędzaj czas wyłącznie robiąc rzeczy, które lubisz. Wiele osób, które mają depresję całkowicie rezygnuje z robienia rzeczy, które ich cieszą. Nie pozwól, aby depresja zawładnęła twoim życiem!

4
Dieta i ćwiczenia.

Prawdopodobnie większość życia chciałaś się zdrowo odżywiać i być aktywna fizycznie. Teraz przyszła na to pora. Możesz nie mieć na to ochoty (z pewnością jej nie masz) ale musisz się zmusić i przejść na dietę oraz zacząć się ruszać. Zarówno dieta jak i sport są najlepszymi lekarstwami na depresję i stres. Po kilku dniach będziesz inną osobą!

5
Odpoczywaj.

Jeśli jesteś w ciąży to potrzebujesz więcej snu niż normalnie. Teraz musisz spać za dwie osoby. Zatem, jeśli czujesz się zmęczona, idź do łóżka. Wypoczywaj jak najwięcej. Jak się wyśpisz to obudzisz się szczęśliwa i wypoczęta. Uważaj jednak z ilością spania - podczas depresji wiele z nas nie ma najmniejszej ochoty wychodzić z łóżka. Pamiętaj, aby twój wypoczynek był przeplatany ze sportem (zajęcia na basenie dla młodych mam, aerobik itp) oraz z robieniem rzeczy, które lubisz.

?

Wskazówki
* Pamiętaj, że depresja sama nie przejdzie. Jeśli nic nie będziesz robić, aby się jej pozbyć, twój stan się tylko pogorszy.

!

Uwaga!
* Depresja szkodzi tobie i twojemu dziecku!

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane