Krzesełko dla dzieci

Jak zachować bezpieczeństwo w wysokich krzesełkach dla dzieci?
AniaAnia - specjalista Tipy.pl

Karmienie dziecka w bezpieczny sposób nie oznacza jedynie stopniowego wprowadzania nowych pokarmów skrupulatnego unikania zatruć pokarmowych. Popularne do karmienia małych dzieci stały się obecnie wysokie krzesełka. Poniżej znajdziesz porady jak bezpiecznie używać krzesełek.
1
Nigdy nie zostawiaj dziecka w wysokim krzesełku bez opieki. Przygotuj sobie wcześniej jedzenie, śliniak, serwetki, naczynia i inne rzeczy potrzebne do karmienia, tak abyś nie musiała zostawiać malucha samego, żeby coś przynieść.
2
Zawsze zapinaj wszystkie szelki i paski, nawet gdy dziecko jest za małe, by wyjść z krzesełka. Nie zapominaj o zapięciu paska między nóżkami, by dziecko nie ześlizgnęło się w dół. Jeżeli krzesełko posiada zamontowany pasek między nóżkami na stałe, zawsze upewniaj się czy się nie poluzował.
3
Krzesełko i blat powinny zawsze być czyste (myj je detergentem lub wodą z mydłem i starannie spłucz), dzieci bez zastanowienia zbierają wszystko, co znajdą i wkładają do buzi, tym samym przeżuwają resztki poprzedniego posiłku.
4
Upewnij się że wysuwany blat w krzesełku dziecka jest bezpiecznie zamocowany, gdyby był nie zabezpieczony, ruchliwy, dziecko mogłoby wypaść główką w dół.
5
Sprawdź, czy krzesełko (jeśli masz składane) jest odpowiednio zablokowane i nie złoży się nagle, przyskrzyniając malucha.
6
Ustaw krzesełko z daleka od stołu, lady, ścian i innych powierzchni, od których dziecko mogłoby się odepchnąć i przewrócić razem z krzesełkiem.
7
Uważaj na paluszki dziecka, gdy zamocowujesz lub zdejmujesz blat.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane