ból kolan

Jak leczyć ból kolan w sposób naturalny?

ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl
ból kolan
1 z 7

Szukasz naturalnego sposobu na złagodzenie bólu kolan? Możesz spróbować zmienić dietę. Coraz więcej badań sugeruje, że nawet niewielka zmiana diety może poprawić stan kolan. Dzieje się tak dla tego, że niektóre produkty spożywcze wykazują silne działanie przeciwzapalne i zdolność do łagodzenia bólu porównywalne z tymi, jakie posiadają leki stosowane w zapaleniu stawów i innych schorzeniach kolan. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jakie zmiany wprowadzić w codziennym menu, by zmniejszyć dolegliwości związane z bólem kolan.




1
jedzenie ryb
Ryby.

Kwasy omega-3 zawarte w rybach to naturalne środki przeciwzapalne, łagodzą stan zapalny stawów i dzięki temu pomagają zmniejszyć ból. Badania prowadzone w szpitalach klinicznych potwierdzają, ze kwasy omega-3 mogą łagodzić ból i skracać czas trwania porannej sztywności stawów u osób z reumatoidalnym zapaleniem stawów. Najlepszym źródłem kwasów omega-3 w codziennej diecie są łosoś, tuńczyk, sardynki, śledź, dorsz, makrela. Dietę można dodatkowo uzupełnić w olej rybi. Największa zaletą jedzenia ryb jest fakt, iż są one zdrowe i dużo bezpieczniejsze, niż leki przeciwzapalne, które mogą wywołać niepożądane skutki uboczne.


2
sok pomarańczowy
Sok pomarańczowy.

Sok pomarańczowy jest świetnym źródłem witaminy C i składników odżywczych, które mogą zabezpieczyć przed chorobą zwyrodnieniową stawów kolanowych. Przez dziesięć lat w Australii na grupie około 300 osób prowadzono badania, które wykazały, że osoby o wyższym stężeniu witaminy C w organizmie rzadziej cierpią na zwyrodnienie kości i stawów kolanowych. Szklana soku pomarańczowego dostarcza około 25% więcej witaminy C, niż zjedzenie jednej pomarańczy. Innym doskonałym źródłem witaminy C w pożywieniu są grejpfruty, truskawki i papryka.


3
szpinak
Szpinak i cebula.

Australijscy naukowcy stwierdzili, że spożywanie dużych ilości luteiny i zeaksantyny zawartych między innymi w szpinaku może pomóc zwalczyć ból kolan spowodowany zwyrodnieniową chorobą stawów. Ponadto luteina i zeaksantyna pozwalają uniknąć chorób oczu i wspomagają dobre widzenie. Do sałatki ze szpinakiem nie zapomnij dodać odrobinę cebuli. Cebula również wpływa na zmniejszenie bólu kolan. Bogata jest w kwercetynę i flawonoidy, które wykazują silne działanie przeciwzapalne. Badania nad artretyzmem wykazały, że kwercetyna spowodowała znaczne zmniejszenie objawów zapalenia stawów. Innymi naturalnymi źródłami kwercetyny są jabłka, winogrona i herbata.


4
art/2010/2952_19332_big.jpg
Żywność indyjska.

Dodanie kurkumy do potraw może zdziałać cuda w zniwelowaniu bólu kolan. Dzieje się tak dla tego, że kurkuma i inne przyprawy stosowane w kuchni indyjskiej zawierają kurkuminę, która ma działanie przeciwzapalne. Badania kanadyjskich naukowców prowadzone na zwierzętach wykazały, że kurkumina zmniejsza stan zapalny stawów przez zahamowanie wydzielania enzymu, który powoduje ów stan i wywołuje obrzęk.


5
art/2010/2952_19333_big.jpg
Imbir.

Imbir lekarski od dawna stosowany jest w leczeniu dolegliwości żołądkowych. Niedawno jednak naukowcy odkryli, że zmniejsza on także bóle kolan poprzez zmniejszenie stanu zapalnego. W badaniu z udziałem 261 pacjentów z umiarkowanym lub silnym bólem stawów kolanowych wykazano, że imbir zmniejsza ból kolan podczas stania i chodzenia. Gotowanie z dodatkiem imbiru może poprawić smak wielu potraw przy jednoczesnym zmniejszeniu dolegliwości bólowych.


6
art/2010/2952_19334_big.jpg
Unikaj oczyszczonych węglowodanów.

Niektóre badania sugerują, że dieta bogata w oczyszczone węglowodany może powodować zaostrzenie stanu zapalnego. Należy wyeliminować z diety białe pieczywo i makaron, dzięki temu nie tylko zadbasz o swoje stawy, ale możesz także zrzucić kilka kilogramów.


?

Wskazówki

* Pamiętaj o suplementach diety wspomagających odbudowę chrząstki stawowej. Wśród tych naturalnych można wymienić między innymi chrząstkę rekina, glukozaminę - najlepiej z dodatkiem chondroityny (zobacz tutaj), czy kadzidłowiec (boswellia).


Strona 1 z 7

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (24)

* Pola wymagane

Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie

ewaradecka
30.11.2018
Polecam preparat, którego roślinne składniki mają działanie przeciwzapalne, przeciwbólowe i przeciwbakteryjne.
aga.polizio
08.10.2018
Ja próbowalam olejem arganowych, albo tymi maściami z niedźwiedzia albo końską, ale dzialaly na mnie krótkotrwale. Jakiś czas temu siostra dała mi https://stopbol.pl/. Bardzo go zachwalala, że jej pomaga na bóle kręgosłupa i karku. Z tego co wyczytałam to ten preparat jest naturalny na bazie składni
Eklerek
08.10.2018
Ja próbowałam olejem arganowym albo tymi maściami z niedźwiedzia albo końską, ale działały na mnie krótkotrwale.
Eklerek
05.10.2018
Ja próbowałam olejem arganowym albo tymi maściami z niedźwiedzia albo końską, ale dzialaly na mnie krótkotrwale.
Johny
18.06.2018
Sześć z siedmiu sposobów to na odporność a nie kolana ! Autorowi coś się pomyliło ! Galaretki, żelatyna, kisielki są 100 razy lepsze od soku pomarańczowego czy imbiru.
Iwona
29.05.2018
Dieta jest najważniejsza, ale czasem należy wspomagać się naturalnymi preparatami. Mnie bardzo pomogła suplementacja wysoką dawką omega-3.
Mario
20.02.2017
4flex strata pueniedzy jak bolalo tal boli po 3 miesiecznej kuracji
Sprobuje podanych 7 sposobow
Iza
03.11.2016
Poradzono mi wsmarowywanie gęsiego smalcu /można go dostać w sklepach natura/ z dodatkiem olejku rycynowego, kilka razy dziennie przez 10 minut przez miesiąc. Mi pomogło.
tranka
31.03.2016
Jak bardzo boli, to naturalne raczej nie pomogą. Mnie niestety dokucza bardzo ból kolana, a ponieważ biegam, to biorę pyralginę, żeby ból szybko odpuścił.
piko
22.10.2015
daruj sobie te tabletki i po prostu stosuj przyprawę, na pewno pomoże, a tabletki zazwyczaj nic nie dają