siniak

Jak leczyć siniaki?

ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl
siniak
1 z 9
Wszyscy doskonale wiemy, czym są siniaki oraz jak bolesne i nieprzyjemne mogą one być szczególnie dla kobiet. Nie ważne jak bardzo jesteśmy ostrożni i tak nie uda nam się ochronić całego ciała przed siniakami. Różne stłuczenia, upadki a nawet mocniejsze przyciśnięcie okolicy ramion lub nóg może skutkować wystąpieniem dużego, fioletowego siniaka. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą ci szybciej usunąć brzydko wyglądające siniaki, krwiaki i stłuczenia.
1
napar z żywokostu
Żywokost lekarski

Jeżeli masz zwykłe siniaki, bez innych uszkodzeń tkanek możesz przykładać na nie bandaż namoczony w naparze z żywokostu lekarskiego. Bandaż trzymaj na siniaku przez około godzinę. Napar jest bardzo łatwy do przygotowania, wystarczy 30 gramów suszonego żywokostu zalać 1/2 litra wrzącej wody i odstawić na około 10 minut. Po tym czasie zamocz bandaż w naparze i gotowe.

2
nagietek
Maść nagietkowa

Co trzy godziny smaruj okolice siniaka maścią nagietkową. Zapobiegnie ona rozszerzeniu się siniaka i sprawi, że będzie miał on mniej intensywne zabarwienie.

3
kapusta
Kapusta

Okłady z kapusty są prawdopodobnie najlepszym sposobem na siniaki i opuchliznę. Zastosuj opatrunek z liści kapusty. Umyj liście kapusty, a następnie rozgnieć je delikatnie tłuczkiem lub wałkiem na czystej powierzchni. Dopiero po takim przygotowaniu połóż liść na miejsce zasinienia. Zamieniaj ten naturalny opatrunek, co trzy godziny. Po rozgnieceniu kapusty możesz włożyć ją na pewien czas do lodówki lub nawet do zamrażalnika. Stłuczeniu przyda się dodatkowo zimny okład.

* Na niektórych forach można znaleźć informacje, aby kapustę po stłuczeniu położyć na kaloryfer lub nawet ogrzać żelazkiem. Nie rób tego. Siniaki i stłuczenia powinny być ochładzane a nie ogrzewane!

4
ocet winny
Ocet jabłkowy + woda

Innym rozwiązaniem jest zrobienie okładu z mieszaniny octu jabłkowego i wody. Możesz ta mieszankę przykładać kilka razy dziennie dla uzyskania lepszego efektu.

5
woda utleniona
Woda utleniona

Najbardziej znanym sposobem na siniaki, stłuczenia i opuchliznę jest przykładanie wody utlenionej.

6
zimny okład
Zimny okład

Czasami, jeżeli uda ci się szybko zareagować możesz uniknąć powstania siniaka, przykładając zaraz po urazie zimny okład na miejsce stłuczenia.

7
miód
Miód
Dobrym sposobem na szybkie wygojenie się siniaków jest robienie okładów z miodu.
8
masowanie
Rozmasowanie

Wbrew powszechnej opinii siniaków nie należy rozmasowywać. Na skutek mocnego uderzenia dochodzi do krwotoku w tkankach wewnętrznych i mogą się tworzyć zakrzepy. Na skutek rozmasowywania siniaka zakrzep może dostać się do krwiobiegu i spowodować zator.

?

Wskazówki
* Mimo iż wszystkie powyższe porady przydają się w walce z siniakami, pomagają zmniejszyć ich rozmiary a czasami nawet zapobiegają ich powstaniu należy spojrzeć realistycznie i zdać sobie sprawę, że siniak nie zniknie w jeden dzień. Beż żadnego leczenia siniak zwykle utrzymuje się na skórze od 7 do 10 dni, zależnie od intensywności urazu. Jeżeli będziesz cierpliwy i zastosujesz nasze rady pozbędziesz się siniaków w 2-3 dni.

Strona 1 z 9

Powiązane porady

stłuczone kolano
stłuczenie kości ogonowej
Bandażowanie kostki

Podobne porady

Komentarze (9)

* Pola wymagane

agaa
28.09.2015
a ja mam siniaka identycznego jak na pierwszym zdjęciu, nic mi nie pomaga, nie wiem co robić nie mogę nawet siedzieć :(
ja
30.08.2014
...a ja polecam na siniaki i stłuczenia masło, tak tak zwykłe masło ale prawdziwe, stary ludowy sposób, nie wierzyłam-ale sprawdziłam w praktyce na dzieciach...działa rewelacyjnie, smarować parę razy dziennie a na noc bardziej obficie i skutkuje...polecam
rzerzucha
17.03.2014
NIE POLECAM NA SINIAKI preparatu firmy BIODERMA. Jestem wściekła. Wydałam na ten krem 45 zł. za 40 ml. Jedno wielkie nie działajace gówno. Naciaganie ludzi. !!!!
Lenka
24.02.2014
Najlepszym sposobem na pozbycie się tak rozległych krwiaków połączonych z obrzękiem i bólem jest zastosowanie hirudoterapii ( leczenie pijawkami ).Ból znika w zasadzie od razu,krwiak wchłania się błyskawicznie.Proszę poczytać o tej metodzie.Stosuję ją z powodzeniem od paru lat.U nas wraca do łask zaś w krajach zachodnich jest refundowana przez kasy chorych.
Sophie
15.05.2013
Najbardziej i najszybciej działają okłady z miodu- wiem na własnej skórze :P
b
08.02.2013
Jak usłyszałam , to się uśmiałam , ale sprawdziłam na sobie - działa !
natychmiast po urazie posmarować stłuczone miejsce MASŁEM , tak !
Siniak dużo mniejszy, czasem nawet niedostrzegalny
mosiag
22.10.2010
Quote From szpilka,Ja polecam na siniaki ARNISOL , płyn do stosowania na skórę w postaci okładów w przypadkach wylewów podskórnych, stłuczeń, obrzęków po urazach. Bardzo szybko wchłaniają się siniaki, preparat bardzo skuteczny.
Polecam, kupicie go w aptekach.pozdrawiam
Płyn Arnisol pomógł mi jak miałam stłuczone kolano. Kupiłam go w aptece - polecam
szpilka
21.10.2010
Ja polecam na siniaki ARNISOL , płyn do stosowania na skórę w postaci okładów w przypadkach wylewów podskórnych, stłuczeń, obrzęków po urazach. Bardzo szybko wchłaniają się siniaki, preparat bardzo skuteczny.
krokodyl
11.10.2010
Ja zawsze smarowałam siniaki maścią chłodząca i dzięki temu bardzo szybko schodziły,. Musiałam wymyśleć sobie jakiś sposób, bo jestem jedna z tych osób, które non-stop mają jakieś drobne stłuczenia. Dobry na tego typu urazy jest dermentol, nie jest to droga maść, ale bardzo fajna i wydajana. Lubie jej zapach