Jak wzmocnić organizm na wiosnę? Pięć zasad

dominika_d - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Wraz z nadejściem wiosny, a szczególnie w jej pierwszej fazie, bardzo często odczuwamy osłabienie organizmu, zwane popularnie przesileniem wiosennym. Jesteśmy wówczas senni, rozdrażnieni, łatwiej łapiemy infekcje i cierpimy na brak witalności. Złe samopoczucie jest tym silniejsze, im sezon zimowy był dłuższy. Powód ewidentnie słabej kondycji psychofizycznej na wiosnę jest jasny - niedobór wartości odżywczych oraz energii, które tracimy w czasie zimy. Nie panikujmy jednak. Możemy tego uniknąć, jeśli w odpowiednim czasie zaczniemy przygotowywać organizm do wiosny. O czym należy pamiętać? Oto pięć najważniejszych zasad.

1
Oczyszczanie
Podstawą przygotowania organizmu na wiosnę jest jego oczyszczenie z toksyn i szkodliwych substancji, które mogłyby zaburzać jego funkcjonowanie, a tym samym pogarszać nasze samopoczucie. Dlatego jeszcze w okresie zimy warto zafundować organizmowi kilka kuracji oczyszczających. Ich podstawą są warzywa i owoce, które należy jeść w dużych ilościach. Mile widziane będzie picie świeżo wyciskanych soków i wielowarzywnych koktajli. Warto pamiętać również o uzupełnianiu wody - minimum osiem szklanek dziennie. Można pokusić się również o zastosowaniu kilkutygodniowej diety oczyszczającej.
2
Zdrowa dieta
Kolejna kwestia to zdrowa dieta. Notabene, nie tylko w okresie zimowo-wiosennym powinniśmy się zdrowo odżywiać, ale przez cały rok. Jednak pod koniec zimy warto szczególnie o to zadbać. Jadłospis bogaty w zdrowe produkty pomoże wzmocnić organizm i przygotować go na nową porę roku. Co zatem powinno się w nim znaleźć? Przede wszystkim produkty bogate w witaminy i minerały. Dieta powinna bazować na warzywach, owocach, chudym mięsie oraz rybach. Potrawy przyrządzone z tych produktów powinny być lekkostrawne i nieduże. Warto jeść częściej, ale mniej. Dzięki tej zasadzie zadbamy również o zgrabną sylwetkę.

Suplementy
Po zimie zazwyczaj brakuje naszemu organizmowi magnezu, żelaza, witamin z grupy B oraz witaminy D. Te wszystkie składniki odżywcze odpowiedzialne są za nasze dobre samopoczucie oraz witalność. Dlatego na skutek ich niedoboru dotyka nas wiosenne przesilenie. Organizm reaguje nienaturalnie, gdy codziennie otrzymuje większą dawkę witaminy D w postaci promieni słonecznych, a także męczy się nawet po niewielkim wysiłku fizycznym. Jak tego uniknąć? Najlepszym sposobem będzie uzupełnienie niedoborów wartości odżywczych jeszcze w czasie zimy. Organizm wzmocni się, dzięki czemu będzie lepiej funkcjonował w pierwszym okresie wiosny. Wyżej wspomniane składniki odżywcze najlepiej dostarczać do organizmu w naturalnej postaci. Ich działanie będzie wówczas bardziej efektywne. Alternatywą mogą być ich suplementy, na przykład w postaci tabletek.
3
Odporność
W okresie wczesnej wiosny często zdarza nam się chorować. To dlatego, że organizm jest osłabiony po zimie. Kolejny krok do jego wzmocnienia, to zadbanie o odporność. Zapewnią nam ją witaminy A i K, a także żelazo. W diecie nie może zabraknąć zatem zielonych warzyw liściastych, które są cennym źródłem żelaza, a także marchewki zawierającej witaminę A.

Więcej ruchu
Gdy na zewnątrz powietrze staje się cieplejsze, od razu z niego korzystamy. Wychodzimy na spacery i chętniej uprawiamy sporty. Jednak brak przygotowania fizycznego może prowadzić do zakwasów, a nawet do kontuzji. Dlatego, jeśli zamierzamy na wiosnę zadbać o naszą aktywność fizyczną, pod koniec zimy powinniśmy regularnie ćwiczyć. Chodzi tutaj głównie o wzmocnienie odpowiednich partii ciała, które mogłyby zostać przeciążone. Przykładowo: jeśli zamierzamy zacząć regularnie biegać na wiosnę, w zimie należy wzmocnić mięśnie nóg. Ćwiczenia poprawią również nasze samopoczucie, zmniejszając tym samym ryzyko pojawienia się wiosennej depresji.

Przygotowanie organizmu do wiosny warto zacząć jak najwcześniej!
Strona 1 z 4

Powiązane porady

cellulit
zapalenie zatok
łupież

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane

Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie