Łupiny z cebuli: Dlaczego nie warto ich wyrzucać?

katarzyna_a - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Obierając cebulę zazwyczaj wyrzucamy łupiny do kosza, nie mając pojęcia, ile tracimy. Podobnie jak w obierkach z ziemniaków, znajdziemy w nich szereg cennych dla naszego zdrowia i urody substancji. Działają jak lek na uspokojenie, łagodzą objawy alergii, chronią przed zawałem i nowotworami. To jednak tylko niektóre z rozlicznych właściwości łupinek z cebuli. Sprawdźmy, dlaczego nie powinniśmy ich wyrzucać.
1
Doskonałe źródło kwercetyny
Łupiny z cebuli uznawane są za jedno z najbogatszych źródeł kwercetyny, czyli naturalnego przeciwutleniacza, który pomocny jest w leczeniu alergii, chorób serca, nowotworów i różnego rodzaju stanów zapalnych. Poza kwercetyną w łupinach z cebuli znajdziemy flawonoidy i związki siarkowe, które zapobiegają rozwojowi wielu chorób, a także sporo błonnika pokarmowego oraz minerałów: wapnia, magnezu, żelaza, selenu, potasu oraz chromu.

Herbatka z łupin
By odczuć dobroczynne działanie łupinek z cebuli na organizm, należy regularnie pić napar przygotowany na ich bazie. Wystarczy zalać wrzątkiem kilka łupin i odstawić do zaparzenia. Miksturę należy pić przynajmniej raz dziennie.
2
Przyspieszają spalanie tłuszczu
Dzięki błonnikowi łupiny z cebuli przyspieszają trawienie oraz spalanie tłuszczu. Dlatego herbatkę z łupin zaleca się pić osobom, które są na diecie lub często miewają problemy żołądkowo-jelitowe. Napar można pić wtedy do dwóch razy dziennie.

Zapobiegają rozwojowi chorób serca
Dzięki kwercetynie łupiny z cebuli szczególnie pozytywnie wpływają na pracę serca jednocześnie zmniejszając ryzyko rozwoju jego schorzeń. Udowodniono, że dostarczając kwercetynę do organizmu w dużych dawkach, można zmniejszyć kilkakrotnie ryzyko zawału serca. Napar z łupin powinny pić regularnie osoby mające problemy z sercem lub układem krążenia.
3
Niezastąpione podczas leczenia przeziębienia i grypy
Nie tylko sok z cebuli, ale i jej łupiny mogą pomóc w walce z przeziębieniem i grypą. Napar łupin rozgrzewa organizm, ułatwia odkrztuszanie i łagodzi ból gardła. Regularnie pity pomoże również usunąć wydzielinę zatykającą zatoki. Warto stosować go podczas przeziębienia czy grypy.

Naturalne uspokojenie
Herbatka z łupin z cebuli działa również uspokajająco. Łagodzi napięcie i relaksuje ciało. Warto pić ją, gdy jesteśmy narażeni na stres lub doskwiera nam bezsenność.

Warto pamiętać
Same łupiny z cebuli są niejadalne. Mogą być stosowane jedynie do przygotowania naparu. Nie powinny pić go jednak kobiety w ciąży.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

łupież
zaparcie
oparzenie pierwszego stopnia

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

natura
19.02.2018
Łupiny z obranych ziemniaków świetnie i skutecznie rozpuszczają kamienie nerkowe. Wiem to z autopsji. SPRAWDZIŁAM. Piłam wtedy, kiedy mi się tylko przypomniało i po kamieniach nie ma śladu.... aczkolwiek znów ciśnienie mi idzie w górę, a przyczyną są nerki, więc znów zacznę pić wywar z gotowanych łupin.