Fioletowe ziemniaki: Pomagają schudnąć i chronią przed rakiem

katarzyna_a - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Przypominają podłużne buraki i podobnie do nich smakują, ale jednak burakami nie są. Wykazują szereg właściwości prozdrowotnych i chronią nasz organizm przed wieloma chorobami. Mowa o fioletowych ziemniakach, które pochodzą z Chile i Peru, choć obecnie na szeroką skalę uprawiane są we Francji. Znajdziemy je w dobrze zaopatrzonych supermarketach i bazarkach ze zdrową żywnością. Warto włączyć je do diety. Są niedrogie, mniej kaloryczne niż tradycyjne ziemniaki i pasują do wielu potraw. Przyjrzyjmy się bliżej ich właściwościom.

1
Wartość odżywcza fioletowych ziemniaków
Co cennego dla naszego organizmu znajdziemy w fioletowych ziemniakach? Przede wszystkim sporo błonnika, który - jak wiadomo - korzystnie wpływa na procesy trawienne i przyspiesza spalanie tłuszczu. Poza tym zawierają one również duże ilości potasu, magnezu, żelaza, wapnia, a także witamin: A, B1, B2, B3, B6 oraz C. Fioletowe ziemniaki bogate są również w karotenoidy i kwas fenolowy, które pozytywnie wpływają na krążenie krwi i wykazują zdolność zmniejszania ciśnienia. A co jeszcze fioletowe ziemniaki mogą zaoferować naszemu zdrowiu? Oto ich najważniejsze właściwości.
2
Właściwości fioletowych ziemniaków

Poprawiają trawienie i wspomagają odchudzanie
Fioletowe ziemniaki są zdecydowanie mniej kaloryczne niż tradycyjne i zawierają o wiele więcej błonnika. Stąd bardzo korzystnie wpływają na przemianę materii. Jedzone regularnie pomogą również pozbyć się zbędnych kilogramów. Można jeść je w przeróżnej postaci.

Działają przeciwzapalnie
Fioletowym ziemniakom udowodniono również działanie przeciwzapalne, a to za sprawą obecnych w nich antocyjanów. Regularnie jedzone fioletowe ziemniaki poprawiają również krążenie krwi w organizmie i pozytywnie wpływają na układ sercowo-naczyniowy - wzmacniają serce i zmniejszają ryzyko zawału.

Hamują rozwój nowotworów
Fioletowe ziemniaki to również bogate źródło polifenoli, które hamują rozwój wielu przewlekłych chorób, w tym nowotworów. Badania potwierdzają, że ich regularne jedzenie kilkakrotnie zmniejsza ryzyko zachorowania na raka jelita grubego czy trzustki. To ważny powód, dla którego warto włączyć je do swojej diety.
3
Jak je jeść?
Fioletowe ziemniaki możemy dodawać do różnych potraw i przygotowywać w podobny sposób, jak te tradycyjne. Fenomenalnie smakują upieczone w piekarniku z dodatkiem ziół. W takiej formie można jeść je razem z mięsem lub jako dodatek do sałatek. W każdej postaci świetnie smakują i oryginalnie się prezentują.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

grillowane warzywa
fasola szparagowa
Drylowane pomidory

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Sabi
22.02.2018
Buraczki są super. Uwielbiam je, a żeby utrzymać odpowiednią wagę ćwiczę dodatkowo 3x w tyg. Tylko motywacji mi brak, bo ileż można ćwiczyć w domu, a biegać nie mogę bo mam problem ze stawem kolanowym, tylko spacery mi pozostają