oparzenie pierwszego stopnia

Domowe sposoby na oparzenia

ZnachorZnachor - specjalista Tipy.pl
oparzenie pierwszego stopnia
1 z 15
W przeciwieństwie do oparzeń trzeciego stopnia, które wymagają natychmiastowej pomocy lekarskiej, drobne oparzenia, które przydarzają nam się w domu, są łatwe do wyleczenia. Niezależnie od tego w jaki sposób się oparzyłaś, kluczem do szybkiej ulgi jest... szybka ulga. To, co zrobisz w trakcie pierwszych kilku minut po oparzeniu się, wpływa na cały późniejszy proces gojenia się rany. Zapoznaj się zatem z kilkoma domowymi sposobami na oparzenia, a unikniesz kłopotów w przyszłości.
1
sposoby na oparzenia - 1
Doskonałym kompresem na poparzenia jest mleko. Mocz oparzoną skórę w mleku przez około 15 minut lub przyłóż w miejsce oparzenia kompres z gazy zanurzonej w mleku. Tłuszcz zawarty w mleku złagodzi ból i przyspieszy gojenie.
2
sposoby na oparzenia - 2
Po około 24 godzinach delikatnie przemyj poparzony obszar wodą z mydłem. Staraj się, aby oparzenie było suche i czyste, pomiędzy kolejnymi myciami zawijaj je w bandaż. Zdejmuj go jednak natychmiast po kąpieli, by poparzona skóra miała dostęp do powietrza.
3
sposoby na oparzenia - 3
Stosowanie zbyt dużej ilości lodu lub lodowatej wody może pogorszyć stan oparzenia. Tylko chłodna, a nie zimna woda powstrzyma rozprzestrzenianie się poparzeń i zadziała jako środek chwilowo uśmierzający ból.
4
sposoby na oparzenia - 4
Aloes skróci proces gojenia się rany. Dwa do trzech dni po oparzeniu, rozprowadź sok ze świeżego liścia aloesu bezpośrednio po ranie, a natychmiast odczujesz ulgę. Ponawiaj zabieg 4-6 razy dziennie, opcjonalnie opatrując ranę bandażem.
Zaleca się również stosowanie płynu z żyworódki pierzastej (zobacz tutaj). Preparat ten przyspiesza regenerację uszkodzonego naskórka w przypadku poparzeń, odleżyn, a nawet wrzodów.
5
sposoby na oparzenia - 5
Jedz dużo owoców cytrusowych, ziemniaków i brokułów. Są one bogate w witaminę C, która pomaga w gojeniu się ran różnego pochodzenia, w tym powstałych na skutek poparzeń.
6
sposoby na oparzenia - 6
Podobne działanie do witaminy C mają również witaminy A i E. Bogatym ich źródłem są zielone owoce i warzywa, płatki zbożowe i orzechy.
7
sposoby na oparzenia - 7
Zaopatrz się w płynną witaminę E. Nałóż ją z kapsułki bezpośrednio na ranę. Przyspieszy to proces gojenia i zapobiegnie powstaniu blizny.
8
sposoby na oparzenia - 8
Żeby rana szybko się zagoiła, a skóra odzyskała zdrowy wygląd, spożywaj pokarmy bogate w cynk.
9
sposoby na oparzenia - 9
Nałóż na ranę grubą warstwę zwykłej pasty Colgate. Pozostaw ją na noc, a rano nie będziesz już pamiętać o bólu i pieczeniu.
10
sposoby na oparzenia - 10
Pokrój ziemniaka na plasterki i przyłóż je do rany. Skrobia ziemniaczana neutralizuje pieczenie, palenie i ból, a także zapobiega tworzeniu się blizn.
11
sposoby na oparzenia - 11
Miód nałożony na oparzenia działa przeciwbólowo, przynosi uczucie chłodu i przyspiesza gojenie. Miejsce nasmarowane miodem należy owinąć gazą.
12
sposoby na oparzenia - 12
Olejek lawendowy zmniejsza uczucie palenia, przyspiesza gojenie i zapobiega bliznom. Najpierw oczyść ranę delikatnym mydłem i wodą. Zmieszaj olejek lawendowy z migdałowym lub z oliwą z oliwek w stosunku 1:3. Nałóż grubą warstwę tej mieszanki na oparzenie, ale go nie bandażuj. Powtarzaj zabieg co najmniej trzy razy dziennie.
13
sposoby na oparzenia - 13
Działanie antyseptyczne i przeciwzapalne ma również nagietek. Nakłada się go na ranę w celu przyspieszenia procesu gojenia i przeciwdziałania infekcji.
14
sposoby na oparzenia - 14
Jeśli oparzenia są drobne, wetrzyj w poparzony obszar odrobinę musztardy. Zadziała przeciwbólowo, zredukuje uczucie pieczenia, zredukuje bąble i blizny.
Strona 1 z 15

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (26)

* Pola wymagane

lekko
16.05.2019
Ze swojej strony mogę polecić hydrożel, bardzo dobry opatrunek na poważne oparzenia.
Olek
26.10.2018
zwłaszcza na otwarte rany te wszystkie sposoby są rewelacyjne
olka
16.02.2018
Najlepszy i sprawdzony na sobie sposób,to liść żyworódki(to taka roślinka doniczkowa),należy go rozgnieść i nanieść na oparzone miejsce.
Giwnk
01.01.2018
Ocet i tylko ocet pomaga
Jednorozec
26.08.2017
Jak dlugo trzymać sól z mydłem
Stwoja stara to twoj stary
02.03.2017
Chcąc sprawdzić sposób z solą posypalem noge i przyłożyłem żelazko na 30 sekund ani śladu ani bólu nie dość ze leczy to i zapobiega !!!!!
agata22
20.09.2016
a jak oparzyłam sie w tamty czwartek i uzywam masci i psiukał sb i nic mi nie lepiej ma takie strupy i czerwone i nie wiem co robici
Ana
07.06.2016
Spadł mi gorący ziemniak na nogę i oparzyłam się, jedyne, co mi ulżyło to zwykłe mydło i sól - działa CUDA! Tak fajnie koi i daje uczucie chłodu.
Pasta i soda pomaga, ale dosłownie na 5 s., tak samo mleko.
polakmaly
04.11.2015
mama zawsze mowila ze tylko gowno pomaga oczywiscie podbandaz
Chochoł
29.06.2015
W domu mam inny sposób. Babcia polecała abym oparzenia, smarował mydłem i posypał to solą. Stosuję od lat. Zawsze działa.