Zalety spożywania herbaty typu Earl Grey

lucy - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Ponoć nic tak nie pobudza organizmu o poranku jak mała czarna, ale czy wiesz, że pod wieloma względami doskonałą alternatywę dla niej może stanowić herbata, zwłaszcza ta typu Earl Grey? Nie tylko orzeźwi i doda energii, ale jednocześnie zapewni ochronę przed chorobami serca, pomoże pozbyć się zbędnych kilogramów, zwalczy stres i przyniesie ulgę w przeziębieniu. Dowiedz się o właściwościach tej cennej herbaty nieco więcej.
1
Dobra dla zębów

Herbata zawiera duże ilości związku zwanego katechiną, czyli przeciwutleniacza skutecznie eliminującego bakterie znajdujące się w jamie ustnej. Znajdziemy w niej również fluorki przeciwdziałające ubytkom w zębach. Jeśli nie przepadasz za używaniem tradycyjnej wody, herbata earl-grey stanowi świetną alternatywę.

Trawienie

Herbata Earl Grey przyspiesza i polepsza proces trawienia, a ponadto zwalcza takie dolegliwości jak kolka czy mdłości. Skutecznie przeciwdziała również pasożytom, które mogą znajdować się w jelitach.

Zwalcza lęki i depresję

Bergamotka zawarta w herbacie Earl-Grey wpływa uspokajająco i w znacznym stopniu poprawia nasz nastrój. Może również śmiało znaleźć zastosowanie w aromaterapii. Earl Grey jest wspaniałym rozwiązaniem dla osób zmagających się z nadmiernym stresem, depresją czy zaburzeniami lękowymi.

Utrata wagi

Jedną z największych zalet herbaty Earl-Grey jest to, że sprzyja utracie wagi. Dzieje się tak dzięki zawartości wyciągu z cytrusów. Jak to możliwe? Owoce dostarczają niewiele kalorii, ale jednocześnie są silnie metabolizowane, co wzmacnia przypływ energii.
2
Energia

Wprawdzie nie ma tak mocnego efektu jak mała czarna, ale zawarta w herbacie kofeina doda ci energii na cały poranek i pomoże w porannym rozbudzeniu organizmu.

Działa przeciwnowotworowo

Earl-Grey zawiera znaczne ilości przeciwutleniaczy, które pomagają zwalczać wolne rodniki zwiększające prawdopodobieństwo wystąpienia raka i jednocześnie sprawiają, że nasza skóra zachowuje młody wygląd i jest bardziej zadbana.

Ochrona przed chorobami serca

Badania naukowe wskazują, że regularne picie herbaty Earl Grey może znacząco obniżyć ryzyko zachorowania na choroby serca. Eksperymenty przeprowadzone w 2012 roku wskazały, że osoby, które piją trzy szklanki czarnej herbaty dziennie, mają znacząco obniżoną ilość trójglicerydów w organizmie, dzięki czemu poziom dobrego cholesterolu (HDL) znajduje się u nich na odpowiednim poziomie.
3
Zwalcza stres

W przeciwieństwie do kawy herbata zapewnia uczucie relaksu i uspokojenia - i to prawie tuż po jej wypiciu. Dzięki swoim pobudzającym właściwościom może stanowić idealne rozwiązanie dla osób, które nie przepadają za spożywaniem kawy.

Ulga od przeziębienia

Bergamotka, obecna w herbacie sprawia, że organizm doskonale radzi sobie ze zwalczaniem przeziębienia oraz gorączki. Dodatkowo jest naturalna, a co za tym idzie zdrowsza, aniżeli medyczne specyfiki.

Utrzymuje organizm nawodniony

Herbata utrzymuje optymalny poziom nawodnienia organizmu. Jak to możliwe? Dostarcza solidnej porcji potasu, który wpływa korzystnie na hydratację organizmu.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane