Sosy i farsze do jajek na Wielkanoc

katarzyna_a - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Jajka to podstawowy element wielkanocnego stołu. Przyrządzamy je na różne sposoby: z sosami, pastami, w sałatkach i mięsach. By nieco urozmaicić Wielkanoc, warto przygotować oryginalne dodatki do jajek, które wprowadzą trochę nowości na stół i zaciekawią gości. Dlatego proponujemy sześć niecodziennych przepisów na pasty i sosy do jajek wielkanocnych.
1
Pasta z łososia wędzonego
Pastę z wędzonego łososia można wykorzystać do faszerowania jajek, ale także naleśników, pasztecików i mięs. Jej smak jest delikatny i wykwintny. Oto instrukcja, jak ją przygotować.

Potrzebne składniki

* cztery jajka;
* 50 gramów wędzonego łososia;
* dwie łyżki majonezu;
* dwie łyżki jogurtu naturalnego;
* zielony ogórek;
* posiekany koperek;
* sól, pieprz.

Sposób przygotowania
Jajka należy ugotować, a następnie posiekać na tarce. Dodać rozdrobionego łososia i resztę składników, a na koniec całość dokładnie wymieszać. Pastę przechowywać w lodówce.

Sos serowo-koperkowy
To pozycja obowiązkowa dla fanów różnych rodzajów sera. Koperek nadaje dipowi aromatycznej woni i przypomina nam o wiośnie. Do przygotowania sosu potrzebujemy:

* 100 gramów sera pleśniowego dobrej jakości;
* jedno opakowanie serka homogenizowanego;
* sok z połówki cytryny;
* trzy łyżki gęstego jogurtu naturalnego;
* szczyptę pieprzu;
* posiekany świeży koperek.

Sposób przygotowania
Rozdrabniamy ser pleśniowy, a następnie dodajemy resztę składników i wszystko dokładnie mieszamy. Odstawiamy sos do lodówki.
2
Pasta z szynką parmeńską
To kolejna propozycja wykwintnej pasty, a to za sprawą szynki parmeńskiej i orzechów. Co będzie potrzebne do przyrządzenia pasty?

* cztery jajka ugotowane na twardo;
* 50 gramów posiekanej szynki parmeńskiej;
* dwie łyżki majonezu;
* dwie łyżki gęstego jogurtu naturalnego;
* posiekane orzechy włoskie;
* sól, pieprz, słodka papryka.

Sposób wykonania
Jajka należy zatrzeć na tarce z małymi oczkami, następnie dodać resztę składników i dokładnie wymieszać. Na koniec doprawić pastę do smaku.

Sos musztardowo-miodowy
Sos musztardowo-miodowy ma słodko-goryczkowaty smak. Pasuje zarówno do jajek, jak i pieczonych mięs, których przecież na stole wielkanocnym jest pod dostatkiem. Jest prosty w przygotowaniu i niedrogi. Oto potrzebne składniki:

* trzy łyżki dobrej jakości musztardy;
* trzy łyżki majonezu light;
* 200 gramów gęstego jogurtu naturalnego;
* dwie łyżeczki miodu;
* szczypta pieprzu.

Sposób przygotowania
Wszystkie składniki dokładnie ze sobą mieszamy, a następnie odstawiamy sos do lodówki.
3
Pasta z tuńczyka
Pasta z tuńczyka to trafiony dodatek do wielkanocnych jajek. Jest lekka i bardzo zdrowa, dlatego warto jeść ją nie tylko w święta, ale na stałe włączyć do diety. Oto składniki, które będą potrzebne do jej przygotowania:

* pięć jajek;
* puszka tuńczyka w sosie własnym;
* dwie łyżki majonezu light;
* dwie łyżki jogurtu naturalnego;
* przyprawy: sól, pieprz czarny, papryka słodka;
* posiekany szczypiorek.

Sposób przygotowania
Jajka należy ugotować na twardo, następnie ostudzić, obrać ze skorupek i zetrzeć na tarce z drobnymi oczkami. Do jajek dodać tuńczyka odcedzonego z zalewy, następnie majonez i szczypiorek, a na koniec doprawić całość do smaku. Pastą można smarować jajka, krakersy, a także mięso i kanapki.

Sos pomidorowo-paprykowy
Z kolei ta propozycja zadowoli podniebienia smakoszy wyrazistych potraw - to połączenie pomidorów, papryki i chili. Oto przepis.

Potrzebne składniki

* dwa pomidory;
* jedna papryka;
* mała papryczka chili;
* szczypta soli i pieprzu cayenne;
* łyżka majonezu;
* ząbek czosnku;
* oliwa z oliwek;
* szczypta cukru.

Sposób przygotowania
Na patelni rozgrzewamy niewielką ilość oliwy z oliwek i podsmażamy pokrojone pomidory i paprykę. Dodajemy wyciśnięty czosnek, pokrojoną papryczkę chili, przecier, cukier i przyprawy. Delikatnie mieszamy całość aż do momentu uzyskania jednolitej masy. Następnie odstawiamy sos do wystudzenia i wkładamy do lodówki. Sos można podawać do jajek zarówno na zimno, jak i na ciepło.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane