Jak pozbyć się insektów? Domowe metody

katarzyna_a - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Mrówki, karaluchy, rybiki i mole często nawiedzają nasze domy niszcząc meble, ubrania i powodując u domowników psychiczny dyskomfort. Pozbycie się ich wcale nie jest łatwe. Specjalistyczne środki, za które płacimy wysokie kwoty, często nie pomagają. Z natrętnymi insektami możemy jednak rozprawić się w inny, zdecydowanie bardziej naturalny sposób. Jak? Stosując sprawdzone domowe metody. Podpowiadamy kilka tych najskuteczniejszych.
1
Liście laurowe
Liście laurowe wypędzą większość insektów z domu. To wszystko dzięki ich silnemu aromatowi. By pozbyć się natrętnych mrówek, moli, pcheł czy komarów, wystarczy umieścić kilka listków w miejscach, które zaatakowały owady. Po kilku dniach nieproszeni goście się wyniosą.

2
Ocet jabłkowy
Kolejna propozycja to ocet jabłkowy, którego kwaśna woń w naturalny sposób odstrasza insekty. Ocet jabłkowy możemy wykorzystać na kilka sposobów:

* wlać jego niewielką ilość do małych miseczek i rozstawić w kilku miejscach w domu lub mieszkaniu;
* przygotować spray z octu i wody, którym należy spryskiwać miejsca opanowane przez insekty (proporcje: pół szklanki octu na 500 mililitrów wody);
* można również namoczyć w occie szmatkę i przetrzeć nią obszary zaatakowane przez insekty.

Skórka z pomarańczy
Insekty boją się również zapachu cytrusów. Odstraszymy je rozmieszczając skórkę z pomarańczy w pomieszczeniach, które oblegają. Jednocześnie odświeżymy powietrze.
3
Goździki
W walce z insektami pomogą również goździki i olejek goździkowy. Podobnie jak ocet i liść laurowy, ma on silny zapach, który odstraszy insekty. Najlepszy efekt uzyskamy, gdy połączymy goździki z cytryną.

Czosnek
Gdy w naszym domu lub mieszkaniu pojawiły się mrówki, wystarczy rozłożyć kilka obranych ząbków czosnku w miejscach, w których jest ich najwięcej. Czosnek pomoże również rozprawić się z molami spożywczymi.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

czyszczenie lustra
pleśń
karaluch

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

agabi1980
20.03.2018
Próbowalismy z meżem wszystkiego i jak dotad, to co udało się ustalić to specjalne siatki w oknach. Po skorzystaniu z usługi profesjonalnej firmy, która nam zamontowała tzw. Moskitiery zadnych robactw, komarów itp. Warto rozważyć.