leczenie wody w kolanie

Jak leczyć wodę w kolanie?

DoktorekDoktorek - specjalista Tipy.pl
leczenie wody w kolanie
1 z 8
Tzw. woda w kolanie jest częstym zjawiskiem, które przydarzyło się niejednemu z nas po urazie kolana. Pierwsza reakcją organizmu jest ból w kolanie i opuchlizna. Kolano jest rozpalone, więc organizm produkuje płyn, który ma za zadanie ochłodzić i ochronić uszkodzoną tkankę. W takim wypadku należy skontaktować się z lekarzem, gdyż woda w kolanie może być oznaką poważnych problemów.
P

* lód,
* ręcznik,
* bandaż,
* opaska uciskowa (do kupienia tutaj)

1
leczenie wody w kolanie - sposób 1
Ułóż nogę w takiej pozycji, aby kolano znajdowało się powyżej biodra, przyłóż do kolana bandaż lub ręcznik z lodem, załóż opaskę uciskową.
2
leczenie wody w kolanie - sposób 2
Przykładaj okłady z lodu przez następne 12 godzin. Pamiętaj, aby nie przykładać lodu bezpośrednio do skóry, bo ją odmrozisz. Kładź lód na ręcznik. Pozostawiaj lód maksymalnie na 20 minut, następnie zdejmuj go, przez kolejne 10 minut pozwól nodze z powrotem się ogrzać i ponownie przykładaj lód. Po 12 godzinach powinnaś zauważyć znaczącą różnicę w kondycji kolana.
3
leczenie wody w kolanie - sposób 3
Zażyj leki przeciwbólowe i przeciwzapalne tj. np. nurofen, aspiryna, naproxen.
4
leczenie wody w kolanie - sposób 4
Oszczędzaj kolano. Jeśli musisz chodzić, załóż opaskę uciskową. Jeżeli zginanie nogi sprawia ci ból, chodź podpierając się kulami lub załóż stabilizator. Musisz chronić kolano, aby go dodatkowo nie nadwyrężać.
5
leczenie wody w kolanie - sposób 5
Na wodę w kolanie pomaga również robienie okładów z kapusty. Jest to stary i sprawdzony sposób. Liście z kapusty należy stłuc tłuczkiem, a następnie ogrzać na kaloryferze (jeśli woda w kolanie spowodowana jest niedawnym urazem - do 2 tygodni, wówczas kapusty nie ogrzewamy, ale schładzamy lub nawet mrozimy w lodówce). Kapustą obkładamy kolano i owijamy całość bandażem. Okład trzymamy kilka godzin - najlepiej przez całą noc. Zabieg należy powtarzać, aż do zniknięcia opuchlizny.
6
leczenie wody w kolanie - sposób 6
Oprócz kapusty, dobrym sposobem na uniknięcie punkcji jest również surowy ziemniak. Okłady z surowych ziemniaków należy trzymać na kolanie przez kilka godzin.
7
leczenie wody w kolanie - sposób 7
Domowym sposobem na wodę w kolanie jest również soda. Pół łyżeczki sody mieszamy z połową szklanki ciepłej wody. Maczamy w tym roztworze gazę, przykładamy do kolana i owijamy całość bandażem. Taki okład trzymamy aż do wyschnięcia. Zabieg należy powtarzać (ewentualnie zamiennie z innymi metodami).
Strona 1 z 8

Powiązane porady

naciągnięty mięsień
ból kolan
odciski sposoby

Podobne porady

Komentarze (22)

* Pola wymagane

ber
10.05.2016
Witam jestem 7 tygodni po ACL i miałem już dwa razy ściągany płyn z kolana i nic pojawia się nadal. Może ma ktoś dobry sposób?
x5
06.10.2015
Miałem już ze 20 razy 5 razy punkcja okropny ból lekarz cham. Szósty raz w Niemczech lekarz kompetentny punkcja bez bólu był zdziwiony że się boje.Zepchnął płyn palcami do strzykawki, a nie jezdził igłą pod łękotka jak polski cham. Następne kilkanaście razy nie robiłem z tym nic i po około 2 tygodnie samo się wchłania i jest ok.
x5
Bernard
25.09.2015
Od maja 2015 mam wodę w kolanie (kaletka przedrzepkowa), nie wiem od czego. Miałem już 9 punkcji. Brałem lek antyzapalny Aulin, steryd, okłady z kapusty, nasion lnu.. i nic. 4 wizyty u ortopedów wraz z USG kosztowały mnie już 980zł. Woda napływa już po paru dniach. Nie wiem co dalej? Więc planuję sam sobie zrobić teraz już 10tą jubileuszową punkcję i spróbować tej metody ze spirytusem co ktoś niżej opisał.
loren
02.09.2014
Z dobrym skutkiem wodę w kolanie można usunąć robiąc kompresy ze spirytusu spożywczego 96%.
Smarujemy kolano np.wazeliną(aby nie spalił spirytus),skropioną spirytusem flanelą okręcamy kolano.Następnie owijamy folią aby spirytus nie wyparował.Na wierzch okręcić np.ręcznikiem i do łóżka(robimy to przed spaniem).
dziunka
06.08.2014
miałam wodę w kolanie i bardzo pomógł mi a właściwie zlikwidował twarożek białego serka w kostce.Na noc 1/2 kostki sera bezpośrednio na kolano a na to folię i ściereczkę i tak do rana.Okładałam przez kilka dni z dobrym skutkiem.Powodzenia
luki
04.01.2014
Witam, mam 18 lat, w noc sylwestrową tańczyłem z koleżanką i strzeliło mi coś w kolanie. Na drugi dzień Mama siła mnie zabrała na pierwszą pomoc. Zrobiono mi prześwietlenie, i zawołano ortopede, ze szpitala. Powiedział, mi, że kolna jest stłuczone i trzeba zrobić Punkcje. Niestety lekarz, wbił mi się w kość za pierwszym razem, za drugim dopiero mu sie udało trafić. Myślałem, że umrę z bólu. Powiedział, że 7 mam mieć kontrolę, a jeśli mi się nazbiera woda to mam podejść na pukncję. Więc tak woda mi się nazbierała, lae mogę zginać kolano, boje się punkcji bo strasznie mnie bolało, wody nie jest bardzo dużo, ale trachę jest. Myślicie, że oklad z kapusty pomoże? Że odsączy tą wodę i punkcja nie bd potrzebna? Proszę, o szybką odpowiedź.

Pozdrawiam.
kinga1296
09.11.2012
Kochani pomocy ! Jezeli juz mialam sciagnieta wode i ponownie po 2-dniach woda dalej jest //kaletka przedrzepkowa// CZY MOGE ZASTOSOWAC OKLAD Z KAPUSTY , ZIEMNIAKA etc. etc ?????
ania
08.10.2012
Miałam nawracający problem z wodą w kolanie, pojawiała się bez urazu, lekarz stwierdził, że to pewnie jakieś mikrourazy, których nawet na rtg nie było widać. Ale woda była, ból był, problemy z chodzeniem, 3 punkcje w ciągu roku. Ostatni raz przydarzyło mi się na tydzień przed z dawna planowanym wyjazdem w góry, załamka. I dostałam radę-cud od starego górala. Opuchnięte kolano obłożyć na noc zwykłą białą bułką nasączoną mlekiem, zawinąć folią. Powiedział, że po kilku takich zabiegach pożegnam się z problemem na zawsze. Wiem, brzmi śmiesznie, ale byłam zdesperowana, spróbowałam. 3 noce spędziłam z takim 'opatrunkiem', już po pierwszej była znaczna poprawa. Ból ustąpił, opuchlizna zeszła, obyło się bez punkcji. Od tamtego czasu nie mam żadnych problemów, kiedyś wystarczyło założyć na chwilę szpilki żeby kolano podeszło wodą, teraz śmigam swobodnie, nic się nie dzieje, kolano jak nowe. Metoda - cud, choć lekarz nie wierzy i patrzył na mnie z politowaniem. Ale podziałało, także polecam, można nie wierzyć w gusła, ale czasami warto spróbować!
Ola
30.07.2012
hej, kilka dni temu wypadła mi rzepka. Jestem we Francji, jednak tutaj nie chciano mi ściągnąć wody z kolana. W PL miałam już 3 razy ściąganą wodę(2 razy przy wypadniętej rzepce,raz przy stłuczonym drugim kolanie). Męczę się sama z tą wodą. Robię okłady z kapusty. 3dni kładłam też lód. Tak jak pisze agaaaaaa - tutaj chyba wyznają zasadę , że noga musi być luźno, kazali mi kupić ortezę do chodzenia. A poza tym nie mam nic. Smaruję też Altacetem. Arkadia- chyba wiele razy, moja kumpela miała często, ale nie wiem dokładnie ile .
Irek
24.06.2012
Koszmarny ból! A za drugim razem samo zeszło TRAGEDIA