nadwrażliwość zębów

Jak dbać o wrażliwe zęby?

ProhibicjaProhibicja - specjalista Tipy.pl
Nadwrażliwość zębów daje o sobie znać na przykład, gdy wdychasz zimne powietrze, jesz zimne jedzenie lub pijesz zimne płyny. Dzieje się tak na skutek odsłonięcia zębiny, które następuje z powodu cofnięcia się dziąseł. Bólowi związanemu z nadwrażliwością zębów można zapobiegać praktykując właściwą higienę jamy ustnej. Oto jak to zrobić:
1
Zapobiegaj cofaniu się dziąseł poprzez używanie miękkiej szczoteczki do zębów. Myjąc zęby nie należy zbyt mocno naciskać na szkliwo, ponieważ może to prowadzić do jego uszkodzenia. Jeśli masz w zwyczaju myć zęby pionowymi ruchami w górę i w dół, skieruj szczoteczkę pod kątem 45 stopni do dziąseł i szczotkuj delikatnie nadwrażliwe miejsca.
2
Zęby myj dokładnie przez 2-3 minuty. Nicią dentystyczną usuń resztki jedzenia i płytki nazębnej znajdujące się w trudno dostępnych szczelinach między zębami. Szczotkuj zęby co najmniej 2 razy dziennie i wyrób w sobie nawyk czyszczenia ich nicią dentystyczną po każdym posiłku.
3
Stosuj pastę przeznaczoną specjalnie do wrażliwych zębów, np. Sensodyne lub inną, która ma w składzie chlorek strontu i azotan potasu. Sensodyne bezpośrednio znieczula nerw zęba i posiada składniki, które w kontakcie ze śliną tworzą kryształki pokrywające odsłonięty korzeń.
4
Stosuj płyn do płukania jamy ustnej z fluorem. Taki płyn delikatnie zredukuje wrażliwość zębów. Stosuj go co najmniej raz dziennie. Zapytaj dentysty, jaki rodzaj płynu będzie dla ciebie najlepszy.
5
Na odsłoniętą zębinę możesz nałożyć pastę do wrażliwych zębów i pozostawić ją na noc. Dla lepszy rezultatów powtarzaj tę czynność przez dwa do trzech tygodni.
6
Unikaj spożywania owoców cytrusowych, herbaty i napojów gazowanych. Te pokarmy mogą zwiększyć wrażliwość zębów i zniwelować efekty działania pasty do zębów nadwrażliwych.
7
Jeśli w ciągu tygodnia ból nie ustąpi, rozważ wizytę u dentysty. Cofnięcie się dziąseł mogło nastąpić na skutek odkładania się kamienia, który musi zostać usunięty w gabinecie stomatologicznym.
8
Unikaj zbyt gorących i zbyt zimnych pokarmów, a także jedzenia z dużą zawartością cukru.
9
Unikaj gryzienia twardego jedzenia, np. karmelków, ponieważ możesz w ten sposób wywołać ból, a nawet uszkodzenie wrażliwych zębów.
10
Zażywaj suplementy diety zawierające wapń. Pomogą one wzmocnić zęby. Porozmawiaj z dentystą na temat żelów z fluorem. Ich stosowanie pomoże zredukować ból.
11
Jedz pożywienie bogate w wapń, np. sery, jogurty i mleko. Pij dużo wody, jedz więcej owoców i zielonych warzyw, migdałów, orzechów nerkowca i włoskich.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

nadwrażliwość zębów
dentysta

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

krokodyl
26.07.2011
Ja przez bardzo długi czas borykałam się z problemem nadwrażliwych zębów. NIe było łatwo- nie mogłam jeść lodów, gorących potraw pić zimnych napoi itp. Tak naprawdę dobiero dentystka mi pomogła- nakładala taką specjalną piankę a potem problem znikl