Błędy, które obniżają jakość treningu

katarzyna_a - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Czy ty też zadajesz sobie pytanie: dlaczego nie widzę efektów mojego wysiłku fizycznego, skoro codziennie się ruszam i staram się ćwiczyć regularnie? Wiedz, że nie jesteś jedyną osobą! Prawdopodobnie popełniasz któryś z popularnych błędów obniżających jakość treningu. Często nie mamy ich świadomości, a efektem jest bezsensowne czekanie na wyrzeźbiony brzuch, szczuplejsze nogi czy lepszą kondycję fizyczną. Oto najczęstsze błędy, przez które nasz trening nie przynosi upragnionych efektów.
1
Rozgrzewka - podstawa treningu
Porządna rozgrzewka to podstawa dobrego treningu. Zdarza się jednak, że osoby mało doświadczone zapominają o niej, czego efektem są: mało wydajny trening, a do tego zakwasy i - co gorsza - kontuzje. Prawidłowo przeprowadzona rozgrzewka pozwala spalić więcej kalorii i poprawia kondycję fizyczną. Pamiętajmy, że solidne rozgrzanie mięśni powinno trwać minimum 10 minut.

Zbyt intensywny trening
W treningu i w sporcie obowiązuje jedna ważna zasada: dłużej, nie znaczy efektywniej. Wielu amatorów jej nie zna i forsuje swój organizm spędzając kilka godzin na siłowni. Intensywność każdego treningu powinna być dostosowana do sił organizmu. Najlepiej zacząć od takiej liczby powtórzeń, która nie spowoduje wyczerpania, ale jedynie zmęczenie organizmu. Zbyt intensywny trening może skończyć się bólami mięśni i kości, zakwasami, a także brakiem siły na kolejne ćwiczenia. Lepiej zatem skupić się na jakości wykonanych ćwiczeń niż za wszelką cenę robić ich jak najwięcej.
2
Przerwy podczas treningu
Podczas treningu niezbędne są również przerwy. Gdy organizm przez chwilę odpocznie, będzie silniejszy i bardziej wydajny. By trening był efektywny, należy robić przerwy zarówno między seriami, jak i samymi ćwiczeniami. O odpoczynku należy pamiętać przede wszystkim podczas treningu siłowego.

Systematyczność
Jakość naszego treningu obniża również brak systematyczności. Dotyczy to głównie leniuchów i zapominalskich. Najlepsze efekty przynosi trening umiarkowany. Ćwiczenia powinny być wykonywane od trzech do czterech razy w tygodniu. Warto wyznaczyć sobie godzinę, o której rozpoczynamy trening. Dzięki temu będziemy bardziej zmotywowani i systematyczni.
3
Rozplanowanie treningu
Nasz trening powinien być również dobrze rozplanowany. Sporadyczny wysiłek fizyczny czy ćwiczenia nie sprzyjają ani poprawie sylwetki, ani zdrowiu. Ponadto, regularny trening pozytywnie wpływa na samopoczucie psychiczne. To dlatego, że podczas aktywności fizycznej zwiększamy poziom serotoniny w mózgu, dzięki czemu mamy lepszy humor.

Konsultacje z trenerem
Myśląc poważnie o treningach i systematycznym ćwiczeniu, powinniśmy zasięgnąć również porady specjalisty, czyli trenera personalnego. Pomoże on dobrać ćwiczenia do naszych możliwości i sporządzi plan treningowy. Nie warto brać się za to samodzielnie, jeśli nie mamy w tym temacie fachowej wiedzy. Możemy sobie tylko zaszkodzić.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Jeździec na koniu
hokej na trawie
wady postawy

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Ula
12.04.2018
Sporo osób nie ma pojęcia jak poprawnie wykonywać ćwiczenia. Dlatego czasem warto skonsultować się z trenerem personalnym, zwłaszcza podczas odchudzania. Dzięki temu efekty będą szybciej widoczne. Ponadto zbilansowana dieta, żeby podkręcić metabolizm.
Ala
10.04.2018
przede wszystkim istotna jest dieta. do tego dobry trening. tak jak wszyscy mówią brzuch robi się w kuchni. więc do dzieła.
jaja
10.04.2018
Ma ktoś nadwagę? Jak odchudzić się szybko , bez prochów i ćwiczeń? Napisał o tym książkę Max Longlauder. Ciekawe podejście
kch
10.04.2018
Sorry, ale trochę to nielogiczne, Nie każdy "trenuje", ale większość coś robi. Każda dodatkowa aktywność poprawia naszą wydolność, sprawność i sprzyja utracie wagi. Nie potrzeba każdemu trenera i regularności jak w zegarku. Nie podcinajcie ludziom skrzydeł.