bóle miesiączkowe (menstruacyjne)

Sposoby na bóle miesiączkowe

DoktorekDoktorek - specjalista Tipy.pl
Dokuczliwe skurcze menstruacyjne są bardzo częste podczas miesiączki, mogą pogarszać nasze samopoczucie i zakłócać życie codzienne. Poniżej znajdziesz kilka sposobów, które pomogą ci złagodzić bóle miesiączkowe.
P

* poduszka elektryczna lub termofor
* tabletki przeciwbólowe
* podpaski lub tampony
* czekolada
* piłka tenisowa lub partner
* wygodne ciuchy
* filmy

1
Użyj poduszki elektrycznej lub termoforu. Umieść ciepłą poduszkę na brzuchu, pomoże ci ona rozluźnić napięte mięśnie i zmniejszyć ból. Najlepiej zadziała użycie dwóch poduszek na raz. Jedną połóż na dolnej części pleców a druga na brzuchu. Jeżeli musisz być w ruchu użyj plastrów rozgrzewających, możesz je kupić w aptece.
2
Weź tabletkę przeciwbólową by zmniejszyć odczuwane bóle menstruacyjne. Jeżeli jakiś lek ci nie pomaga spróbuj innego lub kombinacji kilku innych. Leki dostępne w polskich aptekach bez recepty mogą zawierać substancje przeciwbólowe takie jak ibuprofen, naproksen, paracetamol i diclofenac. Pamiętaj by nie łączyć ze sobą kilku leków zawierających tą samą substancję przeciwbólową. Tabletki weź zanim jeszcze ból stanie się nie do zniesienia, dzięki temu lepiej zadziałają.
3
Zjedz trochę czekolady. W czasie miesiączki możesz sobie trochę podogadzać, dzięki temu poczujesz się odrobinę lepiej.
4
Zatrzymaj bóle miesiączkowe zanim się jeszcze zaczną. Zażywaj tabletki hormonalne. Nawet, jeżeli nie jesteś seksualnie aktywna możesz poprosić lekarza by ci je przepisał. Niektóre tabletki hormonalne nie tylko pomogą wyregulować twój cykl miesiączkowy, ale także zredukują przykre bóle brzucha towarzyszące miesiączce. Porozmawiaj z lekarzem, by dobrał ci takie, które będą najodpowiedniejsze dla ciebie (do tego będą ci potrzebne testy hormonalne).
5
Unikaj soli by zapobiegać lub zmniejszać bóle miesiączkowe. Staraj się unikać jedzenia soli w czasie okresu i kilka dni przed nim. Pomoże ci to zmniejszyć nieco krwawienie miesiączkowe i przynajmniej częściowo zniweluje bolesne skurcze. Możesz także przed okresem zażyć środek moczopędny, który pomoże zmniejszyć krwawienie, pamiętaj jednak, że biorąc taki środek musisz pić bardzo dużo wody.
6
Masaż to doskonałe rozwiązanie na bóle miesiączkowe. Pocieraj swój brzuch lub poproś kogoś by wymasował ci dolne okolice pleców, by pomóc zmniejszyć twój dyskomfort. Jeżeli nie masz kogoś, kto może cię wymasować, a odczuwasz wyraźny ból w dolnej części pleców, spróbuj położyć się na piłeczce tenisowej i lekko poruszać by zataczała koła.
7
Rozciąganie się może pomóc ci zmniejszyć ból. Rozciąganie się i delikatne ćwiczenia umożliwią lepsze spływanie krwi i dzięki temu zmniejszy się napięcie mięśni i uczucie bólu. Połóż się na plecach i porozciągaj trochę nogi, to powinno pomóc.
?

Wskazówki
* Trzymaj "zestaw ratunkowy" zawsze w domu lub noś go w torebce, gdy masz dostać okres. Powinien on zawierać tabletki przeciwbólowe, plastry rozgrzewające, podpaski lub tampony i twoje ulubione słodycze.
* Najlepiej mieć wszystko pod ręką tak byś nie musiała prosić kogoś by poszedł do sklepu, gdy ty nie możesz się ruszyć.
* Ubierz się w ulubione dresy lub inne wygodne ciuchy, ułóż się na kanapie i spokojnie oglądaj ulubione filmy.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

tampon bez aplikatora
podpaska
kaszel

Podobne porady

Komentarze (21)

* Pola wymagane

Agnieszka103
27.03.2017
Wziąć wapń musujący. Ja mam z wit. D3 Jest skuteczniejszy niz nospy i cała chemia razem wzięta.
Justyna
17.02.2017
Jem dużo słodyczy i nie pomaga :(( help meeee
Dora
26.01.2017
Mam potężne bóle miesiączkowe i pomaga mi tylko lek z ketoprofenem np. Ketonal, który jest na receptę, ale jest też Dexak bez recepty. Przy mniejszych bólach Mefaten albo Ibum. Natomiast Nospa nawet ta forte to kompletna bzdura i na mnie w ogóle nie działa, tak jak paracetamol. Nie wiem kto wymyślał te rady, ale turlanie się na piłeczce tenisowej umieszczonej w okolicy krzyżowej może się bardzo źle kończyć. Poza tym rady typu umieść wszystko obok siebie, połóż się, zjedz czekoladę itd... Błagam.. a kto zrobi obiad, pranie, posprząta, pójdzie do pracy i będzie piękny i szczupły? Jakbym co miesiąc przez 5 dni wpierdzielała słodycze leżąc na kanapie to bym się w drzwiach nie zmieściła. Rady... Moja rada jest taka. Jak wiesz, że dostaniesz miesiączkę to weź skuteczną tabletkę zanim zacznie cię boleć mocno, wtedy pomoże. Jak nie masz tabletki to zaciskasz zęby, spinasz tyłek i robisz skurcz i rozkurcz brzucha, czasem pomaga.
Ona
29.03.2016
Dobre porady szkoda tylko, że człowiek musi iść do pracy a ból jest nie do zniesienia.
Sandra99
09.02.2016
Osobiście to podczas okresu występuje nierzadko bardzo bolesna,trwająca kilka dni przed i cały okres biegunka,z leków biorę Metafen i Nospe Max,czasem działa,czasem nie,termofor pomaga ale na krótko+towarzyszą jeszcze nudności i brak apetytu.Polecam do poprawienia nastroju zwyczajną styczność z ciepłą wodą(np.można się wykąpać,wymoczyć nogi w misce) oraz dopływ świeżego powietrza,a do tego zwyczajnie otwórzcie okno.Ja tak czy siak umieram,ale no cóż poradzě :/
paula_1505
24.08.2014
Kiedyś też narzekałam na bóle podczas miesiączki. Bóle ustały gdy zaczęłam jeździć regularnie rowerem. Jeżdżąc na rowerze ćwiczysz brzuch jak i miednicę co pomaga w bólu. Jeśli chodzi o napary to polecam szałwię ;)
Es
28.07.2014
Próbowałam wszystkiego, ale pomagają mi tylko dwie rzeczy: silne tabletki przeciwbólowe i zwijanie się w kłębek na cały dzień. Chyba po prostu mam pecha.
gabi
10.06.2014
ja jak dotąd ratuje się termoforem, lekami rozkurczowymi , najczęściej galospą oraz czekoladą i to w dużych ilościach, dlatego następnym razem spróbuję zastapić ją pietruszką, dzięki za radę :)
dejna
08.12.2013
Ja osobiście nie polecam okładów na brzuch może to doprowadzić do krwotoku. ;)
[m]
26.09.2013
polecam 2 rzeczy - zainteresowanie się witarianizmem, jedzenie surowego korzenia pietruszki. też miałam dość silne bóle brzucha, brałam 2 nospy na dzień, by móc normalnie funkcjonować, przypadkowo zaczęłam wieczorami zjadać pietruszkę, jako odpowiednik czegoś bardziej tuczącego, po 2 tyg. miałam okres, jakiś lżejszy, przy okazji usłyszałam, że pietruszka działa rozkurczowo, w co nie wierzyłam, dopóki nie spróbowałam, później zaczęłam interesować się witarianizmem, pić świeżo wyciskane soki warzywne, żadnych słodyczy, tłustych potraw. teraz nie jem idealnie, ale regularnie piję soki, a tabletek nie biorę od marca :). zniknęły bardzo bolesne skurcze brzucha, czasem tylko w 1-2 dni czuję ucisk, ale to nic w porównaniu z tym, co czułam wcześniej. a co na to lekarze? potrafili mi tylko polecić mocne, szkodliwe pod względem skutków ubocznych prochy.