Jak pozbyć się kretów z ogródka? Nieinwazyjne metody

_paula_ - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Na zewnątrz zrobiło się ciepło, a to oznacza, że nasze ogródki mogą być atakowane przez szkodniki. Szczególnie uciążliwe są krety, mimo że wyglądają na urocze zwierzątka. Nie obgryzają one roślin, ale przez podkopywanie ziemi skutecznie je uszkadzają. Jak walczyć z kretami w naturalny i mało inwazyjny sposób? Oto sprawdzone metody.
1
Czosnek i zioła
Krety pomogą odstraszyć czosnek i zioła: aksamitka, bazylia i komosa. Jak je stosować? Wystarczy wrzucić kilka ząbków czosnku lub garść ziół (najlepiej świeżych) do kreciego korytarza i zalać niewielką ilością octu. Krety nie lubią aromatycznych i ostrych zapachów.

Nieinwazyjne pułapki na krety
Jeśli chcemy przegonić krety, najlepiej robić to w nieinwazyjny sposób. Nie chcemy przecież skrzywdzić zwierzęcia, ale je odstraszyć. Dlatego warto zaopatrzyć się w pułapki, które utrudnią kretom wyjście z norki. Gdy zwierzę wpadnie w siatkę, wynosimy go jak najdalej od posesji i wypuszczamy na wolność.

Spleśniałe skórki cytrusów
Krety nie lubią również spleśniałych skórek cytrusów. Wystarczy powrzucać je do rowu, który wykopały, a po kilku godzinach nie będzie po nich śladu.
2
Olejki aromatyczne
Krety boją się również olejków aromatycznych. By ochronić ogródek przed ich wykopami, najlepiej skropić trawę i okolice ogrodzenia olejkiem. Szkodnik nie będą wówczas wychodzić na zewnątrz.

Urządzenia emitujące ultradźwięki
Obecnie w sklepach z artykułami przemysłowymi i ogrodniczymi znajdziemy też urządzenia emitujące ultradźwięki. Odstraszają one gryzonie oraz gołębie. Montując takie urządzenie na naszym podwórku znacznie zmniejszamy ryzyko pojawienia się kretów.

Hałasujące wiatraki
Podobnie jak urządzenia emitujące ultradźwięki, działają również hałasujące wiatraki, które możemy wykonać samodzielnie. Wystarczy, że umieścimy plastikową butelkę na długim kiju i wbijemy go w miejsca, gdzie krety kopią swoje rowki.
3
Podziemne zapory
Jeśli nie chcemy, by krety przedostały się na nasze podwórko, możemy zdecydować się również na tzw. podziemną zaporę. Po jej zamontowaniu należy przysypać zaporę ziemią i zasadzić na niej trawę.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (14)

* Pola wymagane

KrG
16.05.2018
Jeden koniec węża wkładamy do kretowiska drugi wkładamy do rury wydechowej samochody (najlepszy był Trabant lub Syrena) To stara metoda którą wyczytałem w książce ogrodniczej z lat 70-tych. Działa
wielbicielka kretow
15.05.2018
U mnie zadziałał idstraszcz elektroniczny i krety sobie poszły a za to pedraki podzarly mi wszystko co sie dalo, trawa odchodzila platami Dlatego wszelkie odstraszacze poszły w ...........
zefel
22.04.2018
Wypróbowałem wszystkie dostępne metody i środki odstraszające krety.Najskuteczniejszą i w 100% niezawodną jest pułapka na krety. Po zastawieniu do 24 godz kret nie istnieje i związany z nim problem.
Gogonek
20.04.2018
Spróbuję skórek, bo nic nie pomaga. Mam jeszcze nornice, które też sobie poczynają na działce - jak się ich pozbyć?
ziellonka
19.04.2018
Kulki naftaliny - u mnie pomogły.
Chachary Pioter
19.04.2018
Korony cesarskie mają bardzo praktyczny walor dla działkowcow. W promieniu kilku metrów od takiej korony nie będzie kretów ani nornic. Polecam. Sprawdzilem. Działa!
krajer
19.04.2018
Krety nie są szkodnikami! Więcej, są bardzo pożyteczne, bo żywią się larwami, pędrakami, dżdżownicami, itp. więc dlaczego je przeganiać, żeby było "pięknie"? Mnie to przypomina wychowywanie dzieci; chcesz mieć dziecko czyste, czy szczęśliwe? Myślę, że powinna zwyciężyć zasada zrównoważonego rozwoju!
kret
19.04.2018
Ja wam powiadam, gdy wypędzicie mnie ze swojego ogródka, to kto za mnie będzie zjadał pędraki, turkucie, nornice, karczowniki i inne szkodniki. A co ja wam biedny krecik w ogródku robię? Czasem jakiś kopiec, jakąś słabszą roślinkę przewrócę. I o takie szkody tyle hałasu?
Roman
19.04.2018
Najlepszy sposób na pozbycie się kreta w naszym ogródku to:
Kupujemy skrzynkę piwa /marka obojętna/siadamy na skrzynce
i czekamy aż nasz krecik będzie robił swoje kopczyki,wskazana cierpliwość.
Po trzecim piwie stwierdzamy, że krecik to taki fajne zwierzątko i możemy iść do domu.
Skuteczny
19.04.2018
Kurzy gnój na glebę i gwarancja!