naturalny krem przeciwzmarszczkowy

Jak zrobić naturalny krem przeciwzmarszczkowy?

AlexisAlexis - specjalista Tipy.pl
naturalny krem przeciwzmarszczkowy
1 z 4
Jedną z najgorszych rzeczy w procesie starzenia jest tworzenie się zmarszczek. Skóra twarzy jest szczególnie podatna na skutki starzenia, ponieważ to ona jest najczęściej wystawiona na działanie takich czynników jak wiatr, czy słońce. Również zanieczyszczone powietrze ma szkodliwe działanie na skórę i prowadzi do przedwczesnego starzenia się. Zamiast polegać na kosztujących kilkaset złotych kremach przeciwzmarszczkowych, zrób równie skuteczne, naturalne kosmetyki w domu. Oto przepis na trzy doskonałe kremy przeciwzmarszczkowe domowej roboty.
1
miód
Miód i mleko.

Jednym z najprostszych kremów przeciwzmarszczkowych, jakie możesz zrobić w domu jest krem z miodu i mleka. Mleko jest bogate w składniki odżywcze, pomagające zregenerować i odświeżyć skórę. To właśnie z powodu tych właściwości tak sławne są kąpiele w mleku – prawdopodobnie dzięki nim Kleopatra tak długo pozostała młoda i piękna. Z kolei miód ma właściwości antybakteryjne i antyseptyczne, dzięki czemu zabija bakterie mogące prowadzić do zatykania porów i powstawania pryszczy. Żeby zrobić miodowo-mleczy krem przeciwzmarszczkowy po prostu zmieszaj dwie łyżki miodu z dwiema łyżkami mleka i nałóż na twarz. Pozostaw miksturę na twarzy przez 10 minut, a następnie zmyj ją ciepłą wodą.
2
koper włoski
Krem na bazie kopru.

Koper włoski to roślina, którą łatwo hodować w przydomowym ogródku. Nie licząc jego zastosowania w wielu przepisach, koper ma również właściwości kojące i odżywcze, które wygładzą drobne i głębsze zmarszczki. Żeby zrobić ten krem, zmiksuj w mikserze dwie szklanki liści i łodyg kopru oraz 2-5 gramów sproszkowanego korzenia irysa. Gdy mieszanka będzie miała jednolitą konsystencję, nałóż ją na twarz i pozostaw przynajmniej na 5 minut. Po tym czasie zmyj ją wodą. Krem będzie jeszcze bardziej skuteczny, gdy irysa i koper zmieszasz dodatkowo z kapsułką witaminy E.
3
awokado
Krem z awokado.

Szczególnie polecany w przypadku zmarszczek wokół oczu i kurzych łapek. Robi się go mieszając trzy plasterki awokado z 5g oleju migdałowego. Mieszankę należy rozrobić mikserem, tak żeby osiągnęła konsystencję gładkiej papki. Krem nakłada się na skórę wokół oczu i pozostawia na 5-10 minut. Po tym czasie należy spłukać go ciepłą wodą. Po nałożeniu kremu na skórę możesz położyć na oczy plastry ogórka, które zredukują cienie pod oczami.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Jowita4545
18.01.2018
Cześć, a czy możecie polecić jakieś kosmetyki z naturalnym składem lub ze składnikami podanymi w artykule? Szukam czegoś dla siebie, mam 38 lat. :) Dziękuję za podpowiedzi. :)
stela
04.09.2017
Bawiłam się kiedyś w robienie sobie kremów. Jednak po pierwsze trzeba na to mieć czas. Po drugie kupno tych wszystkich składników do robienia kremu tanie nie jest....
Wolę kupić ;)