Produkty, które naturalnie opóźnią starzenie się skóry

_paula_ - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Tempo, w jakim starzeje się nasza skóra, jest zależne przede wszystkim od genetyki, na którą de facto nie mamy wpływu, ale jednocześnie decyduje o nim szereg czynników zewnętrznych. W tym drugim przypadku możemy działać zarówno na swoją szkodę, jak i zysk. Jak to możliwe? Jeśli kultywujemy nieodpowiednie nawyki, czyli często sięgamy po papierosy i alkohol lub narażamy swój organizm na nadmierną dawkę stresu, realizujemy ten pierwszy, negatywny scenariusz. Równie dobrze możemy też hamować niekorzystne, a co najgorsze widoczne gołym okiem procesy starzenia się skóry, włączając do swojej diety odpowiednie produkty. Sprawdź, jak możesz zachować młodość, zmieniając swój styl życia i jadłospis.
1
Awokado

Nie bez przyczyny listę produktów naturalnie zmniejszających widoczność zmarszczek otwiera awokado. Ten szeroko wykorzystywany w kosmetyce owoc stanowi doskonałe źródło antyoksydantów i karotenoidów, takich jak alfa-karoten, beta-karoten, beta-kryptoksantyna i luteina, które chronią skórę przed szkodliwym działaniem czynników zewnętrznych i jednocześnie poprawiają jej gęstość, grubość i koloryt.
Czego jeszcze dostarczy nam odżywcze awokado? Przede wszystkim znajdziemy w nim spore ilości niezbędnej dla zdrowia skóry witaminy C. Niestety, jest ona rozpuszczalna w wodzie, dlatego musimy regularnie dostarczać ją - wraz z pożywieniem - do organizmu. Włączając do diety awokado zapewniamy sobie też solidną porcję kwasów tłuszczowych omega-9, które dbają o odpowiednie nawilżenie skóry, a tym samym zapewniają zdrowszy i młodszy wygląd.

Granat

Ten pyszny owoc jest pełen wartościowych antyoksydantów, co sprawia, że stanowi przykład produktu naturalnie hamującego proces starzenia się skóry. Znajdziemy w nim między innymi solidną porcję witaminy C, która odgrywa kluczową rolę w procesie produkcji kolagenu. To właśnie dzięki niemu nasza skóra zachowuje jędrność i pięknie się prezentuje. Warto pamiętać, że jeden granat dostarcza nam 48 procent dziennej zalecanej dawki witaminy C. Ponadto dzięki bogactwu mikroelementów chroni skórę przed przesuszaniem.

2
Pomidory

Dlaczego w kontekście produktów naturalnie minimalizujących zmarszczki bierzemy pod lupę pomidora? Bo stanowi doskonałe źródło witamin - takich jak A, K, oraz tych z grupy B - minerałów - takich jak magnez, żelazo i fosfor - czy przeciwutleniaczy, a zwłaszcza likopenu, które wykazują zdolności przeciwstarzeniowe i działają jak naturalne filtry przeciwsłoneczne. Przeprowadzone badania dowodzą, że dzięki włączeniu tych pożywnych warzyw do diety i stosowaniu ich bezpośrednio na skórę możemy nie tylko skutecznie oczyścić organizm z zalegających w nim toksyn, ale też pozbyć się nadmiaru sebum, zminimalizować ryzyko pojawienia się pryszczy, jak i ochronić skórę przed poparzeniami słonecznymi i starzeniem się spowodowanym ekspozycją na słońce.

Truskawki

Szukasz zdrowej przekąski? Sięgnij po garść truskawek. Dostarczysz swojemu organizmu solidnej porcji witamin i poprawisz wygląd swojej skóry. Możesz śmiało połączyć je ze zdrowym jogurtem naturalnym i odrobiną miodu, a wzmocnisz ich działanie. Truskawki możesz stosować bezpośrednio na skórę twarzy. Już po kilku kuracjach zauważysz, że twoja cera stanie się lśniąca i odżywiona.
3
Marchew

Marchew zawiera witaminę C, która wspomaga produkcję niezbędnego dla utrzymania elastyczności skóry kolagenu w organizmie. To właśnie dzięki niemu minimalizujemy ryzyko pojawienia się zmarszczek i naturalnie hamujemy proces starzenia się skóry. Zdrowa marchewka dostarczy nam też należącej do grupy przeciwutleniaczy witaminy A, która niweluje działanie wolnych rodników i zapobiega pojawianiu się oznak negatywnych procesów zachodzących w skórze, takich jak: zmarszczki, przebarwienia i nierówny koloryt cery. Ponadto pijąc regularnie sok z marchwi dbamy nie tylko o jej piękny wygląd, ale też zapewniamy jej odpowiednie nawilżenie.

Buraki

Jeśli zapewnisz swojemu ciału odpowiednią dawkę witamin i dostarczysz je od wewnątrz, to na pewno zrewanżuje ci się ono na zewnątrz i będziesz mogła cieszyć się pięknym wyglądem. Pijąc regularnie szklankę soku z buraków nie tylko skutecznie pozbędziesz się z organizmu toksyn, ale jednocześnie oczyścisz krew, zagwarantujesz swojej cerze świetlisty wygląd i zminimalizujesz ryzyko pojawienia się zmarszczek. Ponadto wysoka zawartość kwasu foliowego w burakach stymuluje produkcję i naprawę komórek skóry, a co za tym idzie naturalnie spowalnia procesy jej starzenia.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

gustyniak12
18.04.2018
moim nowym odkryciem sa konopie produkty na bazie oleju konopnego swietnie rozświelają skóre mam mniej przebarwienia fajny jest krem Carun kupiłam na konopiafarmacja pl