Jak przygotować się do zakupu chomika?

mnowik24 - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Mimo że chomiki to małe i słodkie zwierzęta, to większość z nich wymaga dużej cierpliwości i opieki. Mam nadzieję że ten poradnik pomoże ci zobaczyć oraz poznać ich dobre i złe strony, a także zobaczyć, co musisz przygotować przed kupieniem tego stworzonka.
1
Co będzie ci potrzebne?

- klatka o wymiarach minimum 60x40cm,
- trociny,
- kołowrotek,
- poidło,
- miseczka,
- domek,
- przysmaczek (przyda się do oswajania)

Zanim kupisz chomika, musisz przygotować mu "mieszkanie". Jeśli już masz klatkę, to wypełnij ją trocinami. Najlepiej, żeby ich warstwa nie była mniejsza niż 4 centymetry. Napełnij poidło świeżą i czystą wodą, wsyp kilka łyżeczek karmy do miseczki, ustaw domek oraz przyczep kołowrotek. Poza tym można zawiesić kolbę oraz wapno. Tak przygotowana klatka jest już odpowiednia dla nowego lokatora.

2
Gdy będziesz w sklepie, musisz być zdecydowany (czy chomik syryjski czy dżungarski czy inny). Gdy będziesz wybierał chomiczka, zwróć uwagę na jego wygląd. Sprawdź, czy: jest czysty i nie ma posklejanego futra, ma zdrowe, nieposklejane oczka, czy ma odpowiednią wagę, czy jest energiczny i się bawi (albo czymś zajmuje). Ważne, żeby był młody, wtedy lepiej się oswaja itd.
3
Gdy będziesz w domu, w końcu przyjdzie pora na wpuszczenie chomika do klatki. Najpierw ostrożnie otwórz pudełeczko, w którym będzie chomiczek. Potem bardzo ostrożnie weź go na ręce. Uważaj, bo będzie się wyrywał! I szybko włóż go do klatki. Bądź ostrożna/y, bo chomik na 90% będzie chciał uciec. Jak się gdzieś schowa, to może nie wyjść albo poniszczyć kable albo nasikać w wielu ciężko dostępnych miejscach - zatem radzę uważać :) Powodzenia.

P.S. Pamiętaj żeby zacząć oswajać chomika dopiero po jakiś 2-3 dniach ;)
Strona 1 z 4

Powiązane porady

ekologia
akwarium
Kamera w budce

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane