Prosty przepis na oryginalny sos boloński

dominika_d - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Spaghetti bolognese to jedno z włoskich dań, w których zakochał się cały świat. Jego sekretem jest sos boloński, którego bazą powinny być świeże pomidory oraz wysokiej jakości mielone mięso. Wbrew pozorom ten włoski przysmak jest szybki i prosty w przygotowaniu. Nie warto zatem wydawać pieniędzy na gotowe sosy, w których znajdziemy jedynie szereg konserwantów i chemicznych składników. Zastrzeżenia można mieć również do ich nienaturalnego smaku. Oto przepis na oryginalny sos boloński, który zachwyci każdego smakosza włoskiego kuchni.
1
Potrzebne składniki
* kilogram mięsa mielonego (najlepiej sprawdzi się wieprzowo-wołowe);
* dwie cebule (czerwona lub klasyczna);
* kilka ząbków czosnku;
* 500 gramów pomidorów z puszki bez konserwantów;
* cztery świeże pomidory;
* mały słoik przecieru pomidorowego bez konserwantów;
* parmezan;
* przyprawy: sól, pieprz, chili, oregano, bazylia, cukier;
* papryczka chili;
* oliwa z oliwek do podsmażenia mięsa.
2
Sposób przygotowania
1. Na rozgrzaną patelnię wlewamy niewielką ilość oliwy z oliwek, wrzucamy posiekaną cebulkę i wyciśnięty czosnek.
2. W międzyczasie przyprawiamy mięso mielone solą, pieprzem, ziołami i chili. Wrzucamy na tłuszcz i dokładnie smażymy.
3. Do garnka wlewamy odrobinę wody, dodajemy świeże pomidory i te z puszki, koncentrat oraz posiekaną papryczkę chili. Podgrzewamy na małym ogniu ciągle mieszając. Jeśli sos będzie zbyt kwaśny, można dodać odrobinę cukru.
4. Gdy mięso jest już usmażone, wlewamy na patelnię pomidorowy sos i zostawiamy całość do podgotowania.
5. Na koniec przyprawiamy do smaku i dodajemy garść startego parmezanu.
3
Co zrobić z nadmierną ilością sosu bolońskiego?
Jeśli przygotowaliśmy za dużo sosu do spaghetti, możemy śmiało go zamrozić. Jest tylko jeden warunek: mięso, którego użyliśmy, nie może być wcześniej odmrażane.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Jak gotować ziemniaki?
Jak gotować makaron?
Przepis na karmel

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Adis
07.05.2018
zibonek
Dokładnie nie ma czegoś takiego we Włoszech, oni jedzą bardzo prosto makaron i sos pomidorowy posypane parmezanem i tyle w żadnej wersji nie ma tam mięsa czy to carbonara, napoli itd. spaghetti bolognese to taka Polska wersja włoskiej pasty.
lotta
02.05.2018
Włoska nazwa tego dania to pasta con ragu alla bolognese ! Nie ma takiego dania jak spaghetti bolognese !
zibonek
28.04.2018
NIE ma czegoś takiego we Włoszech jak spaghetti bolognese !!!