olejek cytrynowy

Jak zrobić olejek cytrynowy?
NatkaNatka - specjalista Tipy.pl

Olejek cytrynowy wytwarzany jest ze skórki owocu. Znalazł on bardzo szerokie zastosowanie od medycyny po gospodarstwo domowe. Posiada on wyjątkowy smak i zapach. Producenci wytwarzający znaczną ilość olejku cytrynowego dla potrzeb handlowych, aby go otrzymać stosują metodę tłoczenia na zimno. Maszyny pod wpływem dużego nacisku dosłownie wyciskają olejek ze skórki cytryny. Aby otrzymać 30 gram oleju potrzebne jest około 100 cytryn. Jednakże istnieje też inny sposób na uzyskanie olejku cytrynowego. Poniżej znajdziesz wskazówki jak to zrobić.
P

* Cytryny
* Skrobak do cytrusów
* Mały słoik z pokrywką
* Oliwa z oliwek

1
Przy użyciu skrobaka do cytrusów zetrzyj wierzchnią żółtą warstwę skórki z cytryny.
2
Startą skórkę przełóż do przygotowanego wcześniej słoika.
3
Do słoika wlej oliwę z oliwek. Starta skórka owoców powinna być całkowicie przykryta. Słoik szczelnie zakręć.
4
Słoik ze skórką i oliwą z oliwek pozostaw na kilka tygodni. Najlepiej będzie jeśli odstawisz go na słoneczne okno. Pamiętaj by raz lub dwa razy dziennie wstrząsnąć słoiczkiem, tak aby mieszanina się połączyła.
5
Po upływie tego czasu przecedź mieszaninę przez drobne sitko, tak by oddzielić od siebie skórkę i oliwę. Skórkę wyrzuć, a olejek przelej do czystego słoiczka.
?

Wskazówki
* Olejek cytrynowy doskonale nadaje do masażu i jak dodatek do kąpieli.
* Dzięki swoim właściwościom olejek cytrynowy doskonale dba o naszą skórę.
* Kilka kropli olejku możesz dodać do nawilżacza powietrza, w twoim domu będzie unosił się cytrynowy zapach.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane