Jak usunąć przykry zapach z lodówki?

_paula_ - specjalista Tipy.pl
1 z 4
W naszych lodówkach często pojawia się nieprzyjemny zapach, który sprawia, że nie mamy ochoty ich otwierać. Trudno się dziwić. Do lodówki wkładamy większość produktów, które wydzielają intensywne aromaty. Szczególnie dają o sobie znać wędliny, których specyficzna woń często przechodzi do innych produktów. Z takiej mieszanki mogą wytworzyć się naprawdę nieprzyjemne zapachy. Jak je usunąć z lodówki i zabezpieczyć urządzenie przed ich ponownym pojawieniem się Podpowiadamy sprawdzone sposoby.
1
Ocet do mycia
W związku z tym, że w lodówce przechowujemy żywność lepiej unikać jej czyszczenia chemicznymi i silnymi środkami, gdyż szkodliwe dla zdrowia substancje mogą przeniknąć do jedzenia. Świetnie sprawdzi się woda z dodatkiem octu. Zabija on przykre zapachy i zapobiega ich powstawaniu. Wykazuje również właściwości antybakteryjne i przeciwgrzybicze, dzięki czemu w naszej lodówce nie pojawią nieproszeni goście. Do przygotowania roztworu potrzebujemy 500 mililitrów wody i około 100 mililitrów octu. W celu zapobiegania przykrym zapachom w lodówce warto regularnie przemywać ją sokiem z cytryny. Lodówkę należy dokładnie przetrzeć raz w tygodniu.
2
Szklanka z wodą
Jest jeden prosty sposób, by uniknąć nieprzyjemnego zapachu w lodówce, a mianowicie szklanka z wodą. Wystarczy postawić ją na półce w lodówce. Woda wchłania aromaty pochodzące z żywności, dzięki czemu nie mieszają się one i nie tworzą nieprzyjemnej woni. Wodę w szklance lub innym naczyniu należy wymieniać raz na tydzień.

Jabłko i soda oczyszczona
Skuteczne i nieszkodliwe dla żywności pochłaniacze przykrych zapachów to również jabłko i soda oczyszczona. Najlepiej działają w duecie. Wystarczy pokroić jabłko na kilka części na talerzyku, a wokół rozsypać dwie łyżeczki sody oczyszczonej i wstawić do lodówki. Szybko odczujemy różnicę.
3
Węgiel aktywny
W celu usunięcia przykrych zapachów z lodówki warto zastosować również węgiel aktywny, który doskonale pochłania bakterie i aromaty. Do otwartego pojemniczka lub na talerzyk należy rozsypać 10 łyżeczek węgla i postawić w lodówce.

Kawa
Podobnie do wspomnianych wyżej produktów działa również kawa. Jeśli chcemy uniknąć nieprzyjemnej woni w lodówce, rozsypmy kilka ziarenek kawy na każdej półce.

By nasza lodówka sprawnie funkcjonowała, a w dodatku była czysta i świeża, powinniśmy pamiętać również o jej regularnym rozmrażaniu. Warto robić to przynajmniej raz w miesiącu. Przy tej okazji należy dokładnie wyczyścić lodówkę.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Clover
12.05.2018
Ja wysypuję dwie łyżeczki kawy mielonej na małą tackę i wstawiam do lodówki. Na początku intensywnie pachnie kawą za każdym otwieraniem drzwi, później po prostu nie śmierdzi. Wymieniam raz na tydzień lub nawet dwa.
kolo
09.05.2018
Ocet to dopiero smierdzi!