pudełko z papieru z pokrywką

Jak zrobić pudełko z pokrywką?·

KamilaKamila - specjalista Tipy.pl
pudełko z papieru z pokrywką
1 z 10
Pudełeczko origami będzie doskonałym wykończeniem twoich prezentów świątecznych lub urodzinowych. Jest ładniejsze i praktyczniejsze niż zwykła torebka na prezenty. Możesz w nim stale przechowywać biżuterię, lub żeli zrobisz większe pudełko będzie nadawało się do przechowywania nici, guzików i innych przydatnych drobiazgów. Zrobienie tego pudełka jest bardzo proste, wystarczy, że ty lub twoje dzieci poświęcicie na to 10 minut. Poniżej znajdziesz instrukcję jak zrobić pudełeczko origami.
P

* papier do drukowania lub lepiej kawałek bristolu o wymiarach 25 x 25 cm
* kawałek papieru na zrobienie pokrywki powinien mieć wymiary 26,5 x 26,5 cm

1
pudełko z papieru 1
Złóż papier na pół po przekątnej, najpierw w jedną potem w druga stronę. Upewnij się, że linie zagięć będą widoczne - w tym celu przejedź je po złożeniu paznokciem. Postępuj tak w przypadku każdego złożenia, jakie jeszcze wykonasz podczas składania pudełka.
2
pudełko z papieru 2
Rozłóż papier i zobaczysz linie, które powstały przez jego złożenie. Weź jeden z rogów kartki i zagnij go do punktu wyznaczającego środek kartki. Podobnie złóż pozostałe trzy rogi i z powrotem rozłóż kartkę. Nie spiesz się z zaginaniem, by wykonać wszystko najbardziej precyzyjnie jak to tylko możliwe. Origami wymaga byś był bardzo dokładny i staranny, wtedy wychodzi najlepiej.
3
pudełko z papieru 3
Weź jeden z rogów i złóż go tak by wierzchołek dotykał linii, która powstała przez złożenie, które wykonałeś w drugim kroku. Podobnie złóż pozostałe trzy rogi i rozłóż kartkę.
4
pudełko z papieru 4
Kartka wygląda jakby składała się z małych kwadracików, tylko przy rogach są większe nie zagięte powierzchnie. Weź jeden z rogów i zagnij go do linii, którą zrobiłeś w kroku trzecim. Podobnie zagnij pozostałe trzy rogi. Masz za sobą najnudniejszą część pracy nad pudełkiem. Wszystko, co do tej pory zrobiłeś, to linie pomocnicze, które ułatwią ci wykonanie następnych kroków.
5
pudełko z papieru 5
Weź swój kawałek papieru i używając zaznaczonych już linii zagnij boki do środka kartki. Zewnętrzne boki zagnij do góry (według wcześniej zaznaczonych zagięć) pod kątem 90o, tak jak pokazano na zdjęciu.
6
pudełko z papieru 6
Odwróć model na drugą stronę i zrób skośne zagięcie na pierwszym kwadraciku z lewej (zdjęcia wyjaśnia ci jak zrobić zagięcie). Na dolnej krawędzi modelu znajdują się cztery kwadraty. Po przekątnej mamy zagiąć pierwszy kwadrat z lewej. Przytrzymaj pierwszy kwadrat podobnie jak to jest pokazane na zdjęciu i wciśnij papier kciukiem do środka by stworzyć zagięcie. Bądź precyzyjny by zagięcie znajdowało się a środku i by krawędzie dokładnie do siebie przylegały. Podobnie wykonaj zagięcia na pozostałych trzech bokach modelu a otrzymasz efekt jak na zdjęciu. Twoje pudełko zaczyna nabierać kształtu.
7
pudełko z papieru 7
Jeden z wystających boków zagnij do środka, by wykończyć jedną ze stron. Trójkątna część klapy powinna przylegać do spodu pudełka, będzie tam idealnie pasować. Tak samo zagnij klapę z drugie strony i pudełko gotowe.
8
pudełko z papieru 8
Jeżeli chcesz uzyskać lepszy efekt wykończ pudełko kawałkiem materiału lub ozdobnym papierem, dzięki temu ukryjesz końcówki złożonego papieru wewnątrz pudełka.
9
pudełko z papieru 9
Pokrywkę wykonaj identycznie jak pudełko tylko z większego kawałka papieru.
?

Wskazówki
* Do pokrywy możesz dołączyć ozdobny guzik, lub tak jak na naszym zdjęciu, kwiat zrobiony z kawałka materiału. Jest on nie tylko ozdobą, ale także ułatwia podnoszenie pokrywki do góry.

Strona 1 z 10

Powiązane porady

dziecko w zimie
Ryba origami
Renifer

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

onaa5743
11.12.2012
Nie zrozumiałe trochę :)
Pinka
18.01.2012
Nie zrozumiałam kroku 6 :(