rozstępy

Jak zrobić krem na rozstępy domowym sposobem?
ProhibicjaProhibicja - specjalista Tipy.pl

Rozstępy przytrafiają się zarówno kobietom, jak i mężczyznom. Pojawiają się, gdy przybieramy na wadze, a następnie gwałtownie chudniemy, np. w przypadku ciąży. Rozstępy na początku przybierają postać cienkich czerwonych linii, które ostatecznie stają się białymi smugami, pokrytymi cienką skóra. Gdy już raz się pojawią, nigdy się ich nie pozbędziesz, ale z czasem mogą stać się mniej widoczne. Rozstępy mogą wyglądać nieestetycznie, zwłaszcza na odsłoniętej skórze, np. na przedramionach w pobliżu pach i po wewnętrznej stronie ud lub kolan. Wiele kosmetyków obiecuje zlikwidować rozstępy. Po co jednak wydawać pieniądze na drogie balsamy i kremy, jeśli można je zrobić samemu w domu? Oto kilka przepisów na naturalne kremy na rozstępy.
1
Zmieszaj 2 łyżeczki startego wosku pszczelego, 1/2 szklanki masła kakaowego, łyżeczkę oleju z pestek moreli, łyżkę stołową płynnej witaminy E i oleju z kiełków pszenicy. Podgrzej wszystkie składniki na małym ogniu, dopóki wosk całkiem się nie roztopi. Pozostaw mieszankę do ostudzenia i przelej ją do szczelnie zamkniętego pojemnika. Krem przechowuj w lodówce.
2
Zmiksuj 1/2 szklanki oliwy z oliwek, płyn z 4 kapsułek witaminy E (przekłuj kapsułki i wyciśnij z nich płyn), płyn z 2 kapsułek witaminy A i 1/4 szklanki czystego żelu aloesowego. Po dokładnym zmieszaniu wszystkich składników przelej je do hermetycznego pojemnika. Preparat przechowuj w lodówce. Stosuj go, wmasowując mieszankę w rozstępy.
3
Zmieszaj 30ml jednego z olejków: migdałowego, jojoba lub awokado z 5 kroplami olejku rumiankowego i 7 kroplami olejku lawendowego. Po zmieszaniu nałóż na rozstępy. Pozostałą część mikstury przechowuj w lodówce.
4
Robotem kuchennym zmiksuj 1/4 szklanki żelu aloesowego, 1/2 szklanki oliwy z oliwek, 4 kapsułki witaminy A i płyn wyciśnięty z 6 kapsułek witaminy E. Dobrze rozrobioną miksturę przelej do słoika, dobrze zakręć i włóż do lodówki. Nakładaj mieszankę na rozstępy i miejsca narażone na ich powstanie. Oliwa poprawi kondycję skóry i zapobiegnie tworzeniu się rozstępów w miejscach, które są nimi zagrożone.
5
Opisane tu kremy na rozstępy domowej roboty mogą całkowicie nie zlikwidować rozstępów, ale na pewno poprawią kondycję skóry, sprawiając, że stanie się bardziej elastyczna, a rozstępy mniej widoczne. Pamiętaj, że prócz stosowania kremów na rozstępy musisz zachowywać zdrowy styl życia, zażywać witaminy, dużo ćwiczyć i pić znaczne ilości wody.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

annqq
31.05.2012
Hej, na rozstępy drogie panie, to bym mogła polecić nowy i wygodny sposób - accent your body. możecie zpaytać w swooim salonie kosmetycznym, czy wykonują - na fb z accentem na harmonię jest lista.