Jak pozbyć się kuny domowej? Sprawdzone sposoby

_paula_ - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Kuny to jedne z najbardziej uciążliwych zwierząt, które niszczą nasze domy, ogródki, a ostatnio bardzo często i samochody. Kuny z łatwością przegryzą kable samochodowe, zniszczą wycieraczki czy zdrapią lakier z samochodu. Szczególnie powinniśmy uważać na nie latem, gdyż jest ich wówczas najwięcej. Zaczynają atakować jeszcze wiosną. Jak skutecznie walczyć z kunami? Podpowiadamy sprawdzone sposoby.
1
Co nieco o kunie
Kuna zarówno leśna, jak domowa, to gatunek będący pod ochroną. Występuje w całej Polsce. Kuna domowa, z którą zazwyczaj mamy problemy, zamieszkuje tereny w pobliżu zabudowań. Chętnie nawiedza nasze posesje, domy i samochody. Jak wygląda? To zwierzę o puszystym futrze i sympatycznym pyszczku. Mierzy około 50 centymetrów. Kuna domowa ma nieco krótsze łapki od kuny leśnej i dłuższą szyję. Jej futro zazwyczaj ma kolor szaro-brązowy. Kuna, choć może sprawiać wrażenie miłego zwierzątka, jest w stanie narobić sporo szkód w naszym ogrodzie i domu. Sprawdźmy, w jaki sposób możemy ją wypłoszyć.
2
Siatka
Gęsta i mocna siatka pozwoli nam zabezpieczyć wejścia do miejsc, w których kuny szczególnie lubią się zadomawiać. Mowa między innymi o strychu, piwnicy czy garażu. Należy załatać nią wszelkie dziury, którymi zwierzęta mogły wchodzić, a także zabezpieczyć główne wejścia. Siatkę możemy rozłożyć również wzdłuż ogrodzenia i załatać nią dziury.

Żywiołowne pułapki
Tak zwane żywiołowne pułapki to jedna z najskuteczniejszych metod łapania kun. Gdy zwierzę w nią wpadnie, wywozi się go do lasu, z dala od domu, by nie miało okazji do niego powrócić. Warto pamiętać jedynie, by ani sprzętu, ani przynęty nie dotykać gołymi rękami. Kuny to bardzo bystre zwierzęta, które, gdy wyczują zapach człowieka, mogą w ogóle nie podejść do pułapki. Jak zatem skutecznie zwabić do niej kunę? Zwierzęta te uwielbiają jajka oraz kanapki z miodem, dlatego warto je położyć w klatce.

Odstraszacze dźwiękowe
Ostatnio bardzo popularne są odstraszacze dźwiękowe. Wydają głośny sygnał, gdy zwierzę zbliża się do czujnika. Dostaniemy je w dobrze zaopatrzonych sklepach przemysłowych oraz tych z artykułami domowymi. Warto pamiętać jednak, że, jeśli kuna zdążyła się już u nas zadomowić, odstraszacz może nie spełnić swojej roli.
3
Odstraszacze zapachowe
Na rynku znajdziemy również inne odstraszacze kun, na przykład w areozolu. Można nimi spryskać wycieraczki lub trawnik w miejscu, w którym kuny wyrządzają najwięcej szkód.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

sprzątanie kuchni
Jak zabezpieczyć dom przed złodziejem?
bezpieczna łazienka

Komentarze (18)

* Pola wymagane

nickname
17.05.2018
Jedynie kupa dużego drapieżnika jest w stanie wystraszyć kunę. Bez ściemy, hajda do zoo po pamiątki po tygrysach czy lwach.
pozerppp
16.05.2018
Biedne kuny
Wiechu
16.05.2018
Wypróbowałem wszystkie metody i żadna nie była na 100 % skuteczna. Nie dajcie się naciągać na żywołapki. Miałem tam jajko, mięso itp.i nic. Złapałem oczywiście raz jeża, a innym razem kota sąsiada.
mg
16.05.2018
Miałem kuny w skarpie dwa lata, żadnych szkód oprócz szalonych zabaw małych kunek na ogrodzie, a zaleta taka ze koty odstraszają i sierściuchy trzymaja się z daleka.
Kris.
16.05.2018
Najlepszym sposobem na kunę domową jest psia sierść przymocowana do kabli lepcem lub izolacją, zapach psa skutecznie je odstrasza
Jacek
16.05.2018
Kuna to wielkie zwierzę, ale bardziej niebezpieczne są łasice. Ostatnio zagnieździły się pod ociepleniem maski samochodowej. Zrobiły sobie gniazdo, legowisko. Jak to mówią w ostatniej chwili zauważyłem małą kune wybiegającą spod samochodu, otwieram klapę silnika i co widzę - legowisko.
Agnieszka
16.05.2018
Podobno odstrasza kuny siersc psa wlozona do ponczochy i umieszczona pod maska samochodu. Siersc mozna pozyskac z salonow strzyzenia psow.
Janusz
16.05.2018
Mieliśmy trzy razy kunę domową na terenie posesji. Twierdzenie, że siatka zatrzyma to zwierzę jest wyssane z palca. Kuna lepiej od kota wspina się po siatkach nawet dwumetrowych. Potrafi z szybkością ok 30 km/ godz biec po zewnętrznej krawędzi rynny. U nas polowała na ptaki i niszczyła gniazda srok
betti
16.05.2018
Skutecznym sposobem jest podwiązanie kępki włosów ludzkich pod autem mozna u fryzjera sobie zamówić :) chyba to najbardziej skuteczny sposób by odstraszyć tego łobuza od auta
PP
16.05.2018
Natomiast do ochrony auta najlepsze są kostki zapachowe do toalet o intensywnym, drażniącym zapachu. Porozkładać, pozawieszać posmarować pod klapą auta. Na koty i kuny.