perfumy domowej roboty

Jak zrobić perfumy?

AdelaAdela - specjalista Tipy.pl
Perfumy są w użyciu od tysięcy lat. Ludzie zaczęli swoją przygodę z zapachami od palenia kadzideł i innych aromatycznych ziół podczas religijnych rytuałów. Egipcjanie jako pierwsi wprowadzili do swojej kultury prawdziwe perfumy. Jako że wynaleźli także szkło, buteleczki perfum pojawiły się na świecie już na 1000 lat przed Chrystusem.
Trzy nuty tworzą harmonię perfum. Nuta głowy jest tym, co poczujesz natychmiast, gdy powąchasz perfumy, ale co szybko się ulotni. Po nucie głowy, poczujesz nutę serca. To esencja perfum. Po okołu 30 minutach da się odczuć nuta bazy, która wraz z nutą serca określi ostateczny zapach perfum. Nuty bazy to zapachy bogatsze i głębsze, które pozostaną na twojej skórze, gdy nuty głowy i serca ulotnią się.
Perfumy sprzedawane są w różnych cenach, w zależności od zawartości olejków eterycznych. Prawdziwe, a zarazem najdroższe perfumy zawierają ich aż 22%. Następne w kolejności są tzw. wody perfumowane (Eau de Parfum) z 15-22% zawartością olejków eterycznych. Woda toaletowa (Eau de Toilette) zawiera 8-15% olejków eterycznych, a woda kolońska (Eau de Cologne) około 4%. Najsłabsza jest woda toaletowa Eau Fraiche, która zawiera tylko 1-3% olejków.
Kupowanie perfum na różne okazje zapewne znacznie uszczupli twój portfel. Możesz jednak wypróbować opisane tutaj receptury perfum domowej roboty. Wypróbuj własne mieszanki zapachów, tak by twój zapach odzwierciedlał to, kim jesteś.
1
Przepis nr 1.
Składniki:
12 kropli olejku geraniowego
8 kropli olejku jaśminowego i tyle samo olejku ylang-ylang
4 krople olejku paczuli
3 krople olejki z bergamotki
2 krople olejku neroli (kwiat pomarańczy)
2 łyżki stołowe olejku jojoba
Przygotowanie:
Olejek jojoba wlej do butelki z atomizerem wykonanej z ciemnego szkła. Po kolei dodawaj poszczególne olejki eteryczne, za każdym razem dobrze wstrząsając butelkę. Pozostaw perfumy w chłodnym miejscu na kilka godzin. Przed użyciem dobrze wstrząśnij.
2
Przepis nr 2.
Składniki:
15 kropli olejku z bergamotki
3 krople olejku z drzewa sandałowego i tyle samo cedrowego
2 krople eterycznego olejku waniliowego
2 szklanki 70% alkoholu lub wódki
Przygotowanie:
Wlej alkohol do szklanej butelki z atomizerem. Dodaj olejki eteryczne i dobrze wstrząśnij. Butelkę umieść w chłodnym miejscu i pozostaw na tydzień. Po tym czasie perfumy nadają się do użycia. Pamiętaj o tym, żeby przed zastosowaniem wstrząsnąć butelkę.
3
Podane tutaj kompozycje zapachowe mogą być zmienione tak, by pasowały do twoich upodobań zapachowych. W przygotowaniu opisanych tutaj perfum główny wydatek stanowi zakup odpowiednich olejków eterycznych. Jest to jednak koszt nieporównywalnie mniejszy od kupna drogich, markowych perfum.

Powiązane porady

Perfumy o owocowym zapachu
wybór perfum
kosmetyki

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Kasia
20.09.2012
Wstyd, że Pani "redaktor" nie wie, iż nie ma takiego wyrazu jak "perfuma". Polecam słownik języka polskiego, zamiast robienia perfum.
ovca
29.08.2010
NIE MA TAKIEGO SŁOWA JAK "PERFUMA"!! Są perfumy. I tego się trzymajmy.