Blizny - domowe sposoby

Domowe sposoby na blizny i przebarwienia

ZnachorZnachor - specjalista Tipy.pl
Blizny - domowe sposoby
1 z 12
Prawie każdy z nas idzie przez życie z przynajmniej jedną blizną. Niektóre znikają po latach, inne zostają na zawsze. Widoczne blizny skutecznie zaniżają nasze poczucie własnej wartości. Niektóre z nich mogą być ukryte pod warstwą makijażu, inne mogą zostać usunięte operacyjnie, jeszcze inne znikną dzięki odpowiedniej terapii. Głębokie blizny, np. trądzikowe, są trudne do usunięcia. Istnieją jednak domowe sposoby, dzięki którym można zmniejszyć widoczność niektórych blizn i przebarwień. Oto one:
1
olejek z drzewa herbacianego
Na blizny różnego pochodzenia.

Olejek z drzewa herbacianego doskonale odnawia skórę. Jego właściwości antybakteryjne sprawiają, że bakterie nie rozprzestrzeniają się w głąb skóry. Regularne stosowanie tego olejku sprawi, że z czasem blizna powinna zniknąć.
2
witamina E
Nakłuj kapsułkę z witaminą E i nałóż jej zawartość bezpośrednio na ranę. Przyspieszysz w ten sposób gojenie i zapobiegniesz powstaniu blizny.
3
olejek lawendowy
Nakładanie na bliznę olejku lawendowego sprawi, że ślad po niej szybciej zniknie.
4
miód
Naturalny miód nałożony bezpośrednio na ranę również przyspieszy gojenie i uchroni cię przed powstaniem blizny.
5
olejek herbaciany
Na blizny potrądzikowe.

Przed snem dobrze oczyść twarz i nałóż bezpośrednio na blizny olejek z drzewa herbacianego.
6
liść mięty
Wyciśnij sok z kilku świeżych liści mięty i nałóż na twarz w miejscach, gdzie powstały blizny.
7
ogórki
W leczeniu blizn pomocny jest również sok z ogórka. Nałóż go na twarz i pozostaw na 15 minut, a następnie spłucz.
8
cytryna
Sok z cytryny może sprawić, że blizny znikną. Zanurz w nim wacik lub patyczek kosmetyczny i posmaruj blizny. Nie spłukuj.
9
woda różana
Zmieszaj ze sobą wodę różaną i drzewo sandałowe w proszku. Nałóż miksturę na blizny i pozostaw na noc. Rano zmyj.
10
nasiona kozieradki
W litrze wody zagotuj jedną łyżeczkę nasion kozieradki. Pozostaw do ostudzenia. Następnie nałóż mieszankę na całą twarz i poczekaj, aż wyschnie.
11
płatki owsiane
Zrób maseczkę na twarz z 1 łyżki rozdrobnionych płatków owsianych, 1 łyżki jogurtu, 1 łyżki kwaśnej śmietany i kilku kropel soku z cytryny. Zmieszaj dobrze wszystkie składniki i nałóż na całą twarz. Pozostaw na 10 minut, a następnie zmyj zimną wodą.
Strona 1 z 12

Powiązane porady

Przebarwienia na twarzy
Gładka cera
Pielęgnacja skóry

Podobne porady

Komentarze (17)

* Pola wymagane

#Tigershark
27.06.2016
Jak pozbyć się blizn na nogach? Stosuję żel i aloes, ale to nie pomaga. Co mam zrobić???
Sandy
24.06.2015
Aloes ! Mam straszne blizny na nogach w zasadzie mialam po takich malych muszkach I sand fleas (mieszkam na florydZie I biegam crossy,cZasem w blocie....) I najpierw jak byly takie czerwone mega widoczne to sokiem z cytryny a pozniej aloes I cZasem coconut oil ! Super pomoglo ! Btw lekarZe to by zaraz cieli ;/
bird
24.11.2014
Dzięki za reklamy! Nie czytam dalej. To wszystko można było napisać na jednej stronie.....
Domiśka
23.10.2014
na przebarwienia na zębach? zel na blizny?? :)
Habena
29.08.2014
Witam. Czy ma ktoś jakiś sposób żeby przebarwienia na zębach znikeły ?
Duśka
23.05.2014
pomoże maść cebulowa . Nazywa się "Cepan". Kosztowała 2 lata temu ok 5 zł. Smarowałam, 2x dziennie prawie dwa lata (z polecenia lekarza) świeżą bliznę, zaraz po zabiegu. Został mi niewielki prawie niewidoczny ślad. Oczywiście intensywnie masowałam to miejsce, również zgodnie z poleceniem lekarza.
weronique
06.05.2014
A ja nie wiem, czy w ogóle coś może pomoc:( Też myślę o jakimś żelu, bo mam na razie rany i czekam na zagojenie, ale jakoś nie chce mi się wierzyć, że cokolwiek może mi pomóc:(
Kika
14.04.2014
nie chciałoby mi się eksperymentować... Ja od jakichś 6 miesięcy smaruję swoją bliznę Scagelem i jest nie do poznania
Parka
04.03.2014
Na pewno trzeba dłużej poczekać, bo np. preparaty na blizny trzeba smarować nawet do roku, żeby był efekt.
Melody
27.02.2014
Ciekawe, po jakim czasie takie sposoby przynoszą efekt?