Telemarketing

Jak radzić sobie z telemarketerem?
AlicjaAlicja - specjalista Tipy.pl

Należy pamiętać, że telemarketerem jest zwykły człowiek taki jak my. Należy być dla niego miłym i nie ranić jego uczuć - czyli zachowywać się tak jak wobec innego normalnego człowieka. Ale co wówczas, gdy on nas nie słucha, jest agresywny, napastliwy i bezczelny? Wtedy zostają nam dwa wyjścia. Albo odłożyć słuchawkę, albo zabawić się jego kosztem. Jak poradzić sobie z bezczelnym i napastliwym telemarketerem?
P

* Telefon
* Dobry Humor
* Cierpliwość

1
Za 10 min

Powiedz, że jesteś w tej chwili zajęty i żeby oddzwonił za 10 minut. Jeśli oddzwoni powiedz, że nadal jesteś zajęty i potrzebujesz kolejne 10 minut. Rób tak za każdym razem gdy zadzwoni. Jeśli po 10 razie zadzwoni jeszcze raz powiedz, że jesteś zajęty bo jesteś martwy i spytaj czy nie chciałby on przypadkiem się sam zabić, aby do Ciebie dołączyć.

2
Gotowe nagranie

Przygotuj sobie gotowe nagranie krzyczącego dziecka “Pomocy, pomocy!!! Niech pan mi odda moje pieniądze!”. Włącz je jak tylko się zorientujesz, że masz do czynienia z bezczelnym telemarketerem po czym się rozłącz.

3
WC

Powiedz, że musisz iść koniecznie do WC, przyłóż telefon jak najbliżej muszli po czym zacznij na przemian udawać, że puszczasz bąki i spłukiwać wodę. Po pewnym czasie telemarketer sam się rozłączy.

4
Podryw

Jeśli telemarketer jest mężczyzną, spytaj go czy lubi starsze panie oraz igraszki z nimi. Jeśli jest to kobieta, powiedz, że nie masz jeszcze doświadczenia w tych sprawach i spytaj czy mogłaby wprowadzić Cię w świat rozkoszy. Jeśli telemarketerem jest osoba tej samej płci udawaj homoseksualistę. Zabaw się w sex telefon - gruchaj, mrucz, używaj nieprzyzwoitych słów.

5
Opowiedz coś

Możesz opowiedzieć telemarketerowi o swoim psie i jego cudownej sierści. Opowiadaj bardzo długo, powtarzaj się, nie zapominaj o szczegółach opowieści. Jeśli telemarketer będzie chciał Ci wejść w słowo mów “jeszcze chwileczkę, ta sierść jest naprawdę niesamowita…”.

6
Udawaj świra

Powiedz telemarketerowi, że czujesz się bardzo samotny, niedowartościowany, nielubiany i chcesz żeby Cię ktoś przytulił. Zacznij płakać i krzyczeć jak małe dziecko “mamaaa!”

7
Na geja

Zapytaj go czy jest gejem. Że fajnie jest być gejem. Że jest dużo gejów, żeby się nie wstydził. Że Twój pies/kot też jest gejem. Opowiedz mu jacy superowi są geje i jakie cudowne mają życie.

8
Słuchaj i pytaj

Pozwól mówić telemarketerowi tak długo jak tylko chce. Pytaj o wszystko, wykazuj spore zainteresowanie. Dowiedz się wszystkich szczegółów oferty, porównuj wszystkie pakiety (o ile sprzedaż ich dotyczy), chwal produkty oferowane przez telemarketera. Utrzymuj rozmowę jak najdłużej. Jak już telemarketer będzie chciał przejść do sfinalizowania transakcji udawaj mocno zdziwionego, że to ty masz mu zapłacić a nie on Tobie.

9
Data urodzin

Spytaj telemarketera kiedy się urodził i przeczytaj mu jego horoskop (dzienny, tygodniowy i miesięczny). Jeśli wysłucha, znajdź dla niego inny horoskop na jakimś serwisie czy w gazecie. Czytaj tak długo, aż zrezygnuje z rozmowy z Tobą.

10
Nie rozumiem

Powiedz ładnie i płynnie “Przepraszam, ale ja nie rozumiem po polsku”.

11
Zabawa z partnerem

Słuchaj spokojnie monologu telemarketera po czym powiedz nagle “Przestań! Nie teraz. Rozmawiam przez telefon.”, po czym przeproś i pozwól mu dalej mówić. Zacznij wzdychać i chichotać coraz bardziej i coraz bardziej po czym z lekka zdyszanym głosem powiedz: “kochanie, tak jest dobrze…. nie przerywaj, tak, yhmmm…”.

12
Zaoferuj również coś

Podziękuj telemarketerowi za ofertę i zaproponuj mu swoją usługę. Jeśli zajmujesz się np. lasami, zaproponuj zalesienie jego ogródka - jego i jego wszystkich znajomych. Poproś, żeby popytał w pracy czy może ktoś nie chce małego lasu albo przynajmniej jednego drzewa na działce. Wymień parę gatunków oraz zaproponuj jakiś gatunek drzewa właśnie dla niego. Powiedz, że masz moc telepatyczną i czujesz, że właśnie brzoza pasuje do jego osobowości i koniecznie musi on ją mieć. Mów poważnie i się przy tym nie śmiej. Bądź zaangażowany w to co mówisz.

13
Co to za firma?

Jak tylko telemarketer się przedstawi poproś go o powtórzenie imienia i nazwiska oraz przeliterowanie. Następnie poproś aby przeliterował nazwę firmy. Zapytaj o lokalizację firmy - gdzie jest siedziba główna oraz poszczególne filie i oddziały. Wypytaj również o to jak długo firma już istnieje na rynku, jaki ma kapitał zakładowy, ile osób zatrudnia, jaki jest system motywacyjny pracowników oraz czy pracownicy są w związkach małżeńskich oraz ile mają dzieci. Kontynuuj zadawanie pytań, tak długo jak będzie trzeba.

14
Na głuchego

Powiedz, że masz problemy ze słuchem i żeby mówił głośniej. Głośniej i głośniej bo nadal słabo słyszysz.

15
Na skrupulatnego

Powiedz, aby mówił bardzo wolno bo chcesz zanotować każde słowo, które do Ciebie mówi.

16
Dzień dobry, mamy piękną pogodę…

Jeśli spyta jak Ci mija dzień zacznij opowiadać o każdym szczególe danego dnia. Np. Budzik zadzwonił o 6 rano. Bardzo nie chciało mi się wstawać ale jakoś się zebrałem z łóżka i poszedłem umyć zęby. Umyłem je pastą Signal, ponieważ uważam, że jest najlepsza itd…

17
Straszna firma

Zapytaj z jakiej firmy dzwoni i wyraź swoje najgłębsze współczucie. Zacznij zmyślać jakieś plotki na temat jego firmy oraz planów kierownictwa firmy w stosunku do wszystkich telemarketerów (zwolnienia, niższe płace, nadgodziny itp).

18
Rozkojarzony

Pozwól mówić telemarketerowi, poczekaj aż się rozluźni po czym w połowie jego zdania mu przerwij i powiedz “Wie Pan co, w końcu udało mi się obniżyć swój cholesterol!”. Pozwól mu dalej mówić, po czym znów nagle przerwij i powiedz: “ale naprawdę tak się cieszę. To zasługa mojego nowego lekarza”. Po pewnym czasie jak się zorientuje, że w ogóle go nie słuchasz przestanie Ci zawracać głowę.

19
Dlaczego?

Jak telemarketer zacznie mówić przerywaj mu pytając “dlaczego”. Np. “mamy dla Pani najlepszą ofertę!” - “a dlaczego dla mnie?”, “a dlaczego jest najlepsza”, “dlaczego właśnie ja zasłużyłam sobie na najlepszą ofertę?”.

20
Na telemarketera

Powtarzaj wszystko za swoim rozmówcą. Każde zdanie. Jak poprosi Cię abyś przestał, spytaj dlaczego i wyjaśnij, że ćwiczysz bo też chcesz zostać telemarketerem.

21
Może

Po każdym pytaniu odpowiadaj “może…”.

22
Dzień dobry

Jak telemarketer przywita się i powie “dzień dobry” powiedz, że nie taki dobry. Że pies złamał nogę, ty zostałaś zwolniona (wyrzucili Cię ze studiów, szkoły) i właśnie wykipiało Ci masło po czym spytaj, czy on uważa wobec tego, że dzień jest dobry.

Strona 1 z 5

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

betty
18.09.2015
bardziej glupszych (zeby nie napisac idiotycznych porad niz te dawno nie czytalam, zwlaszcza ta z toaleta. Skoro telemarketer to tez czlowiek to przede wszystkim nalezy go wysluchac do konca tego wymaga kultura, na koniec mozna powiedziec Dziekuje ale nie jestem zainteresowany, czy to nie jest najlepsze rozwiazanie.
Aneczkosia
29.06.2010
I Ty je wszystkie przetestowałaś? Nawet wariant 11? xD