Jak przygotować stopy na lato?

monika_w - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Zbliża się lato, a wraz z nim wysokie temperatury. Będziemy zakładać na siebie coraz mniej, a przy okazji bardziej dbać o nasze ciało. Solidnego przygotowania na lato, a także szczególnej pielęgnacji w okresie wysokich temperatur potrzebują nasze stopy. Słońce, piasek czy słona morska woda nie wpływają na nie zbyt dobrze. W efekcie są suche, twarde i nieatrakcyjne. Podpowiadamy, jak przygotować stopy na lato, by były zdrowe i pięknie prezentowały się w każdych sandałach i klapkach.
1
Gdy temperatury wzrosną, zakładaj przewiewne obuwie
Gdy temperatury skoczą w górę, nie czekajmy z sandałami i lekkimi butami do lata. Naszym stopom należy się dużo tlenu po zimie. Po kilku dniach spędzonych w sandałkach od razu poczujemy różnicę.

Co na nadpotliwość?
Latem nasze stopy częściej się pocą. Wielu kobietom dokucza również nadpotliwość. W efekcie czujemy się niekomfortowo i ciągle myślimy o naszych stopach. Jeśli ta przypadłość zacznie nam doskwierać już na wiosnę, czym prędzej reagujmy. Warto zaopatrzyć się w preparaty na nadpotliwość stóp, które dostaniemy w aptekach i drogeriach. Pomocne może okazać się również moczenie stóp (około trzy razy w tygodniu) w naparze z szałwii, kory dębu lub nagietka. Zioła te działają antybakteryjnie, odświeżająco i zmniejszają wydzielanie potu.
2
Ściąganie naskórka
Jeśli chcemy, by nasze stopy prezentowały się atrakcyjnie latem, powinnyśmy regularnie ściągać z nich zrogowaciały naskórek. Ułatwią nam to peelingi gruboziarniste. Możemy używać zarówno tych gotowych, jak i samodzielnie przygotowanych w domu. Doskonale sprawdzi się peeling z soli morskiej z dodatkiem mielonej kawy, miodu i oliwy. Nie tylko usunie szorstką warstwę skóry, ale i dogłębnie ją nawilży. Podpowiadamy, jak go przygotować.

Potrzebne składniki
* dwie łyżki gruboziarnistej soli morskiej;
* łyżka zmielonej kawy;
* trzy łyżki oliwy z oliwek;
* łyżka płynnego miodu.

Składniki należy dokładnie ze sobą wymieszać.

Nawilżanie
Skóra stóp potrzebuje również regularnego i solidnego nawilżenia, szczególnie w okresie letnim. Pamiętajmy zatem, by codziennie balsamować stopy, a od czasu do czasu zafundować im kąpiel w płatkach owsianych lub maskę nawilżającą. Jeśli chcemy odkazić i odświeżyć stopy, wymoczmy je przez kilkanaście minut w wodzie z dodatkiem soku z cytryny.
3
Pedicure
Pamiętaj również, że stopy wyglądają pięknie, gdy paznokcie są zadbane. Raz na dwa tygodnie poświęć im dłuższą chwilę. Obetnij, wypiłuj, wypoleruj, zaaplikuj odżywkę, a na koniec pomaluj. Będą prezentować się atrakcyjniej, a ty będziesz czuć się o wiele pewniej.

Jak chronić się przed grzybicą?
Gdy na zewnątrz ciepło, łatwiej złapać grzybicę stóp. Szczególnie, gdy często przebywamy na basenach lub w miejscach, gdzie jest dużo ludzi. Zapewniamy, że lepiej zapobiegać grzybicy niż ją leczyć, ponieważ to bardzo niewdzięczna choroba. Jak to zrobić? Po pierwsze dbać o higienę stóp. Po każdej wizycie na basenie należy je dokładnie wyczyścić i wymoczyć w olejkach działających antybakteryjnie. Świetnie sprawdzi się olejek z drzewa herbacianego.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

opalenizna na dłużej
potliwość rąk
maseczk bananowa, maseczka z bananów

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane