Jak pozbyć się much z domu i ogródka? Sprawdzone sposoby

_paula_ - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Muchy to jedne z najbardziej uciążliwych owadów. Przyzna to każdy, kto choć raz próbował zasnąć z muchą w pokoju. Ich bzyczenie może doprowadzić do szewskiej pasji. W okresie letnim mnożą się jak grzyby po deszczu. Lgną głównie do żywności, nieświeżych pomieszczeń czy ran. Mogą przenosić niebezpieczne choroby, o czym często zapominamy. Jak z nimi walczyć? Oto kilka sprawdzonych i skutecznych metod.
1
Lepy
Lep to jeden z najstarszych i najpopularniejszych sposobów walki z muchami. Jego intensywny zapach skutecznie zwabia owady. Następnie muchy przyklejają się do niego, a my swobodnie możemy je wyrzucić. Lep najlepiej umieścić w pomieszczeniach, w których najczęściej pojawiają się muchy. To niedroga, a naprawdę skuteczna metoda.

Moskitiera
Moskitiera to gęsta siatka, którą montuje się w oknach. Jej zadaniem jest uniemożliwienie muchom przedostanie się do pomieszczenia. To bardzo skuteczna metoda. Moskitierę można kupić w sklepach ogrodniczych i z artykułami do domu.
2
Olejki eteryczne
Odstraszająco na muchy działają również olejki eteryczne. Najlepiej sprawdzą się olejek o zapachu trawy cytrynowej, goździkowy, eukaliptusowy i rozmarynowy. Wystarczy umieścić odrobinę preparatu w niewielkim naczyniu w kilku miejscach w domu lub w ogrodzie. Muchy będą omijać je szerokim łukiem.

Goździki
Jeśli chcemy wypłoszyć muchy z domu, rozsypmy w kilku miejscach goździki. Ich intensywny aromat odstrasza owady i zapobiega ich ponownemu pojawianiu się. Podobnie jak goździki, działają aromatyczne zioła. Zapach tymianku, mięty lub rozmarynu przegoni uciążliwe muchy.

Mąka kukurydziana i miód
Połączenie tych dwóch składników ochroni żywność przed atakiem much. Wystarczy wymieszać łyżeczkę płynnego miodu z dwoma łyżeczkami mąki kukurydzianej, a powstałą pastę umieścić w niewielkim naczyniu obok jedzenia. Mucha zwabiona słodkim zapachem wpadnie do mikstury i już z niej nie wyjdzie.
3
Naczynia z octem jabłkowym
Ocet jabłkowy odstrasza różne rodzaje much. Wystarczy wlać około 1/4 szklanki octu i postawić w kilku miejscach w domu. Zapewniamy, że muchy nie będą chciały tam przebywać.

Czystość w domu
Warto pamiętać, że owady, a szczególnie muchy, znacznie częściej lgną do pomieszczeń, w których panuje bałagan i nieświeży zapach. Jeśli chcemy uniknąć nieproszonych gości lub zmniejszyć ilość much, sprzątajmy regularnie i wietrzmy pomieszczenia.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Asia
29.05.2018
Jest takie drzewko/krzew HORTENSJA BUKIETOWA. Jest piękne dzięki pracy MUCH. tych paskudnych tzw. gównianych. Mój ogród dzięki tym muchom zachwyca. Nie bedę ich tępić niczym.
asentra
29.05.2018
Jasne, przegonić muchy smrodem octu, razem z mieszkańcami. Albo poświęcić drogi miód, żeby złapać muchy... Ech...