jedzenie w nocy

Jak nie jeść w nocy?

MarcinKMarcinK - specjalista Tipy.pl
Jedzenie w nocy i tuż przed snem jest niezdrowe, ponieważ wszystko co jesz, zamiast w energię przekształcane jest w tłuszcz. Co więcej, zakłóca to rytm snu i sprawia, że masz problemy z zaśnięciem. Oto, co musisz zrobić, żeby oduczyć się jeść w nocy.
1

Nie omijaj posiłków. Twój organizm potrzebuje jedzenia, żeby mieć energię do działania. Jeśli nie jesz głównych posiłków lub się nimi nie najadasz, wówczas głód dopadnie cię przed snem lub w środku nocy. Nawet jeśli jeszcze nie kładziesz się spać, a przez cały dzień postanowiłeś się głodzić, kiedy w końcu coś zjesz, będziesz już tak zmęczony, że zaśniesz zaraz po posiłku.

2

Regularnie jadaj obiady. Jeśli jesz obiad o różnych porach, twój apetyt może stać się nieobliczalny, sprawiając, że zrobisz się głodny w nocy. Przyzwyczaj organizm do posiłków o określonych porach. Zapobiegniesz w ten sposób napadom głodu tuż przed snem.

3

Jedz porządny obiad. Zdrowy, syty obiad zaspokoi twój głód na długi czas. Nie oznacza to, że musisz faszerować się tłustym, ciężkostrawnym jedzeniem. Niskokaloryczne pokarmy i owoce, dadzą uczucie sytości nie powodując przy tym przybrania na wadze.

4

Unikaj pokus. Jeśli coś sprawia, że masz ochotę jeść w nocy, mimo iż wiesz, że nie powinieneś, pozbądź się tej rzeczy z lodówki. Unikaj również reklam jedzenia i towarzystwa osób, które również mają w zwyczaju podjadać w nocy. Jeśli dręczą cię myśli skłaniające cię do nocnego jedzenia, nie walcz z nimi, ponieważ w ten sposób tylko koncentrujesz swoją uwagę na głodzie. Zamiast tego, pomyśl o innych rzeczach, które masz do zrobienia. Możesz również wypróbować suplementy diety ograniczające apetyt (szczególnie skuteczne są te zawierające naturalny olej z orzechów sosny koreańskiej, zobacz tutaj). Pomogą one wystrzegać się pokus, ponieważ potrafią oszukać mózg wysyłając mu fałszywy sygnał o uczuciu sytości.

5

Staraj się zabić czas. Jeśli zdarzy ci się zjeść w nocy, zajmij się czymś, co sprawi, że nie zaśniesz natychmiast po posiłku. Poświęć się swojemu hobby, zrób kilka ćwiczeń, posprzątaj pokój lub skończ to, czego nie zdążyłeś zrobić za dnia.

6

Wyrób w sobie odpowiedni nawyk. Jeśli nie jesteś przyzwyczajony do tego, żeby nie jeść w nocy, walka z tą słabością, może być dla ciebie trudnym zadaniem. Jeśli jednak uda ci się wytrzymać przez miesiąc, wyrobisz w sobie nawyk unikania nocnych posiłków. Ustal ostateczny cel i wyobraź sobie, jak to będzie, gdy uda ci się go osiągnąć. Nie bądź dla siebie zbyt surowy, gdy zdarzy ci się złamać postanowienie. Nagradzaj się zawsze wtedy, gdy osiągniesz swój cel.

7

Poproś o pomoc innych. Wsparcie ze strony bliskich pomaga w walce ze złymi nawykami. Poinformuj rodzinę lub współlokatorów o twojej walce z nocnym podjadaniem, a dodatkowo zmotywuje cię to do dotrzymania postanowienia.

8

Skonsultuj się z lekarzem. Może się zdarzyć tak, że jedzenie w nocy jest konsekwencją jakiejś choroby, która sprawia, że organizm domaga się posiłku tuż przed snem. Umów się na wizytę lekarską, a jeśli to konieczne – skonsultuj się również z dietetykiem.

9

Medytuj. Jeśli nauczysz się kontrolować swoje myśli, będziesz kontrolować również swoje czyny. Zastanów się, dlaczego musisz unikać jedzenia w nocy. Zrelaksuj się i wyobraź sobie, jak byłoby gdyby udało ci się zwalczyć tą przypadłość. Powtarzaj sobie, że kładziesz się spać syty, a wstajesz zdrowy i wypoczęty.

10

Pamiętaj, że najtrudniejsze są pierwsze dni. Im więcej czasu wytrwasz w swoim postanowieniu, tym łatwiej będzie ci przestać jeść w nocy. Cały czas miej w umyśle swój ostateczny cel i nie zniechęcaj się, gdy poniesiesz porażkę. Pamiętaj: jeśli przekonasz twój umysł, że dasz radę coś zrobić, na pewno ci się to uda.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

bluem
19.02.2015
Doskonałą metodą na głód w nocy jest szklanka ciepłej wody. Miałam ten paskudny nawyk pozostały po karmieniu dziecka i tak właśnie udało mi się go zwalczyć. Dodam że odpowiednie żywienie w ciągu dnia też jest bardzo ważne, sprawę załatwi również acetomale, po tych tabletkach wieczorem już nie czuje się głodu.