Przywrotnik pospolity: Naturalny lek na kobiece dolegliwości

lucy - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Nie bez powodu przywrotnik pospolity nazywany jest najlepszym przyjacielem kobiet. Jego lecznicze walory medycyna naturalna doceniła już przed wiekami. Sporządzane na jego bazie napary, nasiadówki, herbaty i okłady przynoszą ulgę w zaburzeniach miesiączkowych, upławach, dolegliwościach okresu menopauzy, bólach brzucha, a ponadto w połączeniu z krwawnikiem pospolitym regulują cykl miesiączkowy u nastolatek. Ziele przywrotnika wspomaga też trawienie, hamuje krwawienia i zwalcza stany zapalne. Dowiedzmy się o nietuzinkowych zdolnościach tej dobroczynnie wpływającej na organizm kobiet rośliny co nieco więcej.
1
Przywrotnik pospolity: Kilka słów o roślinie

Przywrotnik pospolity, nazywany popularnie lwią łapą lub zielem Matki Boskiej, to bylina o niewielkich rozmiarach. Osiąga maksymalnie do 50 centymetrów wysokości i porasta głównie lasy, pastwiska, pola i łąki. Jego znakiem rozpoznawczym są szaro-zielone liście, jasnozielone kwiaty, balsamiczny zapach i i słodkawy smak. Surowcem leczniczym są kwiaty oraz liście rośliny. Stosuje się je przede wszystkim zewnętrznie, w postaci okładów, płukanek, parówek i nasiadówek.

Co znajdziemy w przywrotniku pospolitym?

Przywrotnik pospolity stanowi bogate źródło całej gamy cennych składników, w tym przede wszystkim garbników elagowych, flawonoidów, witaminy C, saponin, goryczy roślinnych, fitosteroli, kwasu elagowego, kwasu taninowego, kwasu kumarowego, kwasu galusowego, luteiny, krzemionki oraz soli mineralnych.
2
Jak działa przywrotnik pospolity?

Medycyna naturalna przywrotnika pospolitego docenia szczególnie za jego właściwości ściągające, antybakteryjne, przeciwzapalne, przeciwkrwotoczne, wzmacniające strukturę naczyń krwionośnych, przeciwgorączkowe,
moczopędne, regulujące pracę żołądka i jelit oraz wzmacniające więzadła macicy.
Ponadto przywrotnik pospolity znajduje zastosowanie w kosmetyce. Między innymi rozjaśnia przebarwienia skórne, uelastycznia skórę, łagodzi objawy trądziku, zmniejsza zmarszczki i zamyka rozszerzone pory.

Na co pomaga przywrotnik pospolity?

Przywrotnik pospolity znajduje zastosowanie w leczeniu dolegliwości trawiennych, choroby wrzodowej żołądka, hemoroidów, żylaków, zapalenia odbytu, trądziku, stanów zapalnych skóry, obfitych i bolesnych miesiączek, czy przebarwień skórnych.

3
Jak zrobić herbatkę z przywrotnika pospolitego?

Potrzebne składniki:

1 kopiata łyżeczka ziół
1/4 litra wrzącej wody

Sposób przygotowania:

Ziółka zalej wrząca wodą i pozostaw na kilkanaście minut do naciągnięcia. Gotowy preparat pij po przestudzeniu małymi łykami.

Jak przykładać ziele przywrotnika pospolitego?

Odpowiednią ilość świeżego ziela przepłucz, rozgnieść wałkiem do ciasta i przykładaj do chorobowo zmienionych miejsc.

Przywrotnik pospolity może śmiało posłużyć jako dodatek do kąpieli:

Na jedną kąpiel potrzebne jest ok. 200 gramów suchego ziela lub kilka garści świeżego ziela. Mieszankę ziołową umieszczamy w wiadrze lub w misce i zalewamy zimną wodą. Odstawiamy na kilka godzin, najlepiej na całą noc. Następnego dnia podgrzewamy i dodajemy do kąpieli. Kojący efekt gwarantowany.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Ela
24.06.2018
Przywrotnik już w nazwie ma zawarte działanie czyli przywraca sprawność mięśni i stawów.Jednym słowem odmładza zarówno kobiety jak i mężczyzn
Poza tym cudownie prezentuje się w ogrodzie bo mamy wiele odmian ogrodowych , rośnie absolutnie na każdym stanowisku. Daje też urocze kwiaty do wiązanek .